Uszkodzenie komputera w M6 i jego wymiana
Strona 1 z 1
Witam
Mam pytanie – czy ktoś z Was,spotkał się może ze spaleniem się komputera pokładowego w M6 2.0 benzyna 2003 rok automat ?
Dziś przytrafiło się to mojej Madzi. W ASO Impex Lublin po długim boju zdiagnozowali właśnie to. Auto nagle zgasło i trzeba było lawetować
Pytam o to bo panowie z serwisu zrobili taaaaaaaaaaaakie oczy – nie spotkali się z podobnym zdarzeniem jak dotąd Komp nie daje żadnych oznak życia.
Mam pytanie – czy ktoś z Was,spotkał się może ze spaleniem się komputera pokładowego w M6 2.0 benzyna 2003 rok automat ?
Dziś przytrafiło się to mojej Madzi. W ASO Impex Lublin po długim boju zdiagnozowali właśnie to. Auto nagle zgasło i trzeba było lawetować
Pytam o to bo panowie z serwisu zrobili taaaaaaaaaaaakie oczy – nie spotkali się z podobnym zdarzeniem jak dotąd Komp nie daje żadnych oznak życia.
Ostatnio edytowano 23 wrz 2010, 09:50 przez mpsoft, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
ben. napisał(a):Ja proponuje to zdiagnozować gdzie indziej niż w tym serwisie...
na początek chciałbym rozwiać Twe obawy – IMPEX doskonale zdiagnozował od ręki problem, naprawił i co ważne wystawili jak najbardziej rozsądny rachunek! chyba jesteś emocjonalnie związany z ich konkurencją w Lublinie – Matsuoka Motor Lublin – o którym czytałem na forum w większości przypadków same złe opinie ... dodam, że mieszkam we Wrocławiu, auta nie będę u nich serwisował (a szkoda bo to 460 km) więc nie mam emocjonalnego opciążenia w temacie który szerzej opisałem w innym miejscu : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=564&p=1795628&hilit=IMPEX#p1795628
teraz do sedna problemu z komputerem.
rozebrałem go w domu i zwróciłem uwagę na dziwny osad na płycie głównej.
wygląda on troszkę jak ... korozja występuje po obu stronach płyty głownej
na pierwszy rzut oka jakby wilgoć dostała się do wnętrza obudowy i spowodowała lekką korozję – a jak wiemy elektronika nie lubi wilgoci
oto jego fotki :
moje pytanie do osób, które rozbierały już kompa brzmi :
czy ten nalot jest powszchnie spotykany ? (jakieś zabezpieczenie płyty, może lakier zabezpieczający właśnie przed wilgocią ?)
czy może faktycznie to wilgoć spowodowała ? dodam, że obudowa kompa nie jest hermetyczna i powietrze bez problemu do niej się dostaje – a jak powietrze to i wilgoć może.swoją drogą to dziwne, że wnętrze nie jest hermetycznie zamknięte choćby poprzez zastosowanie gumowej uszczelki...
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
emocjonalnie to mogę być związany z moją dziewczyną
Nie jestem związany z żadnym innym serwisem w Lbn
Więcej moja noga w tym serwisie nie stanie, amatorka.
Jak mnie kiedyś wena dopadnie opisze cała sytuacje na forum.
Nie jestem związany z żadnym innym serwisem w Lbn
Więcej moja noga w tym serwisie nie stanie, amatorka.
Jak mnie kiedyś wena dopadnie opisze cała sytuacje na forum.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
twoje dywagacje związane z domniemanym zwiazkiem z innym ASO też.
Co do komputera to poczytaj o izopropanolu.
Jeśli został zamoczony na 90% po takiej operacji wróci mu sprawność.
Co do komputera to poczytaj o izopropanolu.
Jeśli został zamoczony na 90% po takiej operacji wróci mu sprawność.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Witam zepsuł mi się komputer w M6 chciał bym się dowiedzieć co muszę dokładnie kupić żeby uruchomić auto, komputer stacyjkę kluczyk zegary ? czy będę oprócz tego potrzebował jakiś innych części ?
-
boguś33
Głowy nie dam ale sądze że w Twoim przypadku jest tak samo – moim zdaniem wystarczy (o ile jest 100% pewność, że to tylko komputer) wymienic sam komputer.
