Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maselek » 17 lut 2012, 18:36

dobrzyn22 napisał(a):
grzyby napisał(a): Nie widzę tu żadnych błędów i sposób wyboru też jest banalny.

wybór fakt-jest prosty...ale znajdź aku do mojego silnika :P :D

dla ułatwienia..."Brak danych w bazie" ;)...z zaznaczeniem,że to nie wyklucza od razu wyszukiwarki bosha ;)


He, a dla mnie znajduje bez problemu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez dobrzyn22 » 17 lut 2012, 18:43

bo Ty wybrałeś "diesel turbo", a ja wybieram MZR-CD... ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 17 lut 2012, 22:22

reeevo napisał(a):Fajnie, że każdy doradza "im większy tym lepszy". U mnie siedziała 100tka Bauera i cóż z tego. Aku tej zimy poległ zupełnie – kilka razy, a wcale nie był zajechany. Jeżeli ktoś koniecznie chce pakować do mazdy 6 100tke "bo więcej to lepiej przecież" to polecam najpierw sprawdzić alternator. :P

U mnie Alternator daje max 90 i Bauera zwyczajnie nie ładował – więc auto przy -10 umierało w nocy. Kupiłem 74ke "Made by Varta", ze specyfikacją zgodną z instrukcją i moja Magda też kręci jak szalona. Aku jest zawsze doładowane, światła świecą mocniej a Webasto zasuwa pełną parą. Koszt 250 zł, więc polecam dobrze przemyśleć sprawę. Auto nie ma problemu z 2 nocami pod rząd na – 30 ( a bywało tak w Lublinie).


Alternator 90A i aku ma mieć max 90Ah ? Światła świecą mocniej ? Przecież jak odpalisz pojazd to masz w instalacji około 14V.
Jakim cudem prostownik o max prądzie 15A ładuje akumulator o pojemności 100Ah ?

Alternator o wydajności 90Ah i to dość spora elektrownia. Na wolnych obrotach daje już praktycznie połowę swojej mocy to jest około 50A.

Alternator o prądzie 90A przy normalnej jeździe spokojnie naładuje aku 100ah nawet z rozbudowaną instalacją elektryczną.

Chyba, że ktoś robi dystanse i długości 2km, wtedy nawet 60Ah nie naładuje.
Ostatnio edytowano 18 lut 2012, 09:22 przez Hubix, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lechita » 18 lut 2012, 00:01

O rany.... Sorki Hubix, zgadzam się z Tobą, bo sam mam setkę i wiem, że nie mam żadnych problemów, ale zagmatwałeś swoją wypowiedź niezmiernie :))) Jakbyś pisał po kilku solidnych lufach ;)
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez baltazar » 5 lip 2012, 18:59

Witam.
Mam pytanie,bo nie znalazłem podobnego wątku.Otóż 3 mc temu kupiłem moją Madzie.Pracuje w taki sposób,że auto przez miesiąc stoi i nie jest odpalane,bo wyjeżdżam.Po pierwszym miesiącu stania nie udało mi się jej odpalić.Ładowanie aku nic nie dało.Pomyślałem ok.pewnie stary.Kupiłem nowy,90 Ah.Potem znów wyjechałem.No i sytuacja się powtarza.Akumulator zaś całkowicie rozładowany.Pytałem ludzi i nikt nie umie mi dać jednoznacznej odpowiedzi.Czy to jest normalne,że po miesiącu wyładuje aku ,czy gdzieś prąd ucieka? dodam,że alarm mam odłączony.
baltazar
 

Postprzez PP89 » 5 lip 2012, 19:46

A po czym stwierdziłeś, że rozładowany? Po tym tylko, że auto nie odpaliło, czy też zmierzyłeś miernikiem napięcie na aku?
Przez miesiąc nie powinien się rozładować.

