Tempomat (Cruise control) – Różne problemy
Auto nie miało dzwona Mazda 6 kombi diesel 2.0, czy mogę to jakoś sam otworzyć i sprawdzić przewody? Poduszka mi nie wystrzeli?
A może to wina jakiś błędów w komputerze?
A może to wina jakiś błędów w komputerze?
- Od: 17 sty 2013, 19:58
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 kombi, 2005rok, 2.0-121 diesel
Tempomat działa powyżej 30km/h, trzeba wcisnąć (a nie przytrzymać) przycisk ON/OFF i wtedy powinna się zaświecić kontrolka CRUISE MAIN następnie naciśnięcie SET utrzymuje prędkość auta i pojawia się kolejna kontrolka CRUISE.
Tempomat ma bardzo wiele czujników: w pedale sprzęgła, hamulca, a nawet przepalona żarówka świateł STOP uniemożliwia załączenie tempomatu.
Tempomat ma bardzo wiele czujników: w pedale sprzęgła, hamulca, a nawet przepalona żarówka świateł STOP uniemożliwia załączenie tempomatu.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Tempomat działa powyżej 30km/h, trzeba wcisnąć (a nie przytrzymać) przycisk ON/OFF i wtedy powinna się zaświecić kontrolka CRUISE MAIN następnie naciśnięcie SET utrzymuje prędkość auta i pojawia się kolejna kontrolka CRUISE.
Wiem jak się włącza Tempomat, problem z tym, że napis CRUISE nie pojawił mi się ani przez chwilę, przypuszczam, że jakiś błąd w komputerze jest albo właśnie czujniki (albo nieświecąca lampa przeciwmgielnych [jakich?]).
- Od: 17 sty 2013, 19:58
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 kombi, 2005rok, 2.0-121 diesel
witam niestety i ja walczę od dziś z niedziałającym tempomatem .
Żółta kontrolka sie pali ale nie zaskakuje zielona
Zrobiłem auto test tempomatu po przytrzymaniu acc zielona dioda włącza się na chwile i gaśnie nic więcej co dalej zrobić >nadmienię iż światła stop działają prawidłowo.Wcześniej spaliła sie żarówka od stopu w klapie. Założyłem jaką miałem pod reką i działało następnie i ona sie spaliła kupiłem w sklepie inna i dupa nie działa tempomat a może trzeba kupić oryginał mazdy?????
Pomocy
Żółta kontrolka sie pali ale nie zaskakuje zielona
Zrobiłem auto test tempomatu po przytrzymaniu acc zielona dioda włącza się na chwile i gaśnie nic więcej co dalej zrobić >nadmienię iż światła stop działają prawidłowo.Wcześniej spaliła sie żarówka od stopu w klapie. Założyłem jaką miałem pod reką i działało następnie i ona sie spaliła kupiłem w sklepie inna i dupa nie działa tempomat a może trzeba kupić oryginał mazdy?????
Pomocy
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
hey przekręcony zapłon włączona zółta kontrolka przytrzymałem przez ok5 s acc zielona sie zapaliła na ok 1 s i zgasła
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
moze nie ma roznicy, ale ja robilem to tak:
4. Po wlaczeniu main cruise i przytrzymaniu przycisku ACC przez 5 sekund zalacza sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a pozniej zaczyna mrugac 7 razy i przerwa i znowu 7 razy i tak w kolko... Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.
4. Po wlaczeniu main cruise i przytrzymaniu przycisku ACC przez 5 sekund zalacza sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a pozniej zaczyna mrugac 7 razy i przerwa i znowu 7 razy i tak w kolko... Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.
okazało się , iż czujnik hamulca jest w środku zaśniedziały i brudny po wyczyszczeniu wszystkiego tempomat działa jak dawniej

- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
dokładnie ten na pedale można go rozebrać i przejrzeć
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Witam.
Od razu zaznaczam... na ilość moich postów nie patrzcie, forum obserwuję już jakiś czas tak więc wiem gdzie jest szukajka i jak się tu poruszać (to tak asekuracyjnie
)
Tydzień temu zauważyłem, że nie działa mi tempomat. Cruise Control się zapala normalnie, jadę powiedzmy 100km/h wciskam SET, zielona kontrolka się załącza ale auto nie utrzymuje prędkości, po chwili kontrolka się wyłącza. Po zrobieniu testu na załączonym silniku zielona kontrolka zapala się na ok 1s i gaśnie... po tym żadne inne miganie nie ma miejsca. Światła stop świecą wszystkie, klakson działa, wtyczki pod pedałami hamulca i gazu sprawdzone, wyglądają, że są OK.
Może ktoś miał podobny problem i jest w stanie pomóc?
PS. nie odłączałem jeszcze aku i nie robiłem resetu kompa ale wcześniej wszystko działało jak należy. Czy możliwe jest by komp sam z siebie zwariował i potrzebował resetu w celu aktywacji tempomatu?
