Uszkodzenie komputera w M6 i jego wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mpsoft » 17 wrz 2010, 18:30

Witam

Mam pytanie – czy ktoś z Was,spotkał się może ze spaleniem się komputera pokładowego w M6 2.0 benzyna 2003 rok automat ?

Dziś przytrafiło się to mojej Madzi. W ASO Impex Lublin po długim boju zdiagnozowali właśnie to. Auto nagle zgasło :( i trzeba było lawetować :(

Pytam o to bo panowie z serwisu zrobili taaaaaaaaaaaakie oczy – nie spotkali się z podobnym zdarzeniem jak dotąd :( Komp nie daje żadnych oznak życia.
Ostatnio edytowano 23 wrz 2010, 09:50 przez mpsoft, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez ben. » 20 wrz 2010, 20:55

Ja proponuje to zdiagnozować gdzie indziej niż w tym serwisie...
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez mpsoft » 23 wrz 2010, 12:04

ben. napisał(a):Ja proponuje to zdiagnozować gdzie indziej niż w tym serwisie...


na początek chciałbym rozwiać Twe obawy – IMPEX doskonale zdiagnozował od ręki problem, naprawił i co ważne wystawili jak najbardziej rozsądny rachunek! chyba jesteś emocjonalnie związany z ich konkurencją w Lublinie – Matsuoka Motor Lublin – o którym czytałem na forum w większości przypadków same złe opinie ... dodam, że mieszkam we Wrocławiu, auta nie będę u nich serwisował (a szkoda bo to 460 km) więc nie mam emocjonalnego opciążenia w temacie który szerzej opisałem w innym miejscu : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=564&p=1795628&hilit=IMPEX#p1795628

teraz do sedna problemu z komputerem.
rozebrałem go w domu i zwróciłem uwagę na dziwny osad na płycie głównej.
wygląda on troszkę jak ... korozja :) występuje po obu stronach płyty głownej
na pierwszy rzut oka jakby wilgoć dostała się do wnętrza obudowy i spowodowała lekką korozję – a jak wiemy elektronika nie lubi wilgoci :(

oto jego fotki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

moje pytanie do osób, które rozbierały już kompa brzmi :

czy ten nalot jest powszchnie spotykany ? (jakieś zabezpieczenie płyty, może lakier zabezpieczający właśnie przed wilgocią ?)

czy może faktycznie to wilgoć spowodowała ? dodam, że obudowa kompa nie jest hermetyczna i powietrze bez problemu do niej się dostaje – a jak powietrze to i wilgoć może.swoją drogą to dziwne, że wnętrze nie jest hermetycznie zamknięte choćby poprzez zastosowanie gumowej uszczelki...
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez ben. » 22 lis 2010, 10:33

emocjonalnie to mogę być związany z moją dziewczyną :)
Nie jestem związany z żadnym innym serwisem w Lbn
Więcej moja noga w tym serwisie nie stanie, amatorka.
Jak mnie kiedyś wena dopadnie opisze cała sytuacje na forum.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez mpsoft » 22 lis 2010, 16:15

a co Twoj wpis ma wspolnego z moim pytaniem w sprawie komputera ? ! <co?>
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez ben. » 23 lis 2010, 12:12

twoje dywagacje związane z domniemanym zwiazkiem z innym ASO też.

Co do komputera to poczytaj o izopropanolu.
Jeśli został zamoczony na 90% po takiej operacji wróci mu sprawność.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Grzyby » 23 lis 2010, 12:18

mpsoft, to brązowe to zabezpieczenie. Coś w rodzaju lakieru.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mpsoft » 23 lis 2010, 15:47

dziekuje, tak tez podejrzewalem.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez boguś33 » 6 sie 2011, 15:27

Witam zepsuł mi się komputer w M6 chciał bym się dowiedzieć co muszę dokładnie kupić żeby uruchomić auto, komputer stacyjkę kluczyk zegary ? czy będę oprócz tego potrzebował jakiś innych części ?
boguś33
 

Postprzez mpsoft » 8 sie 2011, 10:12

Głowy nie dam ale sądze że w Twoim przypadku jest tak samo – moim zdaniem wystarczy (o ile jest 100% pewność, że to tylko komputer) wymienic sam komputer.

