Światła do jazdy dziennej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 20 paź 2014, 18:44.
Powód: nie dublujemy postów w różnych działach/wątkach

PostTen post został usunięty przez bieski 21 paź 2014, 12:09.
Powód: Spam forum

Postprzez zadra » 5 lis 2014, 13:38

zamierzam zamontować sobie światła do jazdy dziennej.
Odpowiednie dla mnie byłyby LED NSSC 540.
Chciałbym abyście napisali, czy po montażu świateł RL firmy NSSC mieliście z nimi jakieś problemy?
Jak się sprawują?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3295 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Wojtek » 5 lis 2014, 14:43

Generalnie nie ma... Jak raz padl sterownik, to przedstawiciel go wymienil. :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez adam_b96 » 5 lis 2014, 22:09

muunek napisał(a):zamierzam zamontować sobie światła do jazdy dziennej.
Odpowiednie dla mnie byłyby LED NSSC 540.
Chciałbym abyście napisali, czy po montażu świateł RL firmy NSSC mieliście z nimi jakieś problemy?
Jak się sprawują?


odradzam. Montowałem kilku klientom którzy sami sobie je kupili za około 100-120zł i są tandetne. W jednych zaparowały lampy i po czasie jedna całkiem przestała świecić a inny przypadek dotyczył migania poszczególnych diód. O słabości świecenia i zakłócenia radia nie wspomnę.

przewody zasialnia i masy do lamp nie izolowane więc mogą się łatwo przetrzeć. trzeba się bawić w owijanie kilkoma taśmami izolacyjnymi a do tego największa masakra – wtyczki zasilania zaraz przy lampie – błoto i deszcz momentalnie powodują śniedź. Markowe lampy mają oddzielny sterownik umieszczony pod maską i wtyczki od lamp są dopiero przy sterowniku. Dodatkowo całe przewody są izolowane w otulinie o szczelności lamp nie wspomnę.

Postaw na markowe Philips od. 200zł lub osram od 280zł albo sobie odpuść. W nssc jest niby gwarancja ale nie po to ingerujesz w zderzak żeby odsyłać je prawda??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Michu_M6 » 16 mar 2015, 09:43

Mamy pytanie, które przewijało się już kilka razy ale.... (tak – czytałem wątek, tak – inne też :) ale nie znalazłem odpowiedzi, tak – szukałem z miernikiem ale bez efektów :) )
Czy udało się komuś znaleźć + po kluczyku pod maską ale taki żeby się wyłaczał razem z kluczykiem?
Wszystkie wpisy dotyczą bezpieczników ENG BAR, ENG BAR2 czy też innych bezpieczników 6-8 ale one mają podtrzymywane napięcie przez przekaźnik główny 30 – 90 sekund – umnie właśnie przekaźnik do 90s trzyma (jak by to było 30s to bym odpuścił). Nie do końca chcę mieć opcję "comming home" :) ... może ktoś w ferworze walki znalazł inne miejsce na podpięcie + dla DRL – pod maską? Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez xRafalx » 16 mar 2015, 10:37

A ten sprawdzałeś? Ja mam u siebie pod ten bezpiecznik podpięte i śmiga aż miło :) Obrazek
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Michu_M6 » 16 mar 2015, 10:58

Tak, sprawdzałem, zarówno ten co pokazałeś (6) jak i ten poniżej (7) jest podtrzymywany umnie przez 90 sekund... :( czyli będzie działało ale będą się świeciły DRL 90 sekund po wyłączeniu silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez dobrzyn22 » 16 mar 2015, 18:20

Michu79 napisał(a):tak – czytałem wątek, tak – inne też :) ale nie znalazłem odpowiedzi, tak – szukałem z miernikiem ale bez efektów

"nie" – nie czytałeś regulaminu... <czytaj> nie dublujemy tych samych postów w różnych wątkach/działach...

Jako, że tutaj już dostałeś jakąś odpowiedź, to usuwam ten z 2-go wątku.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez loyek5 » 16 mar 2015, 23:07

Michu ma rację. Lipa trochę z sensownym dostępem do +12 po stacyjce pod maską. Ja osobiście puściłem dodatkowy kabel z kabiny do dziennych. Popełniłem takie coś.
Musze jeszcze tylko poprawić kąt tych ledów bo jeszcze nie są ustawione idealnie na wprost. Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie czy pytania to zapraszam.
Załączniki
IMG_2015031657773.jpg
IMG_2015031657266.jpg
IMG_2015031658177.jpg
IMG_2015031658732.jpg
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 16:45
Posty: 17
Skąd: Słomniki
Auto: Mazda 6 GG
rocznik 2007
2.0Pb + LPG stag4

Postprzez sheller80 » 16 mar 2015, 23:37

Ja tez jak montowałem u siebie nie znalazłem + po stacyjce pod maska ,przeprowadziłem przewód do kabiny.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Michu_M6 » 17 mar 2015, 08:24

