Światła postojowe-żarówki i montaż diod LED
dobrzyn22 napisał(a):to nie ma znaczenia,bo ingerujesz w sam klosz(który ma homologację)
a kazda ingerencja w czesc homologowana powoduje utrate tej homologacji
kulca napisał(a):a jakbym wsadził tam światła do jazdy dziennej z tymi magicznymi certyfikatami?
w/w swiatla dzienne mozesz wsadzic gdzie chcesz, ale poza elementy homologowane
no i tak, aby spelnialy warunki ich uzywania...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Padła mi jedna z kupowanych w maju w5w Philipsa Bluevision
za namową znajomego zakupiłem :
http://allegro.pl/postojowki-led-w5w-1w ... 21290.html
10zł/szt
rozprowadzane przez http://www.led-labs.pl
na pudełku informacja że napięcie które toleruja to 10,5-15,8V
po lewej Philips po prawej w/w ledy

Tak świecą obydwie:

tak z xenonami:

w/w zdjęcia z telefonu
tak wyglądają w realu, obok dla porównania w5w Philipsa

tak z ksenonami

tak same

zdjecia komórką..
za namową znajomego zakupiłem :

10zł/szt
rozprowadzane przez http://www.led-labs.pl
na pudełku informacja że napięcie które toleruja to 10,5-15,8V
po lewej Philips po prawej w/w ledy

Tak świecą obydwie:

tak z xenonami:

w/w zdjęcia z telefonu
tak wyglądają w realu, obok dla porównania w5w Philipsa
tak z ksenonami

tak same

zdjecia komórką..
Ostatnio edytowano 1 mar 2012, 22:59 przez Sabat, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
http://moman.pl/LED_T10/01.jpg ja mam takie w swojej.
I tak to wygląda:



Nad rejestracją mam białe i też całkiem ładnie oświetlają.
Dodatkowo myślałem żeby zrobić z tyłu podwójne światła postojowe – tak jak na filmie kulca.
I tak to wygląda:
Nad rejestracją mam białe i też całkiem ładnie oświetlają.
Dodatkowo myślałem żeby zrobić z tyłu podwójne światła postojowe – tak jak na filmie kulca.
Ostatnio edytowano 19 lut 2012, 21:45 przez Mandey, łącznie edytowano 1 raz
Co do przeglądu to problemu nie widzę bo mam białe zapasowe
a co do mandaciku to na razie 3 miesiąc na nich jeżdżę a miałem już 3 kontrole i na razie panowie policjanci tylko przyglądali się światełkom ale nic nie mówili
(odpukać)
na razie panowie policjanci tylko przyglądali się światełkom ale nic nie mówili(odpukać)
wyjątkowe szczęście musiałeś mieć...i obyś miał dalej,bo to generalnie nikomu nie szkodzi,ale...po co na własną prośbę czekać na zarobienie mandatu

Widzę że nie tylko ja jestem zdania że przepis na temat oświetlenia dodatkowego albo innego niż białe jest bez sensu, miło mi z tego powodu. Ale z tego co się orientuję to wystarczy usunąć nieprawidłowość/usterkę na miejscu (podczas kontroli) i wtedy mandaciku nie ma. Czyżbym się mylił?
to zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli policemana
chociaż faktycznie-w większości przypadków zgadzają się na wymianę na miejscu-ale nie jest to z pewnością regułą 
maselek napisał(a):Mandey napisał(a):Czyżbym się mylił?
![]()
Po wymianie musisz się udać do diagnosty
Z tym się nie spotkałem
Z resztą, na razie jeżdżę. Zobaczymy co będzie dalej.
prawo drogowe przewiduje dwie barwy na postojowki... taka co daje zwykla zarowka i biala
(nie nalezy mylic z zimna biala, bo ta podchodzi juz pod niebieska...)
ale reszta to juz od policjantow zalezy
(nie nalezy mylic z zimna biala, bo ta podchodzi juz pod niebieska...)
ale reszta to juz od policjantow zalezy
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
(nie nalezy mylic z zimna biala, bo ta podchodzi juz pod niebieska...)
o czym miałem okazję już się przekonać osobiście ...i weź takiemu