Miałem coś takiego w mojej – tyle, że rocznik 2003 benzyna. Tu masz wątek : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=104986

Temat został zdiagnozowany w ASO, wymienili komputer (używany – musisz kupić dokładnie pod swój model – kieruj się nalepką na starym), podłączyli pod komputer, zgrali stare kluczyki i immobilizer i wszystko hula bez problemu. Całkowity koszt 1200 zł z czego 800 komp.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Wojtek » 8 sie 2011, 11:20

dla calosci watku (w tym wyjasnienia do konca poprzedniej sprawy lacze watki)...

Ps. czy kolega boguś33 moglby uzupelnic profil uzytkownika?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 12 sie 2011, 19:52

mpsoft napisał(a):.... .... wnętrze nie jest hermetycznie zamknięte choćby poprzez zastosowanie gumowej uszczelki...

to raczej celowe, bo wiadomo kto na takich ustrkach skorzysta---> serwis, taki jest na ogol plan producenta <glupek2>

boguś33 napisał(a):Witam zepsuł mi się komputer w M6 chciał bym się dowiedzieć co muszę dokładnie kupić żeby uruchomić auto, ....

tylko PCMa, ale do dogrania musisz miec dwa originalne kluczyki od auta

Grzyby napisał(a):mpsoft, to brązowe to zabezpieczenie. Coś w rodzaju lakieru.

lub pozostalosci po lutowaniu w postaci pasty lutowniczej
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez KRIS1M » 10 sie 2012, 21:30

Witam . Szukam pomocy fachowców. Mianowice kupilem mazdę 6 z silnikiem 2.0 136koni , miała problemy z odpalaniem , czy to na zimnym , czy na ciepłym silniku, Odpalała w większosci na starter do filtra powietrza, i tak przyjechała do Pl aż 800km . . Pojechałem następnego dnia do serwisu mazdy i tam stwierdzono uszkodzony sterownik silnika . Na następny dzień dowiozłem im taki sam sterownik wymienili i auto odżyło . Nie było z nim problemów. Ale radość nie trwała długo . Po przejechaniu 40 km znowu to samo , gasła , ciężko zapalała aż przestała i zapala tylko na starter. Znowu trafiła do serwisu w szczecinie i stwierdzono to samo co za pierwszym razem.
Czy macie jakieś pomysły jakie są tego przyczyny??
KRIS1M
 

Postprzez dobrzyn22 » 13 sie 2012, 11:24

łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 15 sie 2012, 11:24

KRIS1M napisał(a):... jakie są tego przyczyny??

albo obdyw kompy czyli PCM/ECU byly sa uszkodzone
albo ten drugi uszkdzony podczas montazu/programowania co jest dosc proste jesli mechanik nie do konca poprawnie przeprowadzi proceduer programowania imo i kluczykow
albo masz inny problem w aucie co powoduje zwarcie i uszkodzenia PCMa
napisz do kolegi maxls´a, on jest dobrze obeznany w tej materii
jakby co to posiadam w 100% Pcma i gwaranuje jego sprawnosc.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez simson5 » 21 wrz 2012, 01:16

witam mam podobny problem mazda6 2.0 dizel 2003 rok uszkodzil mi sie sterownik silnika jego symbol to fr5d czy moge uzyc innego np. fr5p mam taki ze stacyjka i kluczykami
simson5
 

Postprzez Enduro » 21 wrz 2012, 10:56

moze masz RF 5 d ?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez simson5 » 28 wrz 2012, 23:26

tak mam rf 5 d zalozylem komplet rf 5 p i wywala blad p0406 nie da sie go skasowac moja mazda ma egr mechaniczny bez czujnika na nim a ten komputer co zalatwilem moze mial egr z czujnikiem bo wiem ze sa 2 rodzaje co mam teraz zrobic pomocy :)
simson5
 

Postprzez Enduro » 29 wrz 2012, 09:37

swego czasu mialem podobny problem i troche czasu,kasy i nerwow stracilem na tej akcji a okazalo sie, ze jeden z kabli we wiazce mial przerwe (brak 100% kontaktu) i na PCMa dochodzlio zamiast ponad 12 V tylko 8-9 Volt..
polecam przemierzyc kable PCMa
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6