H3 LED w światłach przeciwmgielnych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mandey » 28 maja 2012, 23:18

To ja teraz mogę się pochwalić swoimi. Dzięki ogromnej pomocy i uprzejmości Wojtka stałem się właścicielem takich oto światełek dziennych <serduszka>

Obrazek

Początkowo były takie, jeszcze modyfikowane przeze mnie, bo mocno za słabe były:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ale im częściej pojawiało się słońce, tym częściej pokazywano mi że nie mam świateł :(


W końcu zdecydowałem się na takie:

Obrazek


Porównanie ze starymi:

ObrazekObrazek


Lewe nowe, prawe stare:

Obrazek

Obrazek


I w Madzi:

Stare:

Obrazek

Obrazek


Porównanie nowych ze starymi (lewe stare):

Obrazek

Obrazek


I nowe <serduszka>:

Obrazek

Obrazek\


A że na zdjęciach nie widać jak faktycznie świecą, bo w rzeczywistości jest o wiele mocniej to zrobiłem wieczorem:

Nowe:

Obrazek


Nowe i stare:

Obrazek

Obrazek


I oba nowe:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nareszcie jestem zadowolony z dziennych <jupi>
Światła: H3 LED Cree Q5 (5W sztuka)
Jeszcze raz bardzo dziękuję, Wojtek <uklon> <uklon> <uklon>


P.S.

Jedyny minus tych światełek to to, że musiałem trochę zmodyfikować same soczewki. Mianowicie, oryginalny otwór na żarówki H3 był o ok. 2mm za mały z góry, dołu i prawej strony (od strony zaczepu mocującego uchwyt żarówki do odbłyśnika). Wystarczyła szlifierka, ostre obcinaczki do kabli i "kombinerki", aby powiększyć otwór. Wszystko jest aluminiowe, więc ja zrobiłem tak, że najpierw poprzecinałem trochę kilka blaszek, następnie je powyginałem robiąc przymiarkę dla nowych żarówek a później, aby wszystko dopasować zeszlifowałem na równo. Polecam uważać na zaczepy uchwytu żarówki, ponieważ częste ich wyginanie spowoduje ich wyłamanie. Tak mi się stało z jedną soczewką, czego efektem było szlifowanie papierem ściernym tyłu odbłyśnika i mocne lutowanie. Dodatkowo wzmocniłem lut taśmą, aby nie był tak obciążony i na razie wszystko jest ok.

Generalnie światełka świecą jak DRL'e.

EDIT:

Tu lepiej widać jak świecą w rzeczywistości, choć te zdjęcie też nie oddaje jak jest w rzeczywistości :(

Obrazek

Może w porównaniu z resztą świateł będzie jakieś odniesienie...

Obrazek

Na życzenie Wojtka :P



P.S.
I tak nie widać nawet na filmie – bo są mocniejsze :(

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 29 maja 2012, 23:58 przez Mandey, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez sniper » 29 maja 2012, 17:09

Efekt całkiem przyjemny i nic nie trzeba było wycinać w zderzaku a to + ja musiałem ciąć zaślepki na dole w zderzaku:)

Nie ma problemu z odprowadzaniem ciepla?... cree 5W troche tego ciepła potrafi oddać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 18:28
Posty: 18
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2.0i 16V 141KM `04

Postprzez Mandey » 29 maja 2012, 18:53

No grzeją, grzeją. Ale problemu nie ma. Obudowa żarówki działa dobrze jako radiator. Generalnie im wyższa temperatura radiatora, tym niższa rdzenia. Obudowa jest dosyć mocno ciepła, ale myślę w dużym zapasie temperatury maksymalnej. W reflektorze też jest trochę miejsca, więc powinno być ok :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Hubix » 31 maja 2012, 09:09

Witam

Ja również wyciągnąłem soczewki i będę montował dzienne do nich.

Soczewka ma średnicę wewnętrzną na początku około 48mm, a przy końcu około 44mm (zmierzyłbym dokładniej, ale mam ospę i siedzę w domu)

Ja u siebie planuję wepchnąć:

Obrazek

Ma 47mm średnicy, akurat by weszło.

Myślałem nawet nad wepchnięciem żarówki LED MR16

Obrazek

Ona ma 50mm średnicy, należało by ją wówczas obszlifować (obtoczyć) wokół i włożyć w soczewkę.

Takie MR16 są nie raz odpowiednikami 50W zwykłych wolframowych halogenów. Światła by było naprawdę sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pratt » 31 maja 2012, 09:57

Mandey bardzo ładnie to wygląda. <spoko>

Daj namiary gdzie je kupiłeś i po ile.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez Mandey » 31 maja 2012, 11:12

Pratt napisał(a):Mandey bardzo ładnie to wygląda. <spoko>

Daj namiary gdzie je kupiłeś i po ile.

Dzieki <oczko>
Namiary –> E-Bay
Po ile –> ok. 109 PLN

Hubix napisał(a):Ja u siebie planuję wepchnąć:

Obrazek

Jeżeli chcesz coś takiego to polecam Ci te, a nie te poniżej. Będą dawać o wiele więcej światła.

Hubix napisał(a):Myślałem nawet nad wepchnięciem żarówki LED MR16

Obrazek

Takie MR16 są nie raz odpowiednikami 50W zwykłych wolframowych halogenów. Światła by było naprawdę sporo.


