Błędna praca wskaźnika paliwa.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez salvadoreadamo » 2 wrz 2012, 12:09

Mam M6 disel 2006 r cidt i taki problem wskaźnik paliwa źle wskazuje wychodzi poza skalę. Odłączenie klemy na godzinę i problem ustaję ,ale dzień lub dwa i znów jest to samo. W załączniku daję foto wskaźnika paliwa. Po załączeniu zapłonu słyszę tak jakby pracę,,buczenie'' pompy dość długo ok 20sek. Jeśli wskaźnik paliwa pracuje prawidłowo ten dźwięk jest tylko 3-4 sek. Teraz już dlączanie klemy nic nie daje wskaźnik pracuje nieprawidłowo. Mam wrażenie że problem jest nie w samym wskaźniku lecz gdzieś dalej. Co myślicie ???
Załączniki
Złe wskazania.jpg
Ostatnio edytowano 2 wrz 2012, 17:09 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem temat...
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 16:01
Posty: 5

Postprzez rdy » 2 wrz 2012, 12:34

Wystarczy odłączenie klemy z hamulcem na 10 sekund jak chcesz resetować
Btw: Myślałem że u mnie jest coś nie tak, bo mi często dochodzi do konca żółtego pola rezerwy :p
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Pamek » 2 wrz 2012, 14:26

Z tego co na zdjęciu wnioskuję, że i wskaźnik temperatury trochę poza skalę wychodzi, u mnie jest trochę bliżej "C".
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez salvadoreadamo » 2 wrz 2012, 15:04

Jak myślicie , co trzy do pięciu dni resetować komputer bo wskaźnik szaleje to chyba nie jest normalne ? Dostałem się do kostki pod kanapą styki przeczyszczone, akumulator nowy, bezpieczniki wszystkie dobre i styki bezpieczników czyszczone. Jednak to pojawia się ciągle. Dzisiaj odczepiłem klemę na całą noc i wskazuje dobrze, ale jak długo ? Fotka prawidłowej wskazówki po wyłączeniu zapłonu. Na pierwszej fotce była wskazówka paliwa przed resetem. Chyba to sprawa elektryczna tylko gdzie tkwi przyczyna ? Komputer nie pokazuje błędów.
Załączniki
Dobre.jpg
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 16:01
Posty: 5

Postprzez grabekart » 9 wrz 2012, 13:28

Mam to samo tylko u mnie benzyna 2.0. Zauważyłem, że przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dziwnie drgają wzkazówki zegarów (paliwa, prędkościomierza i temperatury). Myślę że jest to powiązanie z tym problemem. Mam zamiar wyjąć zegary i przeczyścić styki bo innego pomysłu brak. Wczoraj po zatankowaniu na max wskazówka paliwa wróciła do normy, ale po paru godzinach znowu ustawiła się tak jak na zdjęciu na samej górze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

PostTen post został usunięty przez andpul1 30 wrz 2012, 09:19.
Powód: korekta

Postprzez andpul1 » 30 wrz 2012, 09:20

grabekart napisał(a):Zauważyłem, że przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dziwnie drgają wzkazówki zegarów (paliwa, prędkościomierza i temperatury). .


Zjawisko takie występuje najczęściej w samochodach gdzie był kręcony licznik .
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,

Postprzez grabekart » 2 paź 2012, 20:12

A może ktoś wie jak to zjawisko wyeliminować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez Enduro » 6 paź 2012, 15:48

ja jestem zadania ze wskaznik (1-a fotka) dostaje zasilanie w odwrotnej biegunowosci i dlatego wychylenie wystepuje negatywne
i to z tego powodu twierdze, ze wskaznik paliwa jest sprawny, bo on generalnie jest mechaniczny i nie moze generowac takiej wartosci..
polecam w miara mozliwosci, testowo sprawdzic czy podobne efekty sa na innym liczniku..
jesli tak, to wtedy problem jest gdzies w instalacji elektr.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez salvadoreadamo » 14 gru 2012, 22:06

Miałem uszkodzone zegary bo gdy podmieniłem inny licznik wszystko działa prawidłowo. Kupiłem na Allegro z rozbitej Mazdy i jest ok.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 16:01
Posty: 5

Postprzez grabekart » 18 gru 2012, 22:37

Dzięki za podpowiedź, już od jakiegoś czasu również noszę się z zamiarem kupna drugiego licznika bo miałem takie podejrzenia. I tu mam takie pytanie: czym różnią się liczniki do mazdy 6 benzyna o różnych numerach typu GJ8R C, GJ8R A, GJ8R B? Trudno dostać licznik bez mil na tarczy a taki poszukuję. Większość wystawionych na allegro to pewnie z aut ściąganych z Anglii. Czy jak kupię licznik o oznaczeniu innym niż mam to czy będzie prawidłowo działał? Z tego co patrzyłem nie ma reguły, że np do mazdy 6 z silnikiem 1.8 idzie licznik z takim numerem a do innej z takim. Zdarzają się liczniki do tej samej opcji silnikowej ale z różnymi numerami. Chyba, że wystawcy nie wnikają zbytnio w opis aukcji.

Dopisano 19 gru 2012, 14:55:

salvadoreadamo napisał(a):Miałem uszkodzone zegary bo gdy podmieniłem inny licznik wszystko działa prawidłowo. Kupiłem na Allegro z rozbitej Mazdy i jest ok.


Mam jeszcze pytanie: Czy przy zmianie licznika należy odłączyć zasilanie licznika czyli odpiąć klemy lub wyjąć bezpiecznik?? Czytałem ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic724446.html ), że licznik ma jakieś zabezpieczenie i po zamontowaniu drugiego może wyświetlić się "choinka" na tarczy. Czy to prawda??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez grabekart » 24 lut 2014, 23:37

Dla potomności. Zmieniłem licznik na inny używany i wszelkie dolegliwości ustąpiły. Udało mi się kupić europejską wersję chociaż są o wiele droższe niż angliki i rzadziej spotykane w benzynie. Miał nieco inne oznaczenie ale działa bez problemu. Jest on od takiej wersji silnikowej jak u mnie, więc nie wiem czy np. od 1.8 by też dobrze chodził. Zmieniając licznik wypiąłem jedynie bezpiecznik ROOM w kabinie, nie odłączałem aku. Na razie jest spoko. Madzia jedynie "odmłodniała o jakieś 100 tys km <diabełek> ale nie będę się już bawił w przelutowywanie kostki pamięci. Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6