Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vetguy » 9 gru 2011, 11:03

Mam pytanko... oddaje do renowacji lampy i wymienię żarniki ksenonowe; czy potrzeba podłącząć pod kompa żeby je ustawić? (bo mam nadzieję że nie)
Początkujący
 
Od: 22 lis 2011, 18:35
Posty: 17
Skąd: pabianice/Łódzkie
Auto: mazda 6 2.3 2004

Postprzez xANDy » 9 gru 2011, 11:33

Odpowiedź brzmi "nie" – o ile pozostały te same przetwornice.
Możliwe, że trzeba będzie ustawić śrubokrętem minimalnie wysokość (ze względu na możliwe przestawienie całej lampy na śrubach) – krzyżak w dłoń i prosta ściana...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez vetguy » 9 gru 2011, 12:53

dzięki za odpowiedź <spoko>
Początkujący
 
Od: 22 lis 2011, 18:35
Posty: 17
Skąd: pabianice/Łódzkie
Auto: mazda 6 2.3 2004

Postprzez scur4 » 10 gru 2011, 19:28

Mnie również udało się wymienić żarnik bez rozbierania czegokolwiek ;) Oczywiście dzięki instrukcji zamieszczonej na początku tematu. Jest to jak najbardziej wykonalne. Czas 15 min ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 22:48
Posty: 10
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM Sport Exclusive 2006

Postprzez Grzyby » 10 gru 2011, 19:37

W 15 minut to się obydwa da wymienić.
Z przerwą na piwo ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez scur4 » 11 gru 2011, 08:13

Dla wprawnej ręki to zapewne wykonalne ;) Ja niestety takiej nie mam, a poza tym drewniane palce znacznie utrudniają zadanie :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 22:48
Posty: 10
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM Sport Exclusive 2006

Postprzez lukasrap » 11 gru 2011, 12:35

Ja rowniez w mniej niz 20 min wymienilem oba zarniki i naprawde nie ma z tym zadnego problemu... troche zwinne rece i kombinowania... Dodam, ze zarniki musza bardzo dokladnie wejsc w obudowe, bo inaczej tej czarnej nakretki nie zakrecimy na zarniku..
Rowniez, fajne dojscie robi nadkole.. skrecamy kola, odkrecamy nadkole ( nie koniecznie cale ) i tez idzie... Jedna reka od gory, druga od nadkola i jakos idzie..
Pierwsza wymiana zajela mi ok godziny, poprzecinane rece, duzo stresu itp... teraz jeden zarnik – pare minut...
Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez George_7 » 30 gru 2011, 16:42

Witam. Niedawno kupiłem Mazde 6 i moje xenony swieciły nad wyraz słabo i swiatłem juz zółtym :( Po przejazdzce audi a4 dotarło do mnie ze moje xenony ledwo swiecą więc zamówiłem na allegro Philipsy 4800k po 85zl za sztuke. Robiłem to pierwszy raz i jako totalny laik zajeło mi to około godziny :D Jeszcze mi brat troche pomogł. Za cholere nie mogłem przekręcic tych nakretek i postanowiłem odkrecic koło, odpiac pare spinek i odchylic poł nadkola wtedy rzeczywiscie dostep jest duzo lepszy. Polecam tak robic jesli ktos nie daje rady tych nakretek przekręcic. Z zakreceniem tez miałem problem czyba z 10 minut tam sie meczyłem zeby to wskoczyło i ta nakretka mocno zaskoczyła ale udało sie. Polecam
George_7
 

Postprzez mscorp » 20 lut 2012, 20:32

Szukając filmiku nt czyszczenia kloszy w M6 przypadkiem znalazłem film dotyczący wymiany żarówki w reflektorze. Mimo, że gość nie wymienia xenona, filmik może się przydać.
mscorp
 

Postprzez dlysy » 19 mar 2012, 20:37

witam wszystko ladnie opisane o xenonach jak wymieniac itd :) zajmuje to ok 5min na jedna strone .
moj problem to lewa lampa po prostu zgasla i nie chce odpalic zarnik i nie mam pojecia czy to przetwornica czy zapalnik w lampie ? dodam jeszcze ze przepalilo mi bezpiecznik 15A wymieniam na nowy i jeszcze dobrze go nie wlozylem przepali sie :( ok zakladam nastepny i sie nie przepala ale xenon martwy, jak myslicie padla PRZETWORNICA ? dodam jeszcze ze poziomowanie dziala w obydwu lampach.

dzieki za odp i zainteresowanie ..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez wojak » 22 mar 2012, 17:28

