automatyczne ryglowanie drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez darrkk » 15 sty 2013, 16:18

Witajcie Mazda-driverzy :)
Mój bieżący problem wygląda następująco: otworzyłem auto z pilota, odpaliłem silnik żeby się rozgrzewał i żeby szyby odmarzły, zamknąłem drzwi i zabrałem się za zgarnianie pół metra śniegu z auta. Po 10 minutach zakończyłem odśnieżanie i chciałem odjechać a tu zonk! Moja M6 zaryglowała wszystkie drzwi z pozostawionym kluczykiem i odpalonym autem <glupek2> Co tu robić?? Człowiek śpieszy się do pracy. Wybijać szybę? Poczekać aż paliwo wyjdzie (chyba za tydzień!). Przypomniałem sobie, że zapasowy kluczyk został w domu (szczęśliwie wyjąłem go z plecaka, bo do tej pory jeździł w plecaku, a plecak zaryglował się w aucie). Pobiegłem do domu a tu kolejny zonk – nie działają baterie w pilocie <glupek2> Jest niedziela rano więc nie ma skąd dokupić. Ale nowa bateria i tak nie pomoże, bo jak się później okazało – gdy w stacyjce spoczywa odpalony kluczyk to M6 nie reaguje na naciskanie pilota! Ale na szczęście udało mi się otworzyć drzwi z kluczyka i odjechać. Dziś rano ponowny zonk, ja odśnieżam odpalone auto, a ono mi się rygluje od środka!
A teraz pytanie – dlaczego tak robi? Jeżdżę M6 od półtora roku, nigdy przenigdy tak mi nie zrobiła. Poprzedniej zimy robiłem dokładnie to samo z odśnieżaniem ale nigdy się nie zaryglowała. Więc co się teraz stało? Nie było żadnych zmian w kluczyku, żadnych zmian w oprogramowaniu, nic się nie zmieniło w instalacji elektrycznej. No słowem – żadnej ingerencji w auto. Skąd więc ta zmiana? Czy mróz zaszkodził? Ale przecież nie był większy niż w ubiegłą zimę? Czy jakieś zwarcie? Czy samo się przeprogramowało? Dodam, że nie posiadam autoalarmu, jest standardowy fabryczny immobilizer, ryglowanie na 1-kliknięcie oraz 2-kliknięcia. Również w czasie jazdy po przekroczeniu odpowiedniej prędkości drzwi się nie ryglują automatycznie (tak miałem w Seacie). Nawet gdy siedzę w środku z odpalonym silnikiem ale nie jadę – drzwi się nie ryglują. Innych bajerów nie ma.
Czy ktoś miałby pomysła na sytuację? I ew co zrobić, żeby tak się nie działo. Bo kiedyś w końcu dojdzie do sytuacji, że zapasowy kluczyk nie będzie dostępny, a wtedy trochę szkoda szyby...
Mazda 6, 2l, 147 KM, 2007r, hatchback
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 16:38
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG, 2,0l Pb, 147KM, 2007r, hatchback

Postprzez marex » 15 sty 2013, 16:42

Ja miałem taką komedię przy dużych mrozach w starym aucie. powód był tego taki że siłowniki do końca nie odchodziły bo były przymarznięte drzwi można było otworzyć i się nie ryglowały, Jednak jak odpaliło się silnik samochód zaczynał odmarzać wówczas drzwi się ryglowały. pomogło porządne osuszenie auta a zwłaszcza siłowników.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez EaX » 21 sty 2013, 17:20

@ darrkk
Z tego co wiem, w Maździe jeżeli po otwarciu pilotem żadne drzwi nie zostaną otworzone, to zamki same się ryglują po około 40s. Spróbuj sprawdzić/przeczyścić krańcówkę drzwi kierowcy, możliwe że jest zaśniedziała lub zabrudzona i sterownik cały czas odbiera sygnał, że drzwi są zamknięte :)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 17:16
Posty: 9 (0/1)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.0 Pb '03

