
Montaż świateł do jazdy dziennej
BUBER napisał(a):Auto ma czujnik zmierzchu więc razem wszystko ładnie pracuję.
ale w jakim sensie
BUBER bardzo ciekawy pomysł z tymi światłami, bo nie rzucają się w oczy, gdy wyłączone, wiec nie ingerują za bardzo w oryginalny wygląd, a poza tym myślę, że w 100% zadowalający efekt w połączeniu z czujnikiem zmierzchu. Teraz to już masz całkowicie bezobsługowe światła i można zapomnieć w ogóle o ich obsłudze
Gratuluję!
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
BUBER napisał(a):Mam manetkę od świateł na pozycji auto i w dzień palą się dzienne a jak robi się szarówka to czujnik zmierzchu automatycznie przełącza na mijania a przekaźnik wyłącza dzienne.
Ale mijania zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki na „ON” jeszcze przy zgaszonym silniku.
Gdyby startowały razem z ładowaniem akumulatora było by idealnie.
- Od: 2 kwi 2012, 21:07
- Posty: 27
- Skąd: Mediolan
- Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D
holek5t napisał(a):Ale mijania zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki na „ON” jeszcze przy zgaszonym silniku.
Gdyby startowały razem z ładowaniem akumulatora było by idealnie.
Spróbuj zamienić + podawany po stacyjce. Podłącz go np. pod bezpiecznik alternatora.
Możesz coś więcej napisać na ten temat? Czy to jest jakiś jeden element, regulowany na określone napięcie, czy zespół podzespołów, na który składa się ów "przerzutnik"?holek5t napisał(a):Albo przerzutnik. ustawiony na jakieś 13,5V V<13,5=”0” V>13,5=”1”
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
dobrzyn22 napisał(a):Mandey napisał(a):Spróbuj zamienić + podawany po stacyjce. Podłącz go np. pod bezpiecznik alternatora.
Jeżeli się nie mylę to przy takim rozwiązaniu światła są zasilane bezpośrednio z alternatora?
Rodzą się pytania....
Ile czasu zajmuje alternatorowi osiągnięcie pełnej „sprawności”? Czy początkowe oscylacje i wahania (A/V) nie wpływają nie korzystnie na działanie, żywotność przetwornic i palników? Wreszcie sam alternator będzie dodatkowo obciążany podczas startu.
Wydaje mi się że należy dodać przekaźnik sterowany z alternatora do zasilania lamp z akumulatora.
I to chyba będzie...
optymalne rozwiązanie
- Od: 2 kwi 2012, 21:07
- Posty: 27
- Skąd: Mediolan
- Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D
holek5t napisał(a):Wreszcie sam alternator będzie dodatkowo obciążany podczas startu.
Wydaje mi się że należy dodać przekaźnik sterowany z alternatora do zasilania lamp z akumulatora.
Zależy to oczywiście od mocy i poboru prądu diod. Ale rozwiązanie jak najbardziej na tak