Zgadza się. Wszystko zależy od tego na kogo sie trafi. Generalnie jakby nie patrzeć to za co można by dostać mandat jak np folii na szybach czy świateł już nie ma 
dobrzyn22: widocznie trafiłeś na policjanta który sam za bardzo się nie orientował w temacie. Światło jest białe – OK, ale żadna żarówka led do postojówek homologacji nie ma. A to już jest podstawa do zabrania dowodu rejestracyjnego.
Dla Przykładu znajomy ostatnio miał dylemat w audi A4 gdzie zamontowane są żarówki H6W. Są dwa modele jeden standardowy halogen świecący na biało:
Żarówka halogen blue vision
Żarówka na obudowie ma znak E4 czyli homologacja dopuszczająca do ruchu na drodze. I drugi model ledowy:
Żarówka postojowa Led z białym światłem
Postojówka led świeci prawie w tym samym kolorze a już hiomologacji nie ma.
Dla Przykładu znajomy ostatnio miał dylemat w audi A4 gdzie zamontowane są żarówki H6W. Są dwa modele jeden standardowy halogen świecący na biało:
Żarówka halogen blue vision
Żarówka na obudowie ma znak E4 czyli homologacja dopuszczająca do ruchu na drodze. I drugi model ledowy:
Żarówka postojowa Led z białym światłem
Postojówka led świeci prawie w tym samym kolorze a już hiomologacji nie ma.
- Od: 10 sty 2012, 16:38
- Posty: 12
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda CX7, 2008, Benzyna 2,3.
markkato napisał(a):dobrzyn22: widocznie trafiłeś na policjanta który sam za bardzo się nie orientował w temacie. Światło jest białe – OK, ale żadna żarówka led do postojówek homologacji nie ma. A to już jest podstawa do zabrania dowodu rejestracyjnego.
Zgadza się-w rozmowie z nim stwierdziłem,że pojęcie ma raczej średnie o temacie
A pokaż mi gdzie jest ta homologacja na zwykłej żarówce?? bo miejsca tam nie za wiele
Jak mu tłumaczyłem,że tydzień wcześniej miałem przegląd i jakoś nikt się nie czepiał,to stwierdził,że "diagnostycy dzisiaj to wszystko podbijają"
I pamiętajmy o jednym-policjant wcale nie musi mieć racji i nie musimy się z nim zgadzać...wystarczy,że ON ma "podejrzenie",że coś jest nie tak...
Na wstępie dodam, że od 3 lat jeżdżę z LED'ami w5w. Z racji zawodu śledzę rynek oświetlenia na bieżąco a źródła światła to moje hobby.
Miałem przez ten czas już 7 czy 8 różnych typów diód i nigdy nikt mnie nie zaczepił w tym temacie: ani diagnosta ani policjant. Natomiast jak ktoś lepiej się czuje z homologacją polecam LED'y Philipsa T10 (W5W) 4000 kelwinów (6000 K to już mi śmierdzi "ZENONAMI" – ale to moja osobista opinia). Inna sprawa, że płytka kontrukcja odbłyśnika w reflektorze M6 preferuje żerówki dające bardziej rozproszone światło, czyli w przypadku ledów – te które mają diody umieszczone po obwodzie. Natomiast to ,że się przepalają 1Watt'owe ledy jest winą zbyt blisko umieszczonych H1 i jeśi ktoś często jeździ na "długich" może być pewnym ,że mocne LED'Y długo nie pociągną.
Miałem przez ten czas już 7 czy 8 różnych typów diód i nigdy nikt mnie nie zaczepił w tym temacie: ani diagnosta ani policjant. Natomiast jak ktoś lepiej się czuje z homologacją polecam LED'y Philipsa T10 (W5W) 4000 kelwinów (6000 K to już mi śmierdzi "ZENONAMI" – ale to moja osobista opinia). Inna sprawa, że płytka kontrukcja odbłyśnika w reflektorze M6 preferuje żerówki dające bardziej rozproszone światło, czyli w przypadku ledów – te które mają diody umieszczone po obwodzie. Natomiast to ,że się przepalają 1Watt'owe ledy jest winą zbyt blisko umieszczonych H1 i jeśi ktoś często jeździ na "długich" może być pewnym ,że mocne LED'Y długo nie pociągną.
- Od: 26 kwi 2008, 12:04
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6