Doposażenie M6: tempomat, komputer....
Witam Serdecznie 
Udało sie komuś uruchomić spalanie itp w wersji przed liftem
Pozdrawiam
Udało sie komuś uruchomić spalanie itp w wersji przed liftem
Pozdrawiam
- Od: 18 lis 2013, 00:33
- Posty: 6
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 6 2.0 D 2004
Witam, w mojej madzi udało mi się przełożyć kompletny zestaw bose-począwszy od radia ze zmieniarką a kończąc na wzmacniaczu(używany komplet). Natomiast wyświetlacz komputera pozostał ten sam.
Problemem teraz jest fakt że zniknęły mi wszystkie wskazania komputera pokładowego, zamiast spalania itp są tylko -----.
W komplecie otrzymałem wyświetlacz ale nie było na nim przycisku SET więc pozostawiłem swój.
Próbowałem wszelkich kombinacji, przekładałem radio na fabryczne, wyświetlacz który otrzymałem itp ale nie udało mi się doprowadzić do sytuacji aby te dane ponownie powróciły na wyświetlacz.
Pytanie brzmi czy to błąd w przełożeniu zestawu audio gdzieś na połączeniu kabli?
Wydaje mi się że za przesyłanie tych danych odpowiedzialna jest jednostka centralna a więc radio ze zmieniarką-dane te są przecież na szynie CAN tylko nie są przekazywane do wyświetlacza.
Cieszę się z dobrego audio,ale brakuje mi komputera pokładowego.....
Problemem teraz jest fakt że zniknęły mi wszystkie wskazania komputera pokładowego, zamiast spalania itp są tylko -----.

