Dziwne zachowanie wskaźników na zegarach po wyjęciu kluczyka
1, 2
Więc sprawa wygląda jak w temacie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki czy wyłączeniu, wskaźniki normalnie opadają ale po około 3 sekundach zaczynają się trząść przez chwilę i ok (wyglądają jak drgawki wskaźników). Wygląda tak jakby prąd zchodził czy coś takiego. Czy ktoś może wiedzieć czym to może być spowodowane? MAZDA 6 2003 2.0 DIESEL.
- Od: 8 kwi 2011, 12:32
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136 km rok 2003
Nieudolnie wykonaną korektą licznikaKranasz napisał(a):Czy ktoś może wiedzieć czym to może być spowodowane?

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
A jak myślisz ?Kranasz napisał(a):Mówisz poważnie czy żartujesz?

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Mam przejechane 167 000km książka serwisowa prowadzona jest do 2009 i ma wbite 154 000km także nie wiem po co robić korektę chyba że przez 2 lata nastukał dodatkowo 100 000km ale sprawdzałem ślady użytkowania i nie widać zero wytarcia kierownicy, pedałów, gałki biegów i inne rzeczy. Przy 300 000PLN było by już widać. Czy przychodzi Ci inny pomysł niż ta korekta?
- Od: 8 kwi 2011, 12:32
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 136 km rok 2003
Nie ale Ty możesz szukać innychKranasz napisał(a):Czy przychodzi Ci inny pomysł niż ta korekta?
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Może być korekta, może być przybrudzona wiązka doprowadzająca napięcie do licznika.
Przeczyść styki i zobaczysz czy problem ustąpił.
Jeżeli zegary były wyciągane, nie musi to oznaczać, że były od razu kręcone..
Ja np. u siebie dokładałem kontrolkę płynu do sprysków.
W poprzednim samochodzie (Laguna 2) wymieniałem żaróweczki co pół roku średnio.
Patrząc jednak na dzisiejsze przebiegi, które są niemalże identyczne jak w czasach kiedy ja kupowałem 6 (3 lata temu) Przekręcenie jest chyba najbardziej prawdopodobne
@nynuch76: nie śmiej się z kolegi
Przeczyść styki i zobaczysz czy problem ustąpił.
Jeżeli zegary były wyciągane, nie musi to oznaczać, że były od razu kręcone..
Ja np. u siebie dokładałem kontrolkę płynu do sprysków.
W poprzednim samochodzie (Laguna 2) wymieniałem żaróweczki co pół roku średnio.
Patrząc jednak na dzisiejsze przebiegi, które są niemalże identyczne jak w czasach kiedy ja kupowałem 6 (3 lata temu) Przekręcenie jest chyba najbardziej prawdopodobne
@nynuch76: nie śmiej się z kolegi
Ostatnio edytowano 11 maja 2011, 01:12 przez mikolaj, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
Kranasz napisał(a):Mam przejechane 167 000km książka serwisowa prowadzona jest do 2009 i ma wbite 154 000km także nie wiem po co robić korektę chyba że przez 2 lata nastukał dodatkowo 100 000km ale sprawdzałem ślady użytkowania i nie widać zero wytarcia kierownicy, pedałów, gałki biegów i inne rzeczy. Przy 300 000PLN było by już widać.
Możliwe, że to inny powód, że Ci drgają, ale...
...samo to, że KS z wpisami zatrzymała sie na 2009 już mówi wiele. Przez te dwa lata to on mógł spokojnie zrobić i 150 tkm. Dziwne, że nie ma żadnego wpisu po tej dacie, bo nawet jak nie chce sie serwisować w ASO po gwarancji, to przynajmniej wymianę oleju niezależny serwis też wbije, a tu wychodzi na to, że przez dwa lata samochód przejechał tylko 13 tkm, czyli teoretycznie niecały interwał wymiany oleju – tak aby nie było pytań czemu nic nie jest wstukane w KS. Wcale też nie jest powiedziane, że to jest KS akurat od Twojego samochodu, bo to co niektórzy "handlarze" wyprawiają z książkami, pieczątkami itp, to kryminał I klasy
Zrób najlepiej tak jak Mikołaj mówi, ewentualnie rozbierz zegary i zobacz czy tam wszystko jest ok, sprawdź prąd i przewody, może gdzieś masz przebicie.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Kranasz napisał(a):Mam przejechane 167 000km książka serwisowa prowadzona jest do 2009 i ma wbite 154 000km
Z tego co piszesz to auto robiło na rok 25 tys. Jeśli miało tylko 1 własciciela to mało prawdopodobne że nagle zaczeło po 7 tys w roku robić.
Zadzwoń do ASO i tam zapytaj się o przebieg. Jeśli auto było serwisowane i jezdzilo na akcje serwisowe to powinna być jakaś informacja w bazie.
bieski napisał(a):Zadzwoń do ASO i tam zapytaj się o przebieg.
niestety nie wiemy skad kolega jest – profil nie jest uzupelniony...
ja proponuje podjechac do ASO i poprosic o wydruk historii auta z DRB (Digital Record Base)...
jak wszyscy wiedza, Mazda prowadzi takowa baze i nie ma juz w uzyciu Ksiazek Serwisowych od kilku lat... dziwie sie, ze kolega ma takowa... i to prowadzona do 2009r...
beda tam wszystkie daty wizyt w ASO i zakres prac wykonanych... czyli powinny byc przeglady i naprawy/sprawdzenia auta...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):ak wszyscy wiedza, Mazda prowadzi takowa baze i nie ma juz w uzyciu Ksiazek Serwisowych od kilku lat... dziwie sie, ze kolega ma takowa... i to prowadzona do 2009r...
Igor, ja tez mam taka ksiażke
67igor1 napisał(a):beda tam wszystkie daty wizyt w ASO i zakres prac wykonanych... czyli powinny byc przeglady i naprawy/sprawdzenia auta...
Auta wyprodukowane do 2005 roku maja wpisane w bazie tylko akcje serwisowe.
Igor, ale on ma przed lifta z 2003 roku, więc nie bedzie w DSR http://www.mazda.pl/owning_mazda/digitalservicerecords/ bo one był dopiero od 1.07.2006...
ale moze zrobić tak jak napisał bieski. Po nr VIN sprawdzi w PL ASO akcje serwisowe i przeloty w czasie tych akcji – wtedy porówna z książką i będzie przynajmniej wiedział, czy ma oryginalna KS. Ja tak zrobiłem
ale moze zrobić tak jak napisał bieski. Po nr VIN sprawdzi w PL ASO akcje serwisowe i przeloty w czasie tych akcji – wtedy porówna z książką i będzie przynajmniej wiedział, czy ma oryginalna KS. Ja tak zrobiłem
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):Po nr VIN sprawdzi w PL ASO akcje serwisowe i przeloty w czasie tych akcji – wtedy porówna z książką i będzie przynajmniej wiedział, czy ma oryginalna KS. Ja tak zrobiłem
Ja tez tak robiłem
bieski napisał(a):Igor, ja tez mam taka ksiażke Ksiażki są prowadzone dla aut wyprodukowanych do 2005 roku. Dla aut produkowanych od 2006 roku zaczęto stosować te ksiązki elektroniczne.
ja mialem tez przedlifta i nialem w Ksiazce tylko pierwszy wpis... pozniej tylko DSR
...moze w PL tak robili, ze tylko KS, ale po zalozeniu tej bazy przedlifty wpisywane byly wszystkie... i do KS i do DSR
sprawdzic i tak