Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor
Odpowiedź brzmi "nie" – o ile pozostały te same przetwornice.
Możliwe, że trzeba będzie ustawić śrubokrętem minimalnie wysokość (ze względu na możliwe przestawienie całej lampy na śrubach) – krzyżak w dłoń i prosta ściana...
Możliwe, że trzeba będzie ustawić śrubokrętem minimalnie wysokość (ze względu na możliwe przestawienie całej lampy na śrubach) – krzyżak w dłoń i prosta ściana...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja rowniez w mniej niz 20 min wymienilem oba zarniki i naprawde nie ma z tym zadnego problemu... troche zwinne rece i kombinowania... Dodam, ze zarniki musza bardzo dokladnie wejsc w obudowe, bo inaczej tej czarnej nakretki nie zakrecimy na zarniku..
Rowniez, fajne dojscie robi nadkole.. skrecamy kola, odkrecamy nadkole ( nie koniecznie cale ) i tez idzie... Jedna reka od gory, druga od nadkola i jakos idzie..
Pierwsza wymiana zajela mi ok godziny, poprzecinane rece, duzo stresu itp... teraz jeden zarnik – pare minut...
Pzdr.
Rowniez, fajne dojscie robi nadkole.. skrecamy kola, odkrecamy nadkole ( nie koniecznie cale ) i tez idzie... Jedna reka od gory, druga od nadkola i jakos idzie..
Pierwsza wymiana zajela mi ok godziny, poprzecinane rece, duzo stresu itp... teraz jeden zarnik – pare minut...
Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Witam. Niedawno kupiłem Mazde 6 i moje xenony swieciły nad wyraz słabo i swiatłem juz zółtym
Po przejazdzce audi a4 dotarło do mnie ze moje xenony ledwo swiecą więc zamówiłem na allegro Philipsy 4800k po 85zl za sztuke. Robiłem to pierwszy raz i jako totalny laik zajeło mi to około godziny
Jeszcze mi brat troche pomogł. Za cholere nie mogłem przekręcic tych nakretek i postanowiłem odkrecic koło, odpiac pare spinek i odchylic poł nadkola wtedy rzeczywiscie dostep jest duzo lepszy. Polecam tak robic jesli ktos nie daje rady tych nakretek przekręcic. Z zakreceniem tez miałem problem czyba z 10 minut tam sie meczyłem zeby to wskoczyło i ta nakretka mocno zaskoczyła ale udało sie. Polecam
-
George_7
Szukając filmiku nt czyszczenia kloszy w M6 przypadkiem znalazłem film dotyczący wymiany żarówki w reflektorze. Mimo, że gość nie wymienia xenona, filmik może się przydać.
-
mscorp
witam wszystko ladnie opisane o xenonach jak wymieniac itd
zajmuje to ok 5min na jedna strone .
moj problem to lewa lampa po prostu zgasla i nie chce odpalic zarnik i nie mam pojecia czy to przetwornica czy zapalnik w lampie ? dodam jeszcze ze przepalilo mi bezpiecznik 15A wymieniam na nowy i jeszcze dobrze go nie wlozylem przepali sie
ok zakladam nastepny i sie nie przepala ale xenon martwy, jak myslicie padla PRZETWORNICA ? dodam jeszcze ze poziomowanie dziala w obydwu lampach.
dzieki za odp i zainteresowanie ..
moj problem to lewa lampa po prostu zgasla i nie chce odpalic zarnik i nie mam pojecia czy to przetwornica czy zapalnik w lampie ? dodam jeszcze ze przepalilo mi bezpiecznik 15A wymieniam na nowy i jeszcze dobrze go nie wlozylem przepali sie
dzieki za odp i zainteresowanie ..
- Od: 5 lut 2010, 11:13
- Posty: 25
- Skąd: Ryglice
- Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM
Moje wrażenia z wymiany D2S:
– prawa strona (patrząc od strony kierowcy): zdecydowanie pomaga odkręcenie dwóch śrubek od zbiornika z płynem do szyb, jest dużo więcej miejsca do manewru
– lewa strona: poluzowanie osłon nadkoli i przy skręconym kole dostęp tamtędy- również ułatwia sprawę
Norauto życzy sobie za wymianę ksenona 80pln, więc zdecydowanie warto się samemu pobawić
– prawa strona (patrząc od strony kierowcy): zdecydowanie pomaga odkręcenie dwóch śrubek od zbiornika z płynem do szyb, jest dużo więcej miejsca do manewru
– lewa strona: poluzowanie osłon nadkoli i przy skręconym kole dostęp tamtędy- również ułatwia sprawę
Norauto życzy sobie za wymianę ksenona 80pln, więc zdecydowanie warto się samemu pobawić
- Od: 23 sie 2010, 10:59
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '05
Pomocy!
Chciałem zrobić sobie dobrze przy wymianie żarnika od strony kierowcy.
Wszystko wykręciłem, przez nadkole. Ale za nic w świecie nie mogłem spasować żarnika i pierścienia. Więc postanowiłem zrobić to analitycznie: włożyłem żarnik, usadowiłem go. Ok, teraz już wiem jak powinien być zamontowany. Potem wyjąłem go i wkręciłem pierścień, żeby zobaczyć jak to działa. I nie jestem w stanie tego pierścienia wykręcić. Rusza się nieco (w kierunku przeciwnym od wskazówek zegara) i tyle. Na siłę (ile się dało) próbowałem i nic. Ręce mam tak pocięte, że kolejną próbę mogę zrobić pewnie za tydzień, jak je wyleczę. Ma ktoś pomysł dlaczego pierścień nie chce się odkręcić?
Chciałem zrobić sobie dobrze przy wymianie żarnika od strony kierowcy.
Wszystko wykręciłem, przez nadkole. Ale za nic w świecie nie mogłem spasować żarnika i pierścienia. Więc postanowiłem zrobić to analitycznie: włożyłem żarnik, usadowiłem go. Ok, teraz już wiem jak powinien być zamontowany. Potem wyjąłem go i wkręciłem pierścień, żeby zobaczyć jak to działa. I nie jestem w stanie tego pierścienia wykręcić. Rusza się nieco (w kierunku przeciwnym od wskazówek zegara) i tyle. Na siłę (ile się dało) próbowałem i nic. Ręce mam tak pocięte, że kolejną próbę mogę zrobić pewnie za tydzień, jak je wyleczę. Ma ktoś pomysł dlaczego pierścień nie chce się odkręcić?
Sadhu napisał(a):Chciałem zrobić sobie dobrze
No nie przy jedzeniu, no jak Boga kocham, no…