W komplecie otrzymałem wyświetlacz ale nie było na nim przycisku SET więc pozostawiłem swój.
Próbowałem wszelkich kombinacji, przekładałem radio na fabryczne, wyświetlacz który otrzymałem itp ale nie udało mi się doprowadzić do sytuacji aby te dane ponownie powróciły na wyświetlacz.
Pytanie brzmi czy to błąd w przełożeniu zestawu audio gdzieś na połączeniu kabli?
Wydaje mi się że za przesyłanie tych danych odpowiedzialna jest jednostka centralna a więc radio ze zmieniarką-dane te są przecież na szynie CAN tylko nie są przekazywane do wyświetlacza.
Cieszę się z dobrego audio,ale brakuje mi komputera pokładowego.....
- Od: 15 lis 2009, 21:36
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV
temat z komputerem pokładowym ucichł? Nikt nic nie wymyślił?
Może problem leży po stronie komputera ECU? Pochwalcie się jakie macie oznaczenia komputera.
U mnie jest RF5D i komputera pokładowego brak, w ukrytych opcjach trip komputera również brak wskazań np poziomu paliwa.
Jeżeli to nie leży po stronie ECU to może zegary?
Może problem leży po stronie komputera ECU? Pochwalcie się jakie macie oznaczenia komputera.
U mnie jest RF5D i komputera pokładowego brak, w ukrytych opcjach trip komputera również brak wskazań np poziomu paliwa.
Jeżeli to nie leży po stronie ECU to może zegary?
- Od: 9 maja 2011, 09:20
- Posty: 6
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Byla:
Mazda 323f BA(Z5)
Jest:
Nissan Sunny Gti
Nissan Maxima A32
Mazda 6 GG (RF5C)
Witam mam pytanie do osob dokładające klawisze funkcyjne kierownicy czy w moim comforcie wystarczy dołożyć te klawisze i podpiąć w kierownice?? czy jest jakas fotorelacja schemat z tego "zabiegu"?
-
MarcinM6
Odgrzeje kotleta a więc tak dzisiaj u brata został wymieniony wyświetlacz w Mazdzie 6 diesel 2004r. przed lift ze wzg na krzaczki na na wyświetlaczu, ma klimę manualna 120KM. Radio ma z cd i zmieniarką na 6 płyt oryginalne i wyświetlacz był z 4 przyciskami clock, dimmer, set, mbt, zakupił od polifta wyświetlacz ale z przyciskiem info i po wciśnięciu owego przycisku zmienia spalanie, ilość kilometrów, ilość w baku itp. ale pod każdym wyświetlają się kreski. Z tego wychodzi, że nie ma przesyłu danych z ECU do radia i nic się nie da zrobić tak musi zostać grunt, że wyświetlacz jest cały.
Witam serdecznie
Jako że korzystałem z waszego forum poszukując informacji o doposażeniu odwdzięczę się krótkim opisem tego co "dokonałem" w temacie. Jeśli jeszcze kogoś interesuje ten temat to w mojej czarnej strzale "szóstce" kombi z 2004 roku diesel 2.0 120 Km COMFORT z NIEMIEC czyli manualna klima na pokrętła, plastikowa kierownica, elektryczne szyby tylko z przodu, brak info z komputera itp. jest tempomat który można małym kosztem uaktywnić. W moim przypadku wystarczyło wymienić przełącznik przy pedale hamulca na 4 pinowy ( kupiłem na allegro używany za 20 zł) i dołożyć guziki na kierownicy ( allegro cała kierownica skórzana z guzikami 60 zł). Nie było konieczności ingerowania w oprogramowanie. Przy okazji można teraz sterować radiem (u mnie poj. CD) z kierownicy.
Frajda niesamowita. jako że koszt całkowity wyniósł 150 zł – spróbuję teraz wymienić wyświetlacz aby uzyskać danie z kompa typu spalanie i zasięg.
Pozdrawiam
Jako że korzystałem z waszego forum poszukując informacji o doposażeniu odwdzięczę się krótkim opisem tego co "dokonałem" w temacie. Jeśli jeszcze kogoś interesuje ten temat to w mojej czarnej strzale "szóstce" kombi z 2004 roku diesel 2.0 120 Km COMFORT z NIEMIEC czyli manualna klima na pokrętła, plastikowa kierownica, elektryczne szyby tylko z przodu, brak info z komputera itp. jest tempomat który można małym kosztem uaktywnić. W moim przypadku wystarczyło wymienić przełącznik przy pedale hamulca na 4 pinowy ( kupiłem na allegro używany za 20 zł) i dołożyć guziki na kierownicy ( allegro cała kierownica skórzana z guzikami 60 zł). Nie było konieczności ingerowania w oprogramowanie. Przy okazji można teraz sterować radiem (u mnie poj. CD) z kierownicy.
Frajda niesamowita. jako że koszt całkowity wyniósł 150 zł – spróbuję teraz wymienić wyświetlacz aby uzyskać danie z kompa typu spalanie i zasięg.
Pozdrawiam
-
MarDel
Właśnie znalazłem ten filmik i zrobiłem. Działa ale pokazuje kreski...
Anyway cieszę się tempomatem
Anyway cieszę się tempomatem
-
MarDel
Czytając ten wątek zainteresowałem się doposażeniem mojej Mazdy GY '03 w tempomat i chciałbym się zorientować jakie to będą koszta.
Jakie dokładnie części byłyby potrzebne?
Na pewno kierownica z przyciskami, 4 pinowy czujnik hamulca, moduł tempomatu (gaz jest na linkę).
Coś jeszcze jest potrzebne?
I teraz czy wystarczy złożyć to wszystko do kupy czy trzeba robić jakieś inne zmiany typu wgranie oprogramowania.
Jeżeli to istotne, klima jest manualna, brak cd i navi – tylko radio, elektryczne lusterka i szyby z przodu.
Pozdrawiam.
Jakie dokładnie części byłyby potrzebne?
Na pewno kierownica z przyciskami, 4 pinowy czujnik hamulca, moduł tempomatu (gaz jest na linkę).
Coś jeszcze jest potrzebne?
I teraz czy wystarczy złożyć to wszystko do kupy czy trzeba robić jakieś inne zmiany typu wgranie oprogramowania.
Jeżeli to istotne, klima jest manualna, brak cd i navi – tylko radio, elektryczne lusterka i szyby z przodu.
Pozdrawiam.
- Od: 7 paź 2011, 10:07
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY '03
2.0 16V (141KM) PB
Witam. Niestety tez posiadam Mazde 6 przed lift w wersji Comfort. Chciałbym doposarzyć ja w tempomat ale tak czytam watek i wiekszosc zrobila to w dieslu do ktorego potrzeba jedynie zmienic kierownice na multifunkcyjna i czujnik stopu 4 pinowy. Czy do wersji benzynowej potrzeba mi oprocz tego potencjometr gazu wraz z druga linka ? I czy orientuje sie ktos jak wszystko złoże do kupy bedzie hulać tak jak powinno ?
DeviS, napisz do Buli510 on coś kombinował w tym kierunku, dokładał sterowanie radia z kierownicy i wspominał o tempomacie, tylko nie wiem czy to zrobił.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Danmazda tak wiem że Buli510 doposażał swoja M6 tylko jest drobna różnica – on ma polifta. I jak z radiem nie ma problemu co do podłaczenia (identyczna zasada) tak z tempomatem jest troszke inaczej bo wydaje mi się że macie elektroniczna przepustnice czyli juz bez linki gazu i tam chyba wystarczy zmienic czujnik hamulca i powinien tempomat ruszyc
u mnie trzeba dołozyc dodatkowo druga linke z potencjometru gazu
chyba ze cos zle cos napisalem to prosze mnie poprawic
dzwoniłem do serwisow Mazdy i pytalem ale niestety z racji tego ze nigdy tego nie robili nie potrafia mi powiedziec czy po zlozeniu tego wszystkiego bedzie dzialac. W teorii powinno, a jak bedzie w praktyce.... niewiadomo 
No tak, i jest to trochę problematyczne, ale wykonalne.DeviS napisał(a):u mnie trzeba dołozyc dodatkowo druga linke z potencjometru gazu