W przypadku tych, (mogę się mylić oczywiście) to na pewno nie będzie jak 50W żarówka. Myślałem, żeby zastosować takie w kuchni, ale jak je w sklepie oświeciłem to szybko mi wyszły z głowy. Co innego jednak z tymi powyżej, dają o wiele więcej światła :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Pawko_6 » 31 maja 2012, 13:40

Ważna jest nie tylko moc, ale i powierzchnia świecenia. Efektywność byłaby lepsza przy tych SMD, gorzej strona wizualna lampy, lepiej prezentują się te potrójne. Mała uwaga, przy tego typu "żarówkach" koniecznie stabilizowane 12V. I nie przesadzajcie z mocą LED-ów. W lampie w okresie letnim nie odprowadzicie ciepła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Mandey » 31 maja 2012, 14:23

Zgadza się <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 31 maja 2012, 15:46

Hubix napisał(a):Takie MR16 są nie raz odpowiednikami 50W zwykłych wolframowych halogenów.

czy jako mijania chcesz je uzywac? pamietajcie, ze "dzienne" swiatla maja mniejsza moc, aby nie oslepiac...

i nie przesadzajcie z moca... te co ma Mandey... czyli H3 Led Q5 CREE 5W to jest odpowiednik 35W zarowki halogenowej... i tyle wystarczy... aby spelnialy swoja role swiatel dziennych... <głaszcze>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 31 maja 2012, 19:12

Wojtek napisał(a):i nie przesadzajcie z moca... te co ma Mandey... czyli H3 Led Q5 CREE 5W to jest odpowiednik 35W zarowki halogenowej... i tyle wystarczy... aby spelnialy swoja role swiatel dziennych... <głaszcze>


I spełniają w 100% :D
I oczywiście zgadzam się żeby nie przesadzać, bo nieraz spotkałem się ze starymi "beemami", które zamiast dziennych mają przygaszone światła drogowe. Rzecz w tym, że miały je "lekko za lekko" przygaszone i waliły po oczach w słoneczny dzień, co nie należy do przyjemności :|

Wg mnie Cree Q5 są idealne, mocne, nadające się w halogenową soczewkę i nie emitujące ogromnych ilości ciepła.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Hubix » 31 maja 2012, 19:44

Jeśli chodzi o stabilność napięcia 12V to tak czystego napięcia jak z aku nie zapewni żaden zasilacz.
Nie mówimy o spadkach napięć w instalacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Mandey » 31 maja 2012, 19:52

Dlatego lepiej jest je ustabilizować na bezpieczne 11.5-11.8V. Wtedy te delikatne wahania napięcia nie będą zagrożeniem dla żadnego układu, a niższe napięcie nie będzie negatywnie wpływać na działanie świateł.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Pawko_6 » 31 maja 2012, 20:34

Hubix napisał(a):Jeśli chodzi o stabilność napięcia 12V to tak czystego napięcia jak z aku nie zapewni żaden zasilacz.
Nie mówimy o spadkach napięć w instalacji.

Przy pracującym silniku w instalacji masz ok 14,2V przy wahaniach 0,5V. Takie "żarówki" padłyby po kilkuset kilometrach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Hubix » 1 cze 2012, 12:07

Można dać szeregowo dwie diody prostownicze krzemowe, wówczas mamy spadek 1,4V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez markkato » 6 cze 2012, 21:10

Nie koniecznie trzeba stabilizować napięcie. Niedawno wymieniałem żarówki światła wstecznego na ledy. Pomijając fakt że większość dostępnych na allegro w cenie poniżej 15 zł świeci gorzej niż dioda w zapalniczce. Trafiłem też właśnie na żarówki z diodami Cree Q5. Co ciekawe żarówki mają moc 11W i zakres napięcia wejściowego od 9V do 30V.
Początkowo nie chciało mi się w to wierzyć, więc chłop ze sklepu wyciągnął zasilacz z regulacją napięcia i dał na nie 24V. O dziwo nadal świeciły tak samo.
Żarówka Power Led 11W CREE Q5 DRL SMD P21W Ba15s Kolor:Biały Mazda sklep
Jak narazie sprawują się bez problemu więc może też wymienią sobie takie na przód.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 16:38
Posty: 12
Skąd: Katowice
Auto: Mazda CX7, 2008, Benzyna 2,3.

Postprzez dobrzyn22 » 6 cze 2012, 21:14

ale cena trochę powala... :|
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 6 cze 2012, 21:37

markkato napisał(a):Nie koniecznie trzeba stabilizować napięcie.

bo ta ma w sobie prostownik i stabilizator... zasilanie wejsciowe 9 – 30V AC
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gregorik » 24 cze 2012, 11:18

Witam!
Co o tym sądzicie o żarówkach H3 6W i 7, 5W? Czy byłyby wystarczające by dobrze się świeciły w dzień?

http://www.lightinthebox.com/7-5w-super ... 87830.html

http://shellypeng.en.busytrade.com/sell ... -Bulb.html
Załączniki
7-5W-Super-Bright-H3-LED-Fog-Lamp-Aluminum-housing-LED-Auto-Lamp-1year-warranty-free.jpg
Led-Fog-Light-h3-7-5w-Led-Car-Light-Led-Auto-Bulb.jpg
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez Mandey » 24 cze 2012, 21:30

Jeżeli już... to ewentualnie te pierwsze, mają wypukłą soczewkę. Ale pożądanego efektu 7.5W nie będzie w reflektorze, bo 7.5W to cała moc, która rozkłada się na 4 boki i przód. Najlepszy efekt uzyskuje się, kiedy cała wiązka światła skierowana jest w przód.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez gregorik » 25 cze 2012, 14:31

Dzięki, tak domyślałem się. Wolałbym się upewnić.Zamówiłem w końcu takie jakie ty masz.:–) :D
Ostatnio edytowano 25 cze 2012, 18:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całej wypowiedzi poprzednika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6