Odgłosy (pisk) z dmuchawy nawiewu/problemy z nadmuchem
Obejrzałem tunele jak mogłem, wszystko wydaje się być ok. Nie mogę pojąć jak to możliwe, że jak wkładam palce w otwór czujnika temperatury czuję słaby przepływ powietrza, a powietrze na łopatkach huczy głośno. Sprawdzałem, czy wiatrak kręci się we właściwą stronę i jest ok, zgodnie ze strzałką na obudowie.
Nic mi innego nie przychodzi do głowy jak to, że wiatrak ma złą wydajność. Sterowanie też jest ok, kolejne moce nastawu przejawiają się coraz większym szumem wiatraka.
EDIT(26.02)
Sam sobie odpowiadam. Rozebrałem mój stary wiatrak, wyczyściłem, przesmarowałem. Zaczął dmuchać i wyciszył się. Nie jest to efekt taki jak i powinien być, brakuje mu 50% siły- będę szukał nowego.
Nic mi innego nie przychodzi do głowy jak to, że wiatrak ma złą wydajność. Sterowanie też jest ok, kolejne moce nastawu przejawiają się coraz większym szumem wiatraka.
EDIT(26.02)
Sam sobie odpowiadam. Rozebrałem mój stary wiatrak, wyczyściłem, przesmarowałem. Zaczął dmuchać i wyciszył się. Nie jest to efekt taki jak i powinien być, brakuje mu 50% siły- będę szukał nowego.
- Od: 29 maja 2009, 18:16
- Posty: 50
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM
Witam,
Miałem ostatnio awarię wentylatora dmuchawy. Wentylator wymieniony, reaguje na zwiększanie obrotów, ale nawet na maksymalnych obrotach szumi jak szalony, a z kratek nie leci powietrze. Zdemontowałem schowek, wyjąłem filtr kabinowy, sprawdziłem czy podszybie czyste. Przełączanie kierunku nawiewu oraz zamkniętego/otwartego obiegu działa – sprawdzone wizualnie (odpowiednie dźwignie, klapy poruszają się). Nie mam już więcej pomysłów co może być nie tak. Powietrze nie leci w żadnym z ustawień (nogi/front/szyba itd.). Co jeszcze może być nie tak?
PS. Auto z klimatyzacją automatyczną.
EDIT(mod)Przeniosłem do odpowiedniego wątku
Miałem ostatnio awarię wentylatora dmuchawy. Wentylator wymieniony, reaguje na zwiększanie obrotów, ale nawet na maksymalnych obrotach szumi jak szalony, a z kratek nie leci powietrze. Zdemontowałem schowek, wyjąłem filtr kabinowy, sprawdziłem czy podszybie czyste. Przełączanie kierunku nawiewu oraz zamkniętego/otwartego obiegu działa – sprawdzone wizualnie (odpowiednie dźwignie, klapy poruszają się). Nie mam już więcej pomysłów co może być nie tak. Powietrze nie leci w żadnym z ustawień (nogi/front/szyba itd.). Co jeszcze może być nie tak?
PS. Auto z klimatyzacją automatyczną.
EDIT(mod)Przeniosłem do odpowiedniego wątku
- Od: 22 maja 2009, 15:28
- Posty: 10
- Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '04
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Witam,
Czy ktoś wie jak ściągnąć z ośki to koło z łopatkami?? – bo po zdjęciu zabezpieczenia koło nie schodzi jak by się to mogło wydawać.
Czy ktoś wie jak ściągnąć z ośki to koło z łopatkami?? – bo po zdjęciu zabezpieczenia koło nie schodzi jak by się to mogło wydawać.
- Od: 17 cze 2012, 22:38
- Posty: 9
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2002–2007 (GG / GY)
2005-2007 (FL)
2.0 l – 147 KM LF-DE
jak ściągnąć z ośki to koło z łopatkami?? – bo po zdjęciu zabezpieczenia koło nie schodzi jak by się to mogło wydawać.
Wydaje mi się, że powinno zejść tylko trzeba użyć do tego trochę siły
Może podważ po obu stronach śrubokętami i powinno zejść bo innych zabezpieczeń nie ma.
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Aha no to dziś sie za to zabiore i zobaczymy czy zejdzie. A czym to nasmarować
Może być jakiś olej czy lepiej smar 
- Od: 17 cze 2012, 22:38
- Posty: 9
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2002–2007 (GG / GY)
2005-2007 (FL)
2.0 l – 147 KM LF-DE
Witam
Takie krótkie info jak ja sobie poradziłem z piskami.
Nie trzeba zdejmować wirnika.
U mnie od strony silnika jest naklejka pod którą znajduje się bezpośrednio oś wirnika.
Na tę oś lałem smar (taki jak do smarowania łańcucha w motocyklu) i jednocześnie kręciłem wirnikiem.
Po kilku takich czynnościach piski ustąpiły.
Takie krótkie info jak ja sobie poradziłem z piskami.
Nie trzeba zdejmować wirnika.
U mnie od strony silnika jest naklejka pod którą znajduje się bezpośrednio oś wirnika.
Na tę oś lałem smar (taki jak do smarowania łańcucha w motocyklu) i jednocześnie kręciłem wirnikiem.
Po kilku takich czynnościach piski ustąpiły.
- Od: 1 lip 2011, 19:33
- Posty: 5
- Skąd: Łańcut
- Auto: M6 1.8,GY, 2006
Landi Renzo Omegas
Wtryski Med
Butla w kole 40,8l gazu
Wlew gazu obok wlewu paliwa
A to ciekawe, właśnie dziś to sprawdziłem.
Pod korpusem plastikowym jest korpus stalowy stojanu. Aś oczywiście osadzona jest w wirniku i jest na niej oring zabezpieczający przed dostawaniem się brudu. Lejąc na oś od tej strony olej możemy co najwyżej nalać na obudowę i stojan.
Pod korpusem plastikowym jest korpus stalowy stojanu. Aś oczywiście osadzona jest w wirniku i jest na niej oring zabezpieczający przed dostawaniem się brudu. Lejąc na oś od tej strony olej możemy co najwyżej nalać na obudowę i stojan.
Nie wiecie czy jak zamówię wentylator z anglika i przełożę lopatki z mojego to będzie działał prawidłowo? dokladniej czy silniczek nie kręci w drugą stronę.
-
Arek.Mazda6
Witam,
rozebrałem swój nawiew – moim zdaniem był za głośno
wirnik od strony silnika mocno zabrudzony, słychać szum przy obracaniu palcami
przymierzam się więc do zakupu, ale obejrzałem zdjęcia (na tyle ile mogłem) nawiewu z GH (ja mam GY) i zastanawiam się czy będzie pasować – ćwiczył ktoś taką zamianę?
rozebrałem swój nawiew – moim zdaniem był za głośno
wirnik od strony silnika mocno zabrudzony, słychać szum przy obracaniu palcami
przymierzam się więc do zakupu, ale obejrzałem zdjęcia (na tyle ile mogłem) nawiewu z GH (ja mam GY) i zastanawiam się czy będzie pasować – ćwiczył ktoś taką zamianę?
- Od: 22 paź 2012, 22:44
- Posty: 41
- Auto: Mazda M6 FL 2.0 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6