Postprzez darrkk » 21 sty 2013, 23:04

To prawda, jeśli nie otworzymy drzwi to po jakichś 30 sek ryglują się automatycznie. Ale w tej sytuacji otwieram drzwi, wchodzę do środka, odpalam nagrzewanie i dopiero ja zamykam. Tak więc czujniki "wiedzą", że drzwi były otwierane. No i zdarzyło się to 2 razy, podczas aktualnych śniegów/mrozów (dziś,wczoraj) tak nie było. Więc może koncepcja z zamoknięciem siłowników jest trafiona...
Mazda 6, 2l, 147 KM, 2007r, hatchback
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 16:38
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG, 2,0l Pb, 147KM, 2007r, hatchback

Postprzez marex » 21 sty 2013, 23:18

Funkcja rearmingu jest dezaktywowana po odpaleniu/przekręceniu kluczyka w stacyjce, pomimo że moduł nie widzi drzwi to musi widzieć stacyjkę, chyba że się kompletnie posypał.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

PostTen post został usunięty przez lukaszbom 24 sty 2013, 22:01.

Postprzez lukaszbom » 24 sty 2013, 22:06

Po odpaleniu odsuń sobie szybę żebyś miał dostęp do środka. A zanim zaczniesz odśnieżać, otwórz i zamknij inne drzwi. Może soft przestał wykrywać nagle otwarcie drzwi kierowcy albo coś mu stoi na przeszkodzie. Otwarcie innych drzwi zapobiegnie zamknięciu centralnego. Jeśli jednak się zamknie to znaczy, że raczej stało się coś"głębiej" w sterowniku.
To nie rozwiązanie, ale może pomoże w diagnozie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez darrkk » 24 sty 2013, 22:49

Wiesz, jak na aucie leży pół metra śniegu to otwarcie okna do odśnieżania jest średnim pomysłem <oczy> Czujnik początkowo łapie, że drzwi kierowcy są otwarte bo przez kilka minut nie rygluje zamków, można drzwi otwierać. Dopiero jakby się rozgrzewa od środka, po kilku następnych minutach rygluje. Ale nie zawsze tak jest, czasem rygluje, czasem nie. Więc pewnie jakieś zwarcie, przepięcie, brak przewodzenia w układach, sterowniku, czy siłownikach...nie wiem. Jako rozwiązanie doraźne dorobiłem sobie sam kluczyk do zamka, sam grot (25zł) i noszę przy kluczach domowych, w razie niespodzianki mogę drzwi otworzyć. Zobaczymy jak miną śniegi i mrozy czy problem ustąpi, czy potrzebna głębsza diagnostyka <co?>
Mazda 6, 2l, 147 KM, 2007r, hatchback
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 16:38
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG, 2,0l Pb, 147KM, 2007r, hatchback

Postprzez Kily » 9 mar 2013, 01:15

Witam
Dwa lata temu tez miałem podobny problem.
U mnie roznica polegala na tym ze podczas jazdy centralka chciala zamknac dzwi po czym odrazu je otwierala.I tak kilkanascie-kilkadziesiat razy. Taka sytuacja ma miejsce gdy przy zapalonym silniku bedziemy chcieli zamknac auto z pilota, tylko centralka na to nie pozwoli bo widzi kluczyki w stacyjce badz zapalony silnki i natychmiast otwiera zamek.
U mnie rozwiazaniem bylo wyjecie wtyczki od domykania badz ryglowania(nie wiem jak to sie nazywa) dzwi ktory znajduje sie w dzwiach kierowcy przy silowniku zamka. Tylko w tych dzwiach znajduja sie dwie wtyczki: jedna od silownika a druga od wlasnie tego domykania(ryglowania)
Po tym zabiegu od 2lat nie mam problemow! Auto zamykam i otwieram bez zadnego problemu.

Moze u Ciebie tez zadziala.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 23:44
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 6 2,0CiTD 121KM 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6