Myślę że prąd pobierany przez diody (rozruch w dzień) nie stwarza problemu. Mówimy tu o max2A. Inaczej ma się sprawa z xenonami. Tu przy starcie chwilowy pobór prondu jest znacznie wyższy nawet 20A.
- Od: 2 kwi 2012, 21:07
- Posty: 27
- Skąd: Mediolan
- Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D
Dopiszę się do tematu, bo mod mnie z nowego pogonił;) Mam taką zagwozdkę: czy może montował ktoś z Was coś takiego?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 85178.html
Ja miałem ten regulator w Mondku III i powiem że to była super sprawa, tzn po włączeniu silnika i odczekaniu chwili (opcja dla kopciucha żeby świece się trochę pogrzały) zapalały się światła długie na 30% mocy i działały jako dzienne (jest to rozwiązanie stosowane fabrycznie w nowszych autach, żeby nie zużywać żarników ksenonów). Po włączeniu jakichkolwiek innych świateł "dzienne" wyłączały się (lub przechodziły na tryb 100% jeśli właśnie włączaliśmy długie). Samo podłączenie polegało na wpięciu się w wewnętrznej skrzynce bezpieczników pod przewody świateł długich i postojowych no i oczywiście 12V postacyjkowe. Bardzo bym chciał mieć taki układ w M6, tak więc tu prośba do kogoś kumatego o wytłumaczenie jak to podłączyć, tzn. do jakich przewodów – kolory i umiejscowienie, bo trochę się pogubiłem z opisem kabelków po lekturze tego posta. Kontaktowałem się ze sprzedawcą i poinformował mnie on że jest też wersja dla japończyków ze sterowaniem przez podanie masy, tylko teraz pytanie nr 2 czy nie trzeba będzie separować obwodów świateł mijania od długich? Elektrykiem nie jestem, ale w Fordzie sobie poradziłem, to i tu bym się pobawił.
PS. Jest już podobny temat z 2009, ale tam nikt nic nie wymyślił, więc dopisałem tu żeby nie robić wykopu.
EDIT(moderator)– przenoszę do tego wątku, ze względu na to, że już ktoś o to rozwiązanie w nim pytał-poczytaj na str. 3
Mea culpa nie zauważyłem, a starałem się przelecieć wszystko w kwestii DRL

PS. Jest już podobny temat z 2009, ale tam nikt nic nie wymyślił, więc dopisałem tu żeby nie robić wykopu.
EDIT(moderator)– przenoszę do tego wątku, ze względu na to, że już ktoś o to rozwiązanie w nim pytał-poczytaj na str. 3
Mea culpa nie zauważyłem, a starałem się przelecieć wszystko w kwestii DRL

- Od: 24 wrz 2012, 14:37
- Posty: 15
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003
astro napisał(a):pytanie nr 2 czy nie trzeba będzie separować obwodów świateł mijania od długich?
Trzeba będzie. Każde załączenie długich załącza również mijania. Także jeżeli nadal chcesz brnąć w temat odseparuj, a potem pomyślimy
hm... tylko po co ladowac sie w DRL w swiatlach dlugich?
dobrzyn22, podal juz Tobie, ze temat dlugich jako DRL byl poruszany... i nie chce mi sie pisac co i dlaczego...
napisze tylke, ze powodem zakladania swiatel dziennych jest oszczednosc, ktorej w tym wypadku nie ma... reszta juz jest na forum...
dobrzyn22, podal juz Tobie, ze temat dlugich jako DRL byl poruszany... i nie chce mi sie pisac co i dlaczego...
napisze tylke, ze powodem zakladania swiatel dziennych jest oszczednosc, ktorej w tym wypadku nie ma... reszta juz jest na forum...
Wojtek napisał(a):hm... tylko po co ladowac sie w DRL w swiatlach dlugich?
Bo tak mi się podoba
dobrzyn22, podal juz Tobie, ze temat dlugich jako DRL byl poruszany... i nie chce mi sie pisac co i dlaczego...
Rzeczywiście podał i skierował żeby tu pytać. A ty kolego chcesz koniecznie dojść do pułapu 7000 postów, czy coś? bo takie teksty nic nie wnoszą – nie chcesz nie pomagaj, a takimi postami nie zaśmiecaj.
napisze tylke, ze powodem zakladania swiatel dziennych jest oszczednosc, ktorej w tym wypadku nie ma... reszta juz jest na forum...
To już twoje subiektywne odczucie! 110W – 30W = 80W – dla mnie to już sporo, pomijając fakt że chodzi mi raczej o wygodę. Podobnie zużycie żarówek nie jest dla mnie argumentem, bo jeździłem z takim regulatorem baaardzo długo i nie zmieniałem żarówek ani razu oraz nie odczułem żadnych innych negatywnych efektów montażu regulatora.
Spróbuję jeszcze trochę porozkminiać temat separacji długich, ale jakbym miał dalsze pytania to na pohybel marudom napiszę na forum
- Od: 24 wrz 2012, 14:37
- Posty: 15
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6