Doposażenie M6: tempomat, komputer....

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Smasher » 30 kwi 2013, 23:40

Udało się komuś coś wykombinować z tym komputerem? Jest możliwość montażu bebechów odpowiedzialnych za info o spalaniu?
Miał być Seat...a jest Madzia :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2013, 20:22
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 –> 1.8 16v 120KM –> 2002r

Postprzez Tomekgdy0701 » 4 gru 2013, 18:55

Witam Serdecznie :)
Udało sie komuś uruchomić spalanie itp w wersji przed liftem :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lis 2013, 00:33
Posty: 6
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 6 2.0 D 2004

Postprzez aster82 » 26 mar 2014, 01:07

Witam, w mojej madzi udało mi się przełożyć kompletny zestaw bose-począwszy od radia ze zmieniarką a kończąc na wzmacniaczu(używany komplet). Natomiast wyświetlacz komputera pozostał ten sam.
Problemem teraz jest fakt że zniknęły mi wszystkie wskazania komputera pokładowego, zamiast spalania itp są tylko -----. <co?>
W komplecie otrzymałem wyświetlacz ale nie było na nim przycisku SET więc pozostawiłem swój.
Próbowałem wszelkich kombinacji, przekładałem radio na fabryczne, wyświetlacz który otrzymałem itp ale nie udało mi się doprowadzić do sytuacji aby te dane ponownie powróciły na wyświetlacz.
Pytanie brzmi czy to błąd w przełożeniu zestawu audio gdzieś na połączeniu kabli?
Wydaje mi się że za przesyłanie tych danych odpowiedzialna jest jednostka centralna a więc radio ze zmieniarką-dane te są przecież na szynie CAN tylko nie są przekazywane do wyświetlacza.
Cieszę się z dobrego audio,ale brakuje mi komputera pokładowego.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez lazik » 8 lis 2014, 01:04

temat z komputerem pokładowym ucichł? Nikt nic nie wymyślił?
Może problem leży po stronie komputera ECU? Pochwalcie się jakie macie oznaczenia komputera.
U mnie jest RF5D i komputera pokładowego brak, w ukrytych opcjach trip komputera również brak wskazań np poziomu paliwa.
Jeżeli to nie leży po stronie ECU to może zegary?
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 09:20
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Byla:
Mazda 323f BA(Z5)
Jest:
Nissan Sunny Gti
Nissan Maxima A32
Mazda 6 GG (RF5C)

Postprzez MarcinM6 » 8 gru 2014, 12:29

Witam mam pytanie do osob dokładające klawisze funkcyjne kierownicy czy w moim comforcie wystarczy dołożyć te klawisze i podpiąć w kierownice?? czy jest jakas fotorelacja schemat z tego "zabiegu"?
MarcinM6
 

Postprzez wilk28 » 23 cze 2015, 19:37

Odgrzeje kotleta a więc tak dzisiaj u brata został wymieniony wyświetlacz w Mazdzie 6 diesel 2004r. przed lift ze wzg na krzaczki na na wyświetlaczu, ma klimę manualna 120KM. Radio ma z cd i zmieniarką na 6 płyt oryginalne i wyświetlacz był z 4 przyciskami clock, dimmer, set, mbt, zakupił od polifta wyświetlacz ale z przyciskiem info i po wciśnięciu owego przycisku zmienia spalanie, ilość kilometrów, ilość w baku itp. ale pod każdym wyświetlają się kreski. Z tego wychodzi, że nie ma przesyłu danych z ECU do radia i nic się nie da zrobić tak musi zostać grunt, że wyświetlacz jest cały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez MarDel » 17 lip 2015, 23:55

Witam serdecznie

Jako że korzystałem z waszego forum poszukując informacji o doposażeniu odwdzięczę się krótkim opisem tego co "dokonałem" w temacie. Jeśli jeszcze kogoś interesuje ten temat to w mojej czarnej strzale "szóstce" kombi z 2004 roku diesel 2.0 120 Km COMFORT z NIEMIEC czyli manualna klima na pokrętła, plastikowa kierownica, elektryczne szyby tylko z przodu, brak info z komputera itp. jest tempomat który można małym kosztem uaktywnić. W moim przypadku wystarczyło wymienić przełącznik przy pedale hamulca na 4 pinowy ( kupiłem na allegro używany za 20 zł) i dołożyć guziki na kierownicy ( allegro cała kierownica skórzana z guzikami 60 zł). Nie było konieczności ingerowania w oprogramowanie. Przy okazji można teraz sterować radiem (u mnie poj. CD) z kierownicy.
Frajda niesamowita. jako że koszt całkowity wyniósł 150 zł – spróbuję teraz wymienić wyświetlacz aby uzyskać danie z kompa typu spalanie i zasięg.

