Wariujące kontrolki świateł, wycieraczki i spryskiwacz same się uruchamiają

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez peka87 » 31 sty 2013, 14:19

Witam,

mam nietypowy problem z moją M6 GY przed-lift.

Mianowicie we wtorek po odpaleniu zapaliła się dość słabym światłem kontrolka świateł drogowych (przy włączonych mijania). Sprawdziłem, drogowe się nie świeciły.

Po włączeniu świateł drogowych kontrolka świeciła bardziej intensywnie.

Nie miałem czasu się tym zająć na tygodniu tym bardziej sądząc że to po prostu błąd bo w trakcie jednej z jazd kontrolka znikła, przy kolejnych odpalaniach raz była a raz nie.

Wczoraj wracając z pracy oprócz kontrolki świateł drogowych zapaliła się kontrolka świateł przeciwmgłowych przód , których na dobrą sprawę nie mam...

No nic trudno wieczór pada muszę dojechać do domu...

Po ok 5 minutach jazdy włączył się spryskiwacz przedni i dosłownie wylał cały płyn na szybę.

Było ciemno więc bez latarki raczej nic bym nie zobaczył, trudno jadę do domu.

Po kolejnych 5 minutach gdy deszcz przestał padać zauważyłem że wycieraczki pomimo ich fizycznego wyłączenia nadal działają!

Podjechałem pod blok zgasiłem auto i zostawiłem włączone światła – wycieraczki i spryskiwacz dalej działały.

Wyłączyłem światła – przestały.

Dzisiaj rano przed odpaleniem włączyłem światła mijania – wycieraczki ruszyły, spryskiwacz też a samochód zachował się tak jakbym przekręcił kluczyk w pozycję ON – a kluczyka nawet nie wsadziłem do stacyjki.

Telefon do elektryka i samochód na warsztat.

Dojechałem do elektryka, gaszę auto (światła włączone), wyjąłem kluczyk a on nadal chodził!!!

Dopiero po zgaszeniu świateł samochód zgasł...

Ktoś ma jakieś pomysły?

Auto mam w warsztacie ale wolałbym to z kimś skonsultować przed negocjacją ceny za naprawę.

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2011, 12:50
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2013, 22:10

usterka komputera ?? Ciężko stwierdzić... dość nietypowy przypadek ;) Poczekaj na jakieś info od elektryka i wtedy może ktoś będzie w stanie pomóc na forum <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 1 lut 2013, 00:17

peka87 napisał(a):wyjąłem kluczyk a on nadal chodził!!!

W poprzednim samochodzie miałem taki przypadek, że po "zgaszeniu" samochodu i wyjęciu kluczyka silnik dalej chodził, mógł tak godzinę (dłużej nie próbowałem). Za każdym razem gasiłem go naciskając hamulec <lol> Nie pamiętam nawet co dokładnie było powodem, czy wystarczyło tylko wymienić kawałek przewodu, czy kpić cały elektrozaworek.

Ale to raczej nie będzie miało znaczenia ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez celnikp » 1 lut 2013, 10:58

Jak dla mnie to jakaś wiązka kabli się przetarła. Wszystkie objawy dotyczą przełączników koło kierownicy.
Możesz rozebrać obudowę kolumny kierownicy i po kolei wyciągać wtyczki i zobaczyć czy coś się zmienia.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez marex » 1 lut 2013, 11:01

Jeżeli same światła, to mógłby być problem z masą przy lampach, ale dochodzą jeszcze wycieraczki i spryskiwacze to trochę miesza.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez peka87 » 5 lut 2013, 13:45

celnikp napisał(a):Jak dla mnie to jakaś wiązka kabli się przetarła. Wszystkie objawy dotyczą przełączników koło kierownicy.
Możesz rozebrać obudowę kolumny kierownicy i po kolei wyciągać wtyczki i zobaczyć czy coś się zmienia.

faktycznie przetarła się wiązka kabli do której ciężko było się dostać.

gość 2 dni diagnozował auto aż trzeciego dnia poszedł dym z pod maski od rzeczonych kabli i udało się zlokalizować usterkę.

koszt materiałów znikomy, gorzej z robocizną...
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2011, 12:50
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM

Postprzez Mandey » 5 lut 2013, 23:38

Dokładnie tak samo jak u mnie, z tym, że inna wiązka do robienia. Materiały ok 30 zł, cena łączna 400. To się nazywa marża <lol>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6