Ja ostatecznie zdecydowałem się na zakup kratek z Chin bo najbardziej podobają mi się okrągłe:
viewtopic.php?f=331&t=173717&start=40
i teraz będę dłubał żeby to poskładać :) ... + będę chyba (99%) pobierał z wewnętrznej skrzynki :) zobaczę jeszcze w trakcie instalacji bo już mi się nie chce szukać pod maską – sam już nie wiem ile razy kręciłem stacyjką i sprawdzałem ale skoro główny przekaźnik trzyma prąd 90s to raczej nic innego nie znajde... "taki zemnie elektryk jak z koziej <dupa> rakietnica" :)
loyek5 napisał(a):Musze jeszcze tylko poprawić kąt tych ledów

postaraj się to zrobić jak najbardziej na wprost bo czytałem, że policja na drodze nie zweryfikuje tego i luzik ale ubezpieczyciel w trakcie dochodzenia swojego (po jakiejś szkodzie) może podważyć zgodność z homolacją... a nikt nie chce problemów...
loyek5 napisał(a):puściłem dodatkowy kabel z kabiny

Możesz jakąs fotkę wrzucić którędy go puściłeś? razem z tym grubym warkoczem kabli nad pedałami?
Czytałem też o jakimś sposobie przejścia w okolicach wycieraczki ?? ale nie sprawdzałem tego jeszcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez loyek5 » 17 mar 2015, 08:34

Ja puściłem w okolicach wycieraczki. :) Jak będę miał chwile to zrobię fotę.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 16:45
Posty: 17
Skąd: Słomniki
Auto: Mazda 6 GG
rocznik 2007
2.0Pb + LPG stag4

Postprzez dobrzyn22 » 17 mar 2015, 09:48

Michu79 napisał(a):Czytałem też o jakimś sposobie przejścia w okolicach wycieraczki

demontujesz wycieraczki i plastiki na podszybiu i będziesz widział gdzie jest przejście do kabiny <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sheller80 » 17 mar 2015, 19:01

Ja to zrobiłem szybciej po wymontowaniu akumulatora na scianie grodziowej mamy wiazke i przelotka gumowa ktora wchodzi do wnetrza przebiłem sie w gumowej osłonie :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Michu_M6 » 19 mar 2015, 19:42

Zakończyłem już montaż na 99% – na weekend przepnę tylko plus do skrzynki wewnętrznej....
viewtopic.php?f=331&t=173717&p=3004447#p3004447
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Mandey » 9 kwi 2015, 12:17

Michu79 napisał(a):Mamy pytanie, które przewijało się już kilka razy ale.... (tak – czytałem wątek, tak – inne też :) ale nie znalazłem odpowiedzi, tak – szukałem z miernikiem ale bez efektów :) )
Czy udało się komuś znaleźć + po kluczyku pod maską ale taki żeby się wyłaczał razem z kluczykiem?
Wszystkie wpisy dotyczą bezpieczników ENG BAR, ENG BAR2 czy też innych bezpieczników 6-8 ale one mają podtrzymywane napięcie przez przekaźnik główny 30 – 90 sekund – umnie właśnie przekaźnik do 90s trzyma (jak by to było 30s to bym odpuścił). Nie do końca chcę mieć opcję "comming home" :) ... może ktoś w ferworze walki znalazł inne miejsce na podpięcie + dla DRL – pod maską? Jakieś pomysły?

Panowie... +12V po stacyjce tylko w pozycji ON jest na jednym ze styków tego "zielonego" przekaźnika :)
DSC_0013.jpg
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez minero » 21 kwi 2015, 15:40

mam do Was pytanie, jakbyscie mieli wybrac z tych swiatel jedne, na jakie byscie sie zdecydowali? potrzebuje do swojej GY FL.
http://www.autoswiatla.pl/pol_m_Swiatla-DRL-577.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 16:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez Michu_M6 » 21 kwi 2015, 18:42

Ja wybrał bym okrągłe jakieś :) Sprawdź jednak oznaczenia na lampie bo zgodnie z przepisami ECE-R87 i ECE-R48 światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały kilka oznaczeń jak: E, RL numer certyfikatu oraz nazwę producenta – na zdjęciach nie widać nazwy producenta i nr certyfikatu – jeśli w rzeczywistości mają to OK ale jak nie to.... jak trafisz na przeglądzie na służbiste to się uczepi. Mi ostatnio sprawdzał dokładnie certyfikaty i oznaczenia... i mu się nie udało mnie uwalić :) Ja mam NSSC 510hp i jestem zadowolony – tu możesz zobaczyć moje:
viewtopic.php?f=331&t=173717&start=40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez minero » 23 kwi 2015, 14:03

tylko Ty masz to mocowanie pod okragle, a to zamawiajac z chin troche kosztuje... . Ja sie wlasnie zastanawiam nad tymi:
http://www.autoswiatla.pl/product-pol-3 ... -DIOD.html
lub
http://www.autoswiatla.pl/product-pol-3 ... -00RL.html
lub
http://www.autoswiatla.pl/product-pol-3 ... -00RL.html
jakies rady? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 16:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6