Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, także za wszystkiego rodzaju błędy związane z postem z góry przepraszam
![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Od miesiąca jestem posiadaczem Madzi 6 ,05' 2.0D 89KW. Od 2,5 tygodnia wyświetla mi się kontrolka silnika+ DSC ( świeci się przez 100km potem gaśnie na 30km i znowu się zapala) byłem u mechanika, podpiął pod komputer i oświadczył, że jest to wadliwy zawór EGR, Zawór wyczyściłem, błędy skasowane 150km spokoju i znowu kontrolki. Możliwe jest to, iż ten zawór jest wadliwy? po jego zdjęciu zauważyłem, że przez otwór w zaworze wyrzucane jest dużo spalin( okopcone części na przeciwko otworu) Czy sama wymiana zaworu na nowy pomoże? Kolejne pytanie odnośnie spalania auta. Nogi nie mam ciężkiej ale czasami pognam Madzie a ona w mieście spali mi 10l, uważam, że to trochę za dużo. Martwi mnie również to, że jak wrzucę na luz to na komputerze wyświetla mi, że auto w danym momencie pali 4-7l a powinno około litra, ponadto jak ruszam na jedynce to komputer wskazuje spalanie na dany moment około 30-50l, co może być tego powodem? Poza tym po skasowaniu tych wszystkich średnich spalań, na komputerze wyświetlił się wynik 950l
![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
Kolejnym problemem jest za wysoki poziom oleju, przy zakupie był około 5mm przed F teraz jest 5mm za F. Olej wymieniony byl przy 144tys.km teraz jest 148tys.km. Na dodatek po serwisie klimatyzacji wszystko chodziło ok, od czasu jak zaczęły się upały klima przestała chodzić ( można ją włączyć ale nie chłodzi) gdy jest włączona w okolicach środkowych nawiewów słychać takie trzeszczenie. Jest to moja pierwsza Madzia i chce nią trochę po jeździć dlatego proszę Was o pomoc, dzięki
![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)