Miałem coś takiego w mojej – tyle, że rocznik 2003 benzyna. Tu masz wątek : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=104986
Temat został zdiagnozowany w ASO, wymienili komputer (używany – musisz kupić dokładnie pod swój model – kieruj się nalepką na starym), podłączyli pod komputer, zgrali stare kluczyki i immobilizer i wszystko hula bez problemu. Całkowity koszt 1200 zł z czego 800 komp.
Miałem coś takiego w mojej – tyle, że rocznik 2003 benzyna. Tu masz wątek : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=104986
Temat został zdiagnozowany w ASO, wymienili komputer (używany – musisz kupić dokładnie pod swój model – kieruj się nalepką na starym), podłączyli pod komputer, zgrali stare kluczyki i immobilizer i wszystko hula bez problemu. Całkowity koszt 1200 zł z czego 800 komp.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
dla calosci watku (w tym wyjasnienia do konca poprzedniej sprawy lacze watki)...
Ps. czy kolega boguś33 moglby uzupelnic profil uzytkownika?
Ps. czy kolega boguś33 moglby uzupelnic profil uzytkownika?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mpsoft napisał(a):.... .... wnętrze nie jest hermetycznie zamknięte choćby poprzez zastosowanie gumowej uszczelki...
to raczej celowe, bo wiadomo kto na takich ustrkach skorzysta---> serwis, taki jest na ogol plan producenta
boguś33 napisał(a):Witam zepsuł mi się komputer w M6 chciał bym się dowiedzieć co muszę dokładnie kupić żeby uruchomić auto, ....
tylko PCMa, ale do dogrania musisz miec dwa originalne kluczyki od auta
Grzyby napisał(a):mpsoft, to brązowe to zabezpieczenie. Coś w rodzaju lakieru.
lub pozostalosci po lutowaniu w postaci pasty lutowniczej
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam . Szukam pomocy fachowców. Mianowice kupilem mazdę 6 z silnikiem 2.0 136koni , miała problemy z odpalaniem , czy to na zimnym , czy na ciepłym silniku, Odpalała w większosci na starter do filtra powietrza, i tak przyjechała do Pl aż 800km . . Pojechałem następnego dnia do serwisu mazdy i tam stwierdzono uszkodzony sterownik silnika . Na następny dzień dowiozłem im taki sam sterownik wymienili i auto odżyło . Nie było z nim problemów. Ale radość nie trwała długo . Po przejechaniu 40 km znowu to samo , gasła , ciężko zapalała aż przestała i zapala tylko na starter. Znowu trafiła do serwisu w szczecinie i stwierdzono to samo co za pierwszym razem.
Czy macie jakieś pomysły jakie są tego przyczyny??
Czy macie jakieś pomysły jakie są tego przyczyny??
-
KRIS1M
KRIS1M napisał(a):... jakie są tego przyczyny??
albo obdyw kompy czyli PCM/ECU byly sa uszkodzone
albo ten drugi uszkdzony podczas montazu/programowania co jest dosc proste jesli mechanik nie do konca poprawnie przeprowadzi proceduer programowania imo i kluczykow
albo masz inny problem w aucie co powoduje zwarcie i uszkodzenia PCMa
napisz do kolegi maxls´a, on jest dobrze obeznany w tej materii
jakby co to posiadam w 100% Pcma i gwaranuje jego sprawnosc.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam mam podobny problem mazda6 2.0 dizel 2003 rok uszkodzil mi sie sterownik silnika jego symbol to fr5d czy moge uzyc innego np. fr5p mam taki ze stacyjka i kluczykami
-
simson5
moze masz RF 5 d ?
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tak mam rf 5 d zalozylem komplet rf 5 p i wywala blad p0406 nie da sie go skasowac moja mazda ma egr mechaniczny bez czujnika na nim a ten komputer co zalatwilem moze mial egr z czujnikiem bo wiem ze sa 2 rodzaje co mam teraz zrobic pomocy
-
simson5
swego czasu mialem podobny problem i troche czasu,kasy i nerwow stracilem na tej akcji a okazalo sie, ze jeden z kabli we wiazce mial przerwe (brak 100% kontaktu) i na PCMa dochodzlio zamiast ponad 12 V tylko 8-9 Volt..
polecam przemierzyc kable PCMa
pozdr.
E
polecam przemierzyc kable PCMa
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6