Pozdrawiam
MarDel
 

Postprzez totalover » 18 lip 2015, 22:16

Żeby wam chodziło spalanie musi być to w kostce od ECU
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez kera » 19 lip 2015, 21:43

aktywacja komputera pokładowego niestety ja po zmianie mam same kreski ale może komuś się przyda
ja nadal walcze

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez MarDel » 21 lip 2015, 00:09

Właśnie znalazłem ten filmik i zrobiłem. Działa ale pokazuje kreski...
Anyway cieszę się tempomatem :)
MarDel
 

Postprzez maryan » 24 lip 2015, 07:54

Czytając ten wątek zainteresowałem się doposażeniem mojej Mazdy GY '03 w tempomat i chciałbym się zorientować jakie to będą koszta.
Jakie dokładnie części byłyby potrzebne?
Na pewno kierownica z przyciskami, 4 pinowy czujnik hamulca, moduł tempomatu (gaz jest na linkę).
Coś jeszcze jest potrzebne?
I teraz czy wystarczy złożyć to wszystko do kupy czy trzeba robić jakieś inne zmiany typu wgranie oprogramowania.
Jeżeli to istotne, klima jest manualna, brak cd i navi – tylko radio, elektryczne lusterka i szyby z przodu.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2011, 10:07
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY '03
2.0 16V (141KM) PB

Postprzez DeviS » 12 lis 2015, 01:40

Witam. Niestety tez posiadam Mazde 6 przed lift w wersji Comfort. Chciałbym doposarzyć ja w tempomat ale tak czytam watek i wiekszosc zrobila to w dieslu do ktorego potrzeba jedynie zmienic kierownice na multifunkcyjna i czujnik stopu 4 pinowy. Czy do wersji benzynowej potrzeba mi oprocz tego potencjometr gazu wraz z druga linka ? I czy orientuje sie ktos jak wszystko złoże do kupy bedzie hulać tak jak powinno ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Danmazda » 12 lis 2015, 15:34

DeviS, napisz do Buli510 on coś kombinował w tym kierunku, dokładał sterowanie radia z kierownicy i wspominał o tempomacie, tylko nie wiem czy to zrobił.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez DeviS » 12 lis 2015, 17:12

Danmazda tak wiem że Buli510 doposażał swoja M6 tylko jest drobna różnica – on ma polifta. I jak z radiem nie ma problemu co do podłaczenia (identyczna zasada) tak z tempomatem jest troszke inaczej bo wydaje mi się że macie elektroniczna przepustnice czyli juz bez linki gazu i tam chyba wystarczy zmienic czujnik hamulca i powinien tempomat ruszyc ;) u mnie trzeba dołozyc dodatkowo druga linke z potencjometru gazu ;) chyba ze cos zle cos napisalem to prosze mnie poprawic ;) dzwoniłem do serwisow Mazdy i pytalem ale niestety z racji tego ze nigdy tego nie robili nie potrafia mi powiedziec czy po zlozeniu tego wszystkiego bedzie dzialac. W teorii powinno, a jak bedzie w praktyce.... niewiadomo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Danmazda » 12 lis 2015, 19:07

DeviS napisał(a):u mnie trzeba dołozyc dodatkowo druga linke z potencjometru gazu
No tak, i jest to trochę problematyczne, ale wykonalne.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez DeviS » 12 lis 2015, 22:21

Wykonalne jak najbardziej tylko kwestia czy to bedzie "Plug&Play" czy jednak cos jej bedzie brakowac ;) sprobuje jeszcze pogrzebac w sieci cos na ten temat i będę działał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez DeviS » 19 lis 2015, 23:04

A więc sprawa wygląda następująco jeżeli chodzi o doposażenie M6 benzyna PRZED LIFT. Wczoraj doszły do mnie wszystkie części potrzebne do doposażenia w tempomat i sterowanie radiem z kierownicy.
1. Moduł tempomatu razem z linką
2. Czujnik pedału hamulca 4 pinowy
3. Przyciski do kierownicy

Na początek rozebrałem kierownicę
fotorelacja innego użytkownika :http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=87771&start=40
Następnie zmieniłem czujnik pedału hamulca (w wersji comfort jest 2 pinowy). Odkręcamy go o jakies 45stopni w PRAWĄ stronę !!! Wszędzie widziałem że odkręca się w lewą i tak na początku postąpiłem ale po zgrzycie plastiku odpuściłem dalsze kręcenie w lewą stronę ;p
Na koniec montujemy potencjometr tempomatu którego miejsce zarezerwowane jest pod maską na ścianie grodziowej tuż za kolektorem wydechowym. Przykręcamy go na 3 nakrętki, następnie podpinami kostke do zaślepionego wejścia znajdującego się za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym i na koniec prowadzimy linke od potencjometru do przepustnicy. Montaż jest bardzo prosty, (niewiem dlaczego ktoś w innym wątku pisał że w benzynie przed liftem jest to skomplikowane ) i w całości Plug&Play. Teraz cieszymy się działającym tempomatem i sterowaniem radia z kierownicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez spider666 » 26 cze 2017, 19:17

Witam,
chciałbym doposażyć moją madzię w tempomat. M6 benzyna PO LIFT
Założyłem kierownicę ze sterowaniem tempomatem. W kierownicy wtyczki pasowały.
Sterowanie radiem działa, komp pokazuje spalanie (ale to już na poprzedniej kierownicy było)
Nie działa CRUISE CONTROL. <nie>

Jak ogarnąć tą przeróbkę <co?> . Moje auto jest modelowo 2007, czyli GY po faceliftingu.
Przepustnica jest elektroniczna (jak mniemam tempomat realizuje już komputer auta)
Jest to automat 5b (to komputer też czyta jaki tam bieg włożony)
Pod hamulcem jest czujnik z miejscem na 4 przewody, podłączone są jednak tylko 2 przewody,
bo taka jest wiązka = dwużyłowa. Światła stopu działają.

Czy wystarczy odblokować komputerem jakąś funkcję? (jak czym)

Proszę o pomoc kogoś dobrze kumającego tą przeróbkę.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2015, 09:20
Posty: 6
Auto: M6 2.3 AT AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6