-
Grucha
Witam,
Dziś wymieniłem jeden palnik xenonowy od strony kierowcy i zrobiłem kilka fotek dla zainteresowanych.
1. Na początku fotki wkrętów jakie trzeba odkręcić by móc dostać się do palnika przez nadkole:



2. Fotka dekielka, który musimy odkręcić. Słabo widoczny jest napis TOP po lewej stronie dekielka mówi nam, że tu ma być góra

3. Następnie fotki robione od nadkola. Widać gniazdo xenona, a na drugim zdjęciu wtyk xenona.


4. Fotki nakrętki, którą należy odkręcić w celu wyjęcia xenona.


5. Na koniec fotka przedstawiająca palnik w takiej pozycji jakiego wyjąłem z reflektora. Dwa bolce po bokach i do góry otworem (zębem).

Montaż palnika w odwrotnej kolejności oczywiście.
Pozdrawiam
krzyspolan
Dziś wymieniłem jeden palnik xenonowy od strony kierowcy i zrobiłem kilka fotek dla zainteresowanych.
1. Na początku fotki wkrętów jakie trzeba odkręcić by móc dostać się do palnika przez nadkole:
2. Fotka dekielka, który musimy odkręcić. Słabo widoczny jest napis TOP po lewej stronie dekielka mówi nam, że tu ma być góra
3. Następnie fotki robione od nadkola. Widać gniazdo xenona, a na drugim zdjęciu wtyk xenona.
4. Fotki nakrętki, którą należy odkręcić w celu wyjęcia xenona.
5. Na koniec fotka przedstawiająca palnik w takiej pozycji jakiego wyjąłem z reflektora. Dwa bolce po bokach i do góry otworem (zębem).
Montaż palnika w odwrotnej kolejności oczywiście.
Pozdrawiam
krzyspolan
- Od: 26 kwi 2011, 21:43
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 kombi 2004 2.3 benzyna 166KM
No i przyszła pora na mnie.
Najpierw coś dla śmiechu, byłem przejazdem (po trasie miałem) w ASO we Wrocławiu. Oryginalna żarówka – 540 zł/szt. Zamiennik Philipsa 370 zł
Teraz pytanie: Będę w stanie zrobić to sam? Temat przeczytałem, jedni mówią, że łatwo, a inni że trudno i mam dylemat czy nie lepiej jechać na jakiś warsztat i dać fachowcom... a muszę wymienić do niedzieli, bo jadę do Krakowa i będę wracał dopiero po zmroku.
Jeszcze pytanko tego typu: Żarówka Phillips D2S zz 180 zł to uczciwa cena?
Najpierw coś dla śmiechu, byłem przejazdem (po trasie miałem) w ASO we Wrocławiu. Oryginalna żarówka – 540 zł/szt. Zamiennik Philipsa 370 zł
Teraz pytanie: Będę w stanie zrobić to sam? Temat przeczytałem, jedni mówią, że łatwo, a inni że trudno i mam dylemat czy nie lepiej jechać na jakiś warsztat i dać fachowcom... a muszę wymienić do niedzieli, bo jadę do Krakowa i będę wracał dopiero po zmroku.
Jeszcze pytanko tego typu: Żarówka Phillips D2S zz 180 zł to uczciwa cena?
Pozdrawiam
Guli
Guli
- Od: 28 cze 2008, 09:50
- Posty: 10
- Skąd: Wrocław
- Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.
Ja nie odłączałem nigdy aku i nic się nie działo.
Do fotorelacji dodam dla ułatwienia że żarnik wkłada się pręcikiem do dołu.
Nakrętka ma napis top i on powinien być na górze.
Polecam również zobaczenie tego http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/typowe-bledy-podczas-wymiany-zarowki/84/138.html
Do fotorelacji dodam dla ułatwienia że żarnik wkłada się pręcikiem do dołu.
Nakrętka ma napis top i on powinien być na górze.
Polecam również zobaczenie tego http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/typowe-bledy-podczas-wymiany-zarowki/84/138.html
Pytanie. te żarniki do GG to barwa 6000K?
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6