Przetwornice xenonów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafson » 11 maja 2012, 15:36

Witam,

mam również problem u siebie – padła mi przetwornica w prawej lampie. Ponoć w wyniku wadliwego montażu żarnika (opinia elektronika).
Czy ktoś wie jaka powinna być przetwornica w Maździe taka jak moja? Auto stoi w warsztacie także nie mogę sprawdzić na razie – może później mi się uda.
A może ktoś z Was ma na sprzedaż działającą ;) przetwornice (ew. całą lampę).

Kurna, Mazdy miały być niezawodne!!! :> :> :>


edit:

Już się dowiedziałem, że potrzebuję tego:

http://www.xenon-serwis.pl/pl/sklep/prz ... 2,128.html

Czyli AL 1 307 329 086 (086 oznacza z mikroprocesorem odpowiadającym za samopoziomowanie się świateł).

Tylko, że ciężko takie coś znaleźć (na allegro jest kilka ale trochę strach kupować w ciemno używaną (żeby nie trzeba jej było wymieniać za 3 m-ce znowu.. :| )
Ostatnio edytowano 11 maja 2012, 17:18 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze edytowac swoj post...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2012, 18:01
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, GY, RF-7J, 2007r

PostTen post został usunięty przez Gość 11 maja 2012, 17:19.
Powód: post pod postem

Postprzez xANDy » 19 maja 2012, 21:45

Kiepski żarnik-podróbka potrafi "załatwić" przetwornicę a nawet starter. To niestety przykry fakt. Takich sytuacji znam kilka. Mówiąc dość obrazowo – prąd z żarnika wraca do przetwornicy (a to jest 27 tysięcy woltów częściowo wracających przez starter...).

Przetwornice AL nie są japońskiej konstrukcji – to wsadzone przez forda wraz z lampami do M6. I mazda się na tym przejechała, więc drugi model madzi sześć ma już przetwornice rodzime – koito.

Moduły AL od mazdy uważane są za najbardziej uniwersalne – mają na pokładzie wszystko co niezbędne. Pasują do każdego auta (bmw, opel, mercedes, vw, audi) zaś w drugą stronę już nie (brak procesorów poziomowania, procesora komunikacji itp.).

Starą przetwornicę, którą miałeś pod maską najlepiej zregenerować w firmach zajmujących się tym. Jest tego w sieci trochę, wystarczy poszukać. Wymieniają tranzystory w mostku (jeden albo wszystkie) i ewentualnie "wzmacniają" kondensator startowy.
Ten Pan, który prowadzi firmę z linka naprawia przetwornice i zna się na tym bardzo dobrze.

PS. notorycznie padają przetwornice przy nieoryginalnych żarnikach, szczególnie o wysokiej temperaturze barwowej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rafson » 21 maja 2012, 16:40

Widzisz, to tylko mnie to utwierdziło w przekonaniu, że sam sobie jestem winny.
Bo przetwornica padła po tym jak zostały zamontowane u mnie żarniki D2S 6000 "Made in China" za 79 PLN/szt. <zawstydzony>

A pan z linka jest świetnym fachowcem od przetwornic. Nie tylko regeneruje ale jest także dobrą bazą wiedzy na temat przetwornic.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2012, 18:01
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, GY, RF-7J, 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6