Montaż świateł do jazdy dziennej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mandey » 27 wrz 2012, 16:46

<spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 27 wrz 2012, 17:52

BUBER napisał(a):Auto ma czujnik zmierzchu więc razem wszystko ładnie pracuję.

ale w jakim sensie ?? bo zamontowałeś światła do jazdy dziennej, które powinny cały dzień się świecić ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez BUBER » 27 wrz 2012, 18:35

Mam manetkę od świateł na pozycji auto i w dzień palą się dzienne a jak robi się szarówka to czujnik zmierzchu automatycznie przełącza na mijania a przekaźnik wyłącza dzienne.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Lord » 27 wrz 2012, 19:42

BUBER bardzo ciekawy pomysł z tymi światłami, bo nie rzucają się w oczy, gdy wyłączone, wiec nie ingerują za bardzo w oryginalny wygląd, a poza tym myślę, że w 100% zadowalający efekt w połączeniu z czujnikiem zmierzchu. Teraz to już masz całkowicie bezobsługowe światła i można zapomnieć w ogóle o ich obsłudze :) Gratuluję!
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 27 wrz 2012, 19:44

BUBER napisał(a):w dzień palą się dzienne a jak robi się szarówka to czujnik zmierzchu automatycznie przełącza na mijania

<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sony1966 » 27 wrz 2012, 21:42

Bardzo fajnie pomyślane <spoko>
Początkujący
 
Od: 20 sie 2012, 13:34
Posty: 25
Skąd: Ostrów wlkp
Auto: mazda 6 2006r 2,0 benz

Postprzez holek5t » 27 wrz 2012, 21:50

BUBER napisał(a):Mam manetkę od świateł na pozycji auto i w dzień palą się dzienne a jak robi się szarówka to czujnik zmierzchu automatycznie przełącza na mijania a przekaźnik wyłącza dzienne.


Ale mijania zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki na „ON” jeszcze przy zgaszonym silniku. :(
Gdyby startowały razem z ładowaniem akumulatora było by idealnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 21:07
Posty: 27
Skąd: Mediolan
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D

Postprzez BUBER » 27 wrz 2012, 21:56

Zobaczę u siebie bo wieczorem jeszcze aż tak nie sprawdzałem ale to chyba nie jest wielki problem zawsze można dać przekaźnik przed lampami.
W wolnym czasie pobawię się u siebie i dam znać
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez holek5t » 27 wrz 2012, 22:01

Albo przerzutnik. ustawiony na jakieś 13,5V V<13,5=”0” V>13,5=”1”
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 21:07
Posty: 27
Skąd: Mediolan
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D

Postprzez Mandey » 27 wrz 2012, 23:01

holek5t napisał(a):Ale mijania zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki na „ON” jeszcze przy zgaszonym silniku.
Gdyby startowały razem z ładowaniem akumulatora było by idealnie.

Spróbuj zamienić + podawany po stacyjce. Podłącz go np. pod bezpiecznik alternatora.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Lord » 28 wrz 2012, 00:58

holek5t napisał(a):Albo przerzutnik. ustawiony na jakieś 13,5V V<13,5=”0” V>13,5=”1”
Możesz coś więcej napisać na ten temat? Czy to jest jakiś jeden element, regulowany na określone napięcie, czy zespół podzespołów, na który składa się ów "przerzutnik"?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 28 wrz 2012, 10:32

Mandey napisał(a):Spróbuj zamienić + podawany po stacyjce. Podłącz go np. pod bezpiecznik alternatora.

optymalne rozwiązanie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez holek5t » 28 wrz 2012, 21:35

dobrzyn22 napisał(a):
Mandey napisał(a):Spróbuj zamienić + podawany po stacyjce. Podłącz go np. pod bezpiecznik alternatora.


Jeżeli się nie mylę to przy takim rozwiązaniu światła są zasilane bezpośrednio z alternatora?
Rodzą się pytania....
Ile czasu zajmuje alternatorowi osiągnięcie pełnej „sprawności”? Czy początkowe oscylacje i wahania (A/V) nie wpływają nie korzystnie na działanie, żywotność przetwornic i palników? Wreszcie sam alternator będzie dodatkowo obciążany podczas startu.
Wydaje mi się że należy dodać przekaźnik sterowany z alternatora do zasilania lamp z akumulatora.

I to chyba będzie...
optymalne rozwiązanie <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 21:07
Posty: 27
Skąd: Mediolan
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D

Postprzez Mandey » 29 wrz 2012, 09:06

holek5t napisał(a):Wreszcie sam alternator będzie dodatkowo obciążany podczas startu.
Wydaje mi się że należy dodać przekaźnik sterowany z alternatora do zasilania lamp z akumulatora.