Moje wrażenia z wymiany D2S:
– prawa strona (patrząc od strony kierowcy): zdecydowanie pomaga odkręcenie dwóch śrubek od zbiornika z płynem do szyb, jest dużo więcej miejsca do manewru
– lewa strona: poluzowanie osłon nadkoli i przy skręconym kole dostęp tamtędy- również ułatwia sprawę

Norauto życzy sobie za wymianę ksenona 80pln, więc zdecydowanie warto się samemu pobawić :)
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 10:59
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '05

Postprzez Sadhu » 3 kwi 2012, 12:46

Pomocy!
Chciałem zrobić sobie dobrze przy wymianie żarnika od strony kierowcy.
Wszystko wykręciłem, przez nadkole. Ale za nic w świecie nie mogłem spasować żarnika i pierścienia. Więc postanowiłem zrobić to analitycznie: włożyłem żarnik, usadowiłem go. Ok, teraz już wiem jak powinien być zamontowany. Potem wyjąłem go i wkręciłem pierścień, żeby zobaczyć jak to działa. I nie jestem w stanie tego pierścienia wykręcić. Rusza się nieco (w kierunku przeciwnym od wskazówek zegara) i tyle. Na siłę (ile się dało) próbowałem i nic. Ręce mam tak pocięte, że kolejną próbę mogę zrobić pewnie za tydzień, jak je wyleczę. Ma ktoś pomysł dlaczego pierścień nie chce się odkręcić?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2012, 12:39
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda CX-7, 2013, 2.2 Diesel

Postprzez Grucha » 3 kwi 2012, 12:52

Sadhu napisał(a):Chciałem zrobić sobie dobrze


No nie przy jedzeniu, no jak Boga kocham, no… <lol>
Grucha
 

PostTen post został usunięty przez Gość 5 kwi 2012, 12:53.
Powód: mamy dzial poszukuje czesci

Postprzez krzyspolan » 11 kwi 2012, 22:18

Witam,
Dziś wymieniłem jeden palnik xenonowy od strony kierowcy i zrobiłem kilka fotek dla zainteresowanych.

1. Na początku fotki wkrętów jakie trzeba odkręcić by móc dostać się do palnika przez nadkole:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Fotka dekielka, który musimy odkręcić. Słabo widoczny jest napis TOP po lewej stronie dekielka mówi nam, że tu ma być góra :)
Obrazek

3. Następnie fotki robione od nadkola. Widać gniazdo xenona, a na drugim zdjęciu wtyk xenona.
Obrazek
Obrazek

4. Fotki nakrętki, którą należy odkręcić w celu wyjęcia xenona.
Obrazek
Obrazek

5. Na koniec fotka przedstawiająca palnik w takiej pozycji jakiego wyjąłem z reflektora. Dwa bolce po bokach i do góry otworem (zębem).
Obrazek

Montaż palnika w odwrotnej kolejności oczywiście.

Pozdrawiam

krzyspolan
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2011, 21:43
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi 2004 2.3 benzyna 166KM

Postprzez guliwks » 4 maja 2012, 14:34

No i przyszła pora na mnie.

Najpierw coś dla śmiechu, byłem przejazdem (po trasie miałem) w ASO we Wrocławiu. Oryginalna żarówka – 540 zł/szt. Zamiennik Philipsa 370 zł :D

Teraz pytanie: Będę w stanie zrobić to sam? Temat przeczytałem, jedni mówią, że łatwo, a inni że trudno i mam dylemat czy nie lepiej jechać na jakiś warsztat i dać fachowcom... a muszę wymienić do niedzieli, bo jadę do Krakowa i będę wracał dopiero po zmroku.

Jeszcze pytanko tego typu: Żarówka Phillips D2S zz 180 zł to uczciwa cena?
Pozdrawiam
Guli
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 09:50
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.

Postprzez mick » 30 maja 2012, 15:01

a czy przed wymianą odłączacie aku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez celnikp » 30 maja 2012, 17:53

Ja nie odłączałem nigdy aku i nic się nie działo.
Do fotorelacji dodam dla ułatwienia że żarnik wkłada się pręcikiem do dołu.
Nakrętka ma napis top i on powinien być na górze.
Polecam również zobaczenie tego http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/typowe-bledy-podczas-wymiany-zarowki/84/138.html
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez Wojtek » 30 maja 2012, 19:07

krzyspolan napisał(a):zrobiłem kilka fotek dla zainteresowanych

<spoko> dzieki
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sabat » 7 cze 2012, 00:08

Pytanie. te żarniki do GG to barwa 6000K?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6