Najprościej sprawdzisz to tak:
Przed wyjazdem zdejmij klemy z aku i tak zostaw. Jak wrócisz po miesiącu, to zmierz miernikiem napięcie na aku. Jak będzie właściwe, to znaczy że Ci prąd ucieka i tak zapewne bedzie, no chyba że zmieniłeś padnięty akumulator na inny strzała nie warty i tu problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez tadziol » 5 lip 2012, 19:49

należałoby zmierzyć tzw. dark current czyli pobór prądu z akumulatora przez samochód w stanie spoczynku.
nie powinien on przekraczać 30 mA czyli 0,03 A.
ale dzisiejsze samochody potrzebują podtrzymania pamięci wielu urządzeń i często nawet najlepsze akku nie wytrzyma miesiąca bezczynności.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 5 lip 2012, 21:08

przeniosłem do odpowiedniego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez baltazar » 8 lip 2012, 13:14

Akumulator był tak zjechany,że się nie świeciła żadna kontrolka.ładowałem go przez noc i teraz jest dobrze.co do pomiarów...najpierw trzeba miec miernik i wiedziec jak go obsłużyć:)niestety prąd poza najbardziej podstawowymi rzeczami to dla mnie czarna magia:)wychodzi na to,że najprościej bedzie go następnym razem odłączyć.dzieki za podpowiedzi.
baltazar
 

Postprzez Karol » 12 lip 2012, 19:31

Panowie mam pytanie jaki aku byscie polecali chodzi mi o cos odpowiedniego pod Car Audio myslalem nad zelowy ale nie znam sie na tym totalnie <zawstydzony>

Macie jakies rozsadne propozycje Ps. nie chce wydac na aku 1500zl <glupek2> ;)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez dobrzyn22 » 12 lip 2012, 21:25

chyba prędzej w dziale CA się dowiesz ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smagur » 4 paź 2012, 17:22

Czy ktoś ma pojęcie dlaczego w katalogach są podane akumulatory o dwóch różnych pojemnościach do MAzdy 6 2.0 diesel 136 KM? Jednej jest 70Ah a drugi 92Ah... Czy to ma związek może z webasto...
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Hubix » 4 paź 2012, 21:48

Może mieć związek, ale w sumie w każdej M6 Diesel jest webasto <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 4 paź 2012, 22:06

Hubix napisał(a):ale w sumie w każdej M6 Diesel jest webasto

<nie> ... niestety w specyfikacji UK (i im podobnych) nie ma :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smagur » 4 paź 2012, 22:31

Akurat nie w każdej jest webasto (chodzi o kompletne) Zastanawiam się czy 92Ah nie jest przypadkiem dla aut z pełnym webastem czyli postojowym ogrzewaniem wnętrza??
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez przemo2000 » 6 paź 2012, 20:59

Podpowiedzcie, czy prąd rozruchowy 540A wystarczy żeby swobodnie korzystać z webasta podczas silnych mrozów? Jestem na etapie szukania akumulatora i chcialbym dokonac wlasciwego wyboru. Dotyczy mojej M6.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez Hubix » 7 paź 2012, 11:47

Jak najbardziej 540A do silnika benzynowego wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marex » 10 paź 2012, 20:48

Może auta z BOSE mają większą baterię. Ja mam wstawioną teraz u siebie 70 i czekam do zimy żeby zobaczyć jak będzie chodzić. W tamtym roku nie miałem większych problemów nawet przy mrozach 30 stopni bez webasto. Teraz mam ogrzewanie postojowe które będzie troszkę zabierać energii ale będę miał ciepły motor który będzie odpalać z mniejszymi oporami.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 10 paź 2012, 22:10

marex napisał(a):Może auta z BOSE mają większą baterię.

nic mi nie wiadomo na ten temat
Teraz mam ogrzewanie postojowe które będzie troszkę zabierać energii ale będę miał ciepły motor który będzie odpalać z mniejszymi oporami.

otóż to <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 11 paź 2012, 21:02

smagur napisał(a):Akurat nie w każdej jest webasto (chodzi o kompletne) Zastanawiam się czy 92Ah nie jest przypadkiem dla aut z pełnym webastem czyli postojowym ogrzewaniem wnętrza??


Całkiem możliwe, bo u siebie mam 95Ah i mam webasto z jajem. Webasto bierze ok 30W, ale wentylator na 1/3 prędkości może łykać ponad 100W
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6