Zależy to oczywiście od mocy i poboru prądu diod. Ale rozwiązanie jak najbardziej na tak :) <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez holek5t » 30 wrz 2012, 00:48

Myślę że prąd pobierany przez diody (rozruch w dzień) nie stwarza problemu. Mówimy tu o max2A. Inaczej ma się sprawa z xenonami. Tu przy starcie chwilowy pobór prondu jest znacznie wyższy nawet 20A.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 21:07
Posty: 27
Skąd: Mediolan
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D

Postprzez astro » 4 paź 2012, 07:17

Dopiszę się do tematu, bo mod mnie z nowego pogonił;) Mam taką zagwozdkę: czy może montował ktoś z Was coś takiego? http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 85178.html ?? Ja miałem ten regulator w Mondku III i powiem że to była super sprawa, tzn po włączeniu silnika i odczekaniu chwili (opcja dla kopciucha żeby świece się trochę pogrzały) zapalały się światła długie na 30% mocy i działały jako dzienne (jest to rozwiązanie stosowane fabrycznie w nowszych autach, żeby nie zużywać żarników ksenonów). Po włączeniu jakichkolwiek innych świateł "dzienne" wyłączały się (lub przechodziły na tryb 100% jeśli właśnie włączaliśmy długie). Samo podłączenie polegało na wpięciu się w wewnętrznej skrzynce bezpieczników pod przewody świateł długich i postojowych no i oczywiście 12V postacyjkowe. Bardzo bym chciał mieć taki układ w M6, tak więc tu prośba do kogoś kumatego o wytłumaczenie jak to podłączyć, tzn. do jakich przewodów – kolory i umiejscowienie, bo trochę się pogubiłem z opisem kabelków po lekturze tego posta. Kontaktowałem się ze sprzedawcą i poinformował mnie on że jest też wersja dla japończyków ze sterowaniem przez podanie masy, tylko teraz pytanie nr 2 czy nie trzeba będzie separować obwodów świateł mijania od długich? Elektrykiem nie jestem, ale w Fordzie sobie poradziłem, to i tu bym się pobawił.
PS. Jest już podobny temat z 2009, ale tam nikt nic nie wymyślił, więc dopisałem tu żeby nie robić wykopu.

EDIT(moderator)– przenoszę do tego wątku, ze względu na to, że już ktoś o to rozwiązanie w nim pytał-poczytaj na str. 3
Mea culpa nie zauważyłem, a starałem się przelecieć wszystko w kwestii DRL <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 14:37
Posty: 15
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003

Postprzez Mandey » 7 paź 2012, 13:33

astro napisał(a):pytanie nr 2 czy nie trzeba będzie separować obwodów świateł mijania od długich?

Trzeba będzie. Każde załączenie długich załącza również mijania. Także jeżeli nadal chcesz brnąć w temat odseparuj, a potem pomyślimy ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 7 paź 2012, 14:57

hm... tylko po co ladowac sie w DRL w swiatlach dlugich?

dobrzyn22, podal juz Tobie, ze temat dlugich jako DRL byl poruszany... i nie chce mi sie pisac co i dlaczego...

napisze tylke, ze powodem zakladania swiatel dziennych jest oszczednosc, ktorej w tym wypadku nie ma... reszta juz jest na forum...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 7 paź 2012, 21:53

Otóż to, dzięki <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez astro » 8 paź 2012, 07:38

Wojtek napisał(a):hm... tylko po co ladowac sie w DRL w swiatlach dlugich?

Bo tak mi się podoba :P Dokładanie dodatkowych DRL jest dla mnie bardziej bardziej skomplikowane i grozi zepsuciem ogólnego wyglądu, a dzienne w długich to rozwiązanie wg mnie bardzo eleganckie. Kwestia legalności takiego rozwiązania to już myślę indywidualna sprawa każdego, kto się na nie zdecyduje.

dobrzyn22, podal juz Tobie, ze temat dlugich jako DRL byl poruszany... i nie chce mi sie pisac co i dlaczego...

Rzeczywiście podał i skierował żeby tu pytać. A ty kolego chcesz koniecznie dojść do pułapu 7000 postów, czy coś? bo takie teksty nic nie wnoszą – nie chcesz nie pomagaj, a takimi postami nie zaśmiecaj.

napisze tylke, ze powodem zakladania swiatel dziennych jest oszczednosc, ktorej w tym wypadku nie ma... reszta juz jest na forum...

To już twoje subiektywne odczucie! 110W – 30W = 80W – dla mnie to już sporo, pomijając fakt że chodzi mi raczej o wygodę. Podobnie zużycie żarówek nie jest dla mnie argumentem, bo jeździłem z takim regulatorem baaardzo długo i nie zmieniałem żarówek ani razu oraz nie odczułem żadnych innych negatywnych efektów montażu regulatora.

Spróbuję jeszcze trochę porozkminiać temat separacji długich, ale jakbym miał dalsze pytania to na pohybel marudom napiszę na forum :P, bo chyba po to ono jest, jakby ktoś zapomniał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 14:37
Posty: 15
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6