Filtr powietrza – pytanie o doprowadzone do niego wężyki
1, 2
cześć,
mam takie pytanie (Mazda 6, rok 2004)
jaką funkcję spełniają 4 otwory, które są w obudowie filtra
powietrza (1 u góry i 3 z boku z lewej strony) ? Wchodzą
w nie wężyki. Pytanie od czego są te wężyki i w jakim celu są tam
podpięte ? Czy są one niezbędne ?
mam takie pytanie (Mazda 6, rok 2004)
jaką funkcję spełniają 4 otwory, które są w obudowie filtra
powietrza (1 u góry i 3 z boku z lewej strony) ? Wchodzą
w nie wężyki. Pytanie od czego są te wężyki i w jakim celu są tam
podpięte ? Czy są one niezbędne ?
-
thomeq
Hej, 3 dolne są wpięte w tzn vacum chamber (komore podciśnienia) a są to wężyki: 1- od pompy vacum, 2- sterowanie elektrozaworem turbo i dalej kierownicami turbo, 3 – sterowanie "zielonym" elektrozaworkiem domykającym główną przepustnicę w momencie gaszenia silnika i głównie po to jest ta komora aby magazynować podciśnienie kiedy już silnik nie pracuje i nie napędza w/w pompy vacum oraz szybszej zmiany kierownic przy turbo.
4 wężyk (ten u góry) to odpowietrzenie zaworu EGR.
Wszystkie wężyki sa bardzo ważne i potrzebne.
pozdr MQL
4 wężyk (ten u góry) to odpowietrzenie zaworu EGR.
Wszystkie wężyki sa bardzo ważne i potrzebne.
pozdr MQL
dzięki za wyczerpującą odp.
no to teraz kolejne pytanie.
u mnie te trzy wężyki z boku spięte są trójnikiem i tworzą razem obwód zamknięty bo mam 2 z 3 cypków do wsunięcia wężyków urwane stąd tak to zostało połączone.
czy w czymś to przeszkadza ? – mechanik mi mówił że może tak być
no to teraz kolejne pytanie.
u mnie te trzy wężyki z boku spięte są trójnikiem i tworzą razem obwód zamknięty bo mam 2 z 3 cypków do wsunięcia wężyków urwane stąd tak to zostało połączone.
czy w czymś to przeszkadza ? – mechanik mi mówił że może tak być
-
thomeq
Hej, wężyki mogą być trójnikiem spięte a urwane "cypelki" dobrze zaślepione. Jeszcze jedna uwaga, przy pompie vacum jest taki zielono-biały filterek/zaworek zwrotny, który w tym całym układzie zamyka drogę ucieczki tego podciśnienia.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
No to mam tak jak piszesz 3 wężyki wpięte w trójnik plastikowy, 2 z 3 cypelków, które są urwane zaślepione a na trzeci z nich mam założoną gumową zaślepkę. Czyli podsumowując to co mam zrobione jest ok i tak może zostać ?
Zwróciłeś uwagę na zielono biały filterek – wiem gdzie on jest (nieopodal akumulatora).
Co z tym filterkiem ? Coś mam zrobić z nim, sprawdzić ? Czy jeden z tych wężyków który mam
w tym trójniku spięty jest od niego ?
Zwróciłeś uwagę na zielono biały filterek – wiem gdzie on jest (nieopodal akumulatora).
Co z tym filterkiem ? Coś mam zrobić z nim, sprawdzić ? Czy jeden z tych wężyków który mam
w tym trójniku spięty jest od niego ?
myqel napisał(a):Hej, wężyki mogą być trójnikiem spięte a urwane "cypelki" dobrze zaślepione. Jeszcze jedna uwaga, przy pompie vacum jest taki zielono-biały filterek/zaworek zwrotny, który w tym całym układzie zamyka drogę ucieczki tego podciśnienia.
pozdr. MQL
-
thomeq
filterek na który zwróciłem uwagę ma działać tzn być drożny, ściągasz go i jeśli z łatwością możesz w niego dmuchnąć zgodnie z kierunkiem to montujesz z powrotem, jeśli zaś nie to czyścisz/wymieniasz.
