problem z zegarami

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 7 sty 2014, 19:02

Krzyżak napisał(a):wgrać odpowiadający przebieg w milach, koszt takiego zabiegu to 330-350zl.

<glupek2>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Krzyżak » 7 sty 2014, 19:52

zacytowałem tylko słowa pana z aso mazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez zennn » 16 sty 2014, 09:17

Witam,
w pierwszej kolejności, jako nowy członek forum chciałbym wszystkich serdecznie przywitać :)

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mazdy 6 GY z 2003 roku z silnikiem benzynowym 2.0 141KM o przebiegu 251000 km.
Wszelkie problemy jakie dotąd się w autku pojawiały byłem w stanie rozwiązać sam, natomiast od jakiegoś czasy występuje coś, czemu nie potrafię zaradzić. Mianowicie, podczas jazdy nagle opadają wskazówki zegarów i zapalają się wszystkie kontrolki. Wszystko to trwa dosłownie sekundę czy nawet pół i powtarza się kilkakrotnie podczas jazdy (chociaż czasami wcale to nie występuje). Ponadto, raz na jakiś czas po takim "resecie" pozostaje zapalona kontrolka "check engine", która gaśnie przy następnym odpaleniu silnika.
Dodam, że poza "wizualnym" problemem, silnik w tym momencie ani nie gaśnie ani nie traci mocy.

Czy któryś z forumowiczów miał podobny problem bądź wie co może być tego przyczyną?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
zennn
 

Postprzez rdy » 16 sty 2014, 16:32

Może być alternator. U mnie był regulator napięcia uszkodzony, też to wariowało. Za 3 dni już samochodu nie odpaliłem

Albo jakieś zwarcie z mrozu
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez zennn » 16 sty 2014, 20:27

Właśnie dziwne w tym wszystkim jest to, że takie sytuacje dzieją się od dłuższego czasu, akumualator nigdy mi nie padł, ładowanie też jest w normie. Nigdy też nie miałem problemów z rozruchem (odpukać).
zennn
 

Postprzez Majkel_Ochen » 16 sty 2014, 20:28

Skoro nie ma odpowiedzi to mniemam, że nikt nie miał z tym problemu :(
Korzystając z okazji chciałbym Was spytać czy jest możliwość przerobienia podświetlenia zegarów tak aby świeciły cały czas po włączeniu zapłonu? Podoba mi się patent z MPSów, gdzie cyferblaty są jakby przyciemnione specjalną folią, tak że gdy nie są podświetlone to ich praktycznie nie widać. Samo podświetlenie to nie wszystko, jeszcze ta "magiczna" folia...
Obrazek

Dopisano 16 sty 2014, 19:34:

Z folią nie byłoby problemu (dostępna również i w Polsce):
http://www.jom.de/products/gb/News/Universal-styling-foil-translucent-black-matt-030-x-10-m.html
Początkujący
 
Od: 25 gru 2013, 21:29
Posty: 17
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Diesel ('06)

Postprzez Mandey » 17 sty 2014, 00:23

Co do Twojego pomysłu z podświetleniem po zapłonie, to domyślam się, że nie będzie z tym problemu. Musisz znaleźć schematy podłączenia, albo wziąć miernik i szukać, gdzie pojawia się plus po załączeniu świateł. Wtedy wyjąc przewód z wtyczki albo go uciąć i podłączyć gdzieś, gdzie podawane jest +12V po zapłonie :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Krzyżak » 20 sty 2014, 12:53

Witam ponownie,
tak jak pisałem wcześniej, mam namiar na gościa, który poradził sobie z moimi wariującymi zegarami, teraz jest jest wszystko ok, działają poprawnie, nie świrują, są grzeczne. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, mogę podać namiar na priv. Facet naprawdę zna się na robocie. Nie jest też drogi, za ogarnięcie moich zegarów wziął 100zł, także raczej w normie. W razie pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
Krzyżak
Szerokości!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez brodaM6 » 20 sty 2014, 13:28

A co zrobił ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzyżak » 23 sty 2014, 20:21

kupiłem profilaktycznie zegary z anglika za 30zł, przełożył tylko blat z mojego i przelutował procesor. zajęło to jakieś 15min. okazało się, że w tych moich koleś, który cofał licznik spierniczył 3 z 4 silniczków wskazówek i dlatego działy się takie cuda. teraz mam licznik z anglika, blat i procesor z europejskiego i jest gitara
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:44
Posty: 12
Skąd: Czerwińsk nad Wisłą
Auto: Mazda 6 Hatchback, GG, LF 2.0, 2005

Postprzez Wojtek » 23 sty 2014, 20:36

Krzyżak napisał(a):okazało się, że w tych moich koleś, który cofał licznik spierniczył 3 z 4 silniczków wskazówek

i to jest wlasnie w 90% powod wariowania zegarow...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6