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Wykonalne jak najbardziej tylko kwestia czy to bedzie "Plug&Play" czy jednak cos jej bedzie brakowac
sprobuje jeszcze pogrzebac w sieci cos na ten temat i będę działał 
A więc sprawa wygląda następująco jeżeli chodzi o doposażenie M6 benzyna PRZED LIFT. Wczoraj doszły do mnie wszystkie części potrzebne do doposażenia w tempomat i sterowanie radiem z kierownicy.
1. Moduł tempomatu razem z linką
2. Czujnik pedału hamulca 4 pinowy
3. Przyciski do kierownicy
Na początek rozebrałem kierownicę
fotorelacja innego użytkownika :http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=87771&start=40
Następnie zmieniłem czujnik pedału hamulca (w wersji comfort jest 2 pinowy). Odkręcamy go o jakies 45stopni w PRAWĄ stronę
! Wszędzie widziałem że odkręca się w lewą i tak na początku postąpiłem ale po zgrzycie plastiku odpuściłem dalsze kręcenie w lewą stronę ;p
Na koniec montujemy potencjometr tempomatu którego miejsce zarezerwowane jest pod maską na ścianie grodziowej tuż za kolektorem wydechowym. Przykręcamy go na 3 nakrętki, następnie podpinami kostke do zaślepionego wejścia znajdującego się za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym i na koniec prowadzimy linke od potencjometru do przepustnicy. Montaż jest bardzo prosty, (niewiem dlaczego ktoś w innym wątku pisał że w benzynie przed liftem jest to skomplikowane ) i w całości Plug&Play. Teraz cieszymy się działającym tempomatem i sterowaniem radia z kierownicy.
1. Moduł tempomatu razem z linką
2. Czujnik pedału hamulca 4 pinowy
3. Przyciski do kierownicy
Na początek rozebrałem kierownicę
fotorelacja innego użytkownika :http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=87771&start=40
Następnie zmieniłem czujnik pedału hamulca (w wersji comfort jest 2 pinowy). Odkręcamy go o jakies 45stopni w PRAWĄ stronę

Na koniec montujemy potencjometr tempomatu którego miejsce zarezerwowane jest pod maską na ścianie grodziowej tuż za kolektorem wydechowym. Przykręcamy go na 3 nakrętki, następnie podpinami kostke do zaślepionego wejścia znajdującego się za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym i na koniec prowadzimy linke od potencjometru do przepustnicy. Montaż jest bardzo prosty, (niewiem dlaczego ktoś w innym wątku pisał że w benzynie przed liftem jest to skomplikowane ) i w całości Plug&Play. Teraz cieszymy się działającym tempomatem i sterowaniem radia z kierownicy.
Witam,
chciałbym doposażyć moją madzię w tempomat. M6 benzyna PO LIFT
Założyłem kierownicę ze sterowaniem tempomatem. W kierownicy wtyczki pasowały.
Sterowanie radiem działa, komp pokazuje spalanie (ale to już na poprzedniej kierownicy było)
Nie działa CRUISE CONTROL.
Jak ogarnąć tą przeróbkę
. Moje auto jest modelowo 2007, czyli GY po faceliftingu.
Przepustnica jest elektroniczna (jak mniemam tempomat realizuje już komputer auta)
Jest to automat 5b (to komputer też czyta jaki tam bieg włożony)
Pod hamulcem jest czujnik z miejscem na 4 przewody, podłączone są jednak tylko 2 przewody,
bo taka jest wiązka = dwużyłowa. Światła stopu działają.
Czy wystarczy odblokować komputerem jakąś funkcję? (jak czym)
Proszę o pomoc kogoś dobrze kumającego tą przeróbkę.
chciałbym doposażyć moją madzię w tempomat. M6 benzyna PO LIFT
Założyłem kierownicę ze sterowaniem tempomatem. W kierownicy wtyczki pasowały.
Sterowanie radiem działa, komp pokazuje spalanie (ale to już na poprzedniej kierownicy było)
Nie działa CRUISE CONTROL.

Jak ogarnąć tą przeróbkę

Przepustnica jest elektroniczna (jak mniemam tempomat realizuje już komputer auta)
Jest to automat 5b (to komputer też czyta jaki tam bieg włożony)
Pod hamulcem jest czujnik z miejscem na 4 przewody, podłączone są jednak tylko 2 przewody,
bo taka jest wiązka = dwużyłowa. Światła stopu działają.
Czy wystarczy odblokować komputerem jakąś funkcję? (jak czym)
Proszę o pomoc kogoś dobrze kumającego tą przeróbkę.
- Od: 22 wrz 2015, 09:20
- Posty: 6
- Auto: M6 2.3 AT AWD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6