– Tak jeden z tych 3 wężyków przechodzi przez ten "filterek"
pozdr. MQL
– Tak jeden z tych 3 wężyków przechodzi przez ten "filterek"
pozdr. MQL
filterek na który zwróciłem uwagę ma działać tzn być drożny, ściągasz go i jeśli z łatwością możesz w niego dmuchnąć zgodnie z kierunkiem to montujesz z powrotem, jeśli zaś nie to czyścisz/wymieniasz.
– Tak jeden z tych 3 wężyków przechodzi przez ten "filterek"
pozdr. MQL
thomeq napisał(a): Czy jeden z tych wężyków który mam
w tym trójniku spięty jest od niego ?
– Tak jeden z tych 3 wężyków przechodzi przez ten "filterek"
pozdr. MQL
jeżeli jest droży to czy może być spięty tym trójnikiem razem z pozostałymi dwoma wężykami
-
thomeq
myqel napisał(a):Nawet musi być z nimi spięty bo by całe podciśnienie uciekło z tej komory na filtrze pow.
pozdr. MQL
Dobra to małe podsumowanie:
Spr. wężyk który idzie do tego zaworka biało-zielonego i jest drożny.
Ponadto jest spięty trójnikiem z pozostałym 2 wężykami, które powinny być wpięte do obudowy filtra powietrza, ale z racji urwanych "cypelków" zostały spięte razem a te 3 otwory w filtrze zostały dobrze zaślepione.
Takie rozwiązanie jest właściwe i prawidłowe czy tak ?
-
thomeq
to nie mogłeś od razu tak napisać, a nie zaczynasz od
strony
Te twoje wężyki nie maja nic wspólnego z grzechotaniem... raczej. Poczytaj w poradniku co grzechocze pod maską, a szczególnie w okolicach pompy vacuum 

- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):to nie mogłeś od razu tak napisać, a nie zaczynasz odstrony
Te twoje wężyki nie maja nic wspólnego z grzechotaniem... raczej. Poczytaj w poradniku co grzechocze pod maską, a szczególnie w okolicach pompy vacuum
wymieniłem już 2 pompy vacuum i dalej grzechocze
-
thomeq
Witam, jesli "grzechocze" z okolicy pompy vacum to moze to byc pompka w zbiorniczku oleju do wspomagania, jest obok i zazwyczaj sobie "szumi" ale jak juz jest podjechana to wlasnie grzechocze.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
myqel napisał(a):Witam, jesli "grzechocze" z okolicy pompy vacum to moze to byc pompka w zbiorniczku oleju do wspomagania, jest obok i zazwyczaj sobie "szumi" ale jak juz jest podjechana to wlasnie grzechocze.
pozdr. MQL
ale ja słyszę ten grzechot jak jadę przy przyspieszaniu w okolicach 2000-2700obr, to by się zgadzało ? że wtedy ten dźwięk się uaktywnia z tej pompki ?
-
thomeq
EGR terkocze u jednych ciszej u innych glosniej w okolicy 1500-2000 obr i nic sie na to nie poradzi bo zawor jest wystawiony na dzialanie sporych cisnien. Z obu stron" atakuja go (w dolocie powietrze od turba i od strony wydechu spaliny) a jesli u Ciebie terkotanie wystepuje powyzej 2000 a nawet przy 2700 to ciezka sprawa. Zrob test: odepnij i zaslep wezyk od zaworu EGR. Jesli zlosliwy dzwiek ustanie to masz odpowiedz a jesli nie to pozostaje chyba tylko hamownia i przy otwartej masce wsluchiwanie sie bo zakladam ze na wolnych obrotach terkotania nie ma?
pozdr. mql
pozdr. mql
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6