Od razu zaznaczam... na ilość moich postów nie patrzcie, forum obserwuję już jakiś czas tak więc wiem gdzie jest szukajka i jak się tu poruszać (to tak asekuracyjnie
Tydzień temu zauważyłem, że nie działa mi tempomat. Cruise Control się zapala normalnie, jadę powiedzmy 100km/h wciskam SET, zielona kontrolka się załącza ale auto nie utrzymuje prędkości, po chwili kontrolka się wyłącza. Po zrobieniu testu na załączonym silniku zielona kontrolka zapala się na ok 1s i gaśnie... po tym żadne inne miganie nie ma miejsca. Światła stop świecą wszystkie, klakson działa, wtyczki pod pedałami hamulca i gazu sprawdzone, wyglądają, że są OK.
Może ktoś miał podobny problem i jest w stanie pomóc?
PS. nie odłączałem jeszcze aku i nie robiłem resetu kompa ale wcześniej wszystko działało jak należy. Czy możliwe jest by komp sam z siebie zwariował i potrzebował resetu w celu aktywacji tempomatu?
- Od: 7 cze 2013, 19:43
- Posty: 12
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6
2.0 141KM
2002r
masz pewnie tempomat na lince... czyli po zalaczeniu zadanej predkosci pedal powinien lekko zostac (byc wduszony)... moze sam aktuator nie zaskakuje?
albo linka...
sprawdz i melduj
albo linka...
sprawdz i melduj
uszkodzony czujnik hamulca rozbierz i podegnij styki będzie hulało .
Ps po złożeniu trzeba czujnik "napiąć " tzn wiecej wysunąć trzpień
Ps po złożeniu trzeba czujnik "napiąć " tzn wiecej wysunąć trzpień
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
trebuh_b napisał(a):uszkodzony czujnik hamulca rozbierz
z tego co pamietam, to czujniki przy pedalach podawly kody...
ale warto sprawdzic
Na początku dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi.
Wiem, że pedał powinien mieć luz po włączeniu tempomatu, przed chwilą jeszcze odłączyłem akumulator i przytrzymałem pedał hamulca w celu zresetowania kompa, zaraz po tym jazda testowa ale to też nic nie dało, pedał nie ma luzu niestety.
Żadnych kodów nie mam w sensie, że nic nie mruga ale jutro ten styk zobaczę, ten od sprzęgła asekuracyjnie też i dam znać.
Wojtku jak najlepiej sprawdzić ten aktuator?
Odnośnie linki do przepustnicy... jest w takim stanie jak była przed czyli bez zmian, naciąg się nie zmienił ale to też jutro dokładniej sprawdzę bo dzisiaj mało mnie komary nie zjadły... sezon małych krwiopijców już się zaczął na dobre
Póki co dzięki za wszelkie sugestie
Wojtek napisał(a):pedal powinien lekko zostac (byc wduszony)...
Wiem, że pedał powinien mieć luz po włączeniu tempomatu, przed chwilą jeszcze odłączyłem akumulator i przytrzymałem pedał hamulca w celu zresetowania kompa, zaraz po tym jazda testowa ale to też nic nie dało, pedał nie ma luzu niestety.
trebuh_b napisał(a):uszkodzony czujnik hamulca rozbierz i podegnij styki będzie hulało
Wojtek napisał(a):czujniki przy pedalach podawly kody
Żadnych kodów nie mam w sensie, że nic nie mruga ale jutro ten styk zobaczę, ten od sprzęgła asekuracyjnie też i dam znać.
Wojtek napisał(a):moze sam aktuator nie zaskakuje?
Wojtku jak najlepiej sprawdzić ten aktuator?
Odnośnie linki do przepustnicy... jest w takim stanie jak była przed czyli bez zmian, naciąg się nie zmienił ale to też jutro dokładniej sprawdzę bo dzisiaj mało mnie komary nie zjadły... sezon małych krwiopijców już się zaczął na dobre
Póki co dzięki za wszelkie sugestie
- Od: 7 cze 2013, 19:43
- Posty: 12
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6
2.0 141KM
2002r
bzycus napisał(a):jutro ten styk zobaczę, ten od sprzęgła asekuracyjnie też i dam znać.
jezeli to on, to uwazaj... lubi sie wszystko rozsypac w rekach
No i po raz kolejny okazało się, że najprostsze rozwiązania są najlepsze ale najtrudniej na nie wpaść. Po oględzinach okazało się, że padła linka... urwało się mocowanie linki tempomatu zaraz przy przepustnicy, nie wiem jak to się stało, że od razu tego nie zauważyłem (dzięki Wojtku za podpowiedź bo pewnie do teraz przyczyn szukał bym w elektronice). Teraz pozostaje pytanie jak to ustrojstwo naprawić czy wymienić ale... to już inny temat 
- Od: 7 cze 2013, 19:43
- Posty: 12
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6
2.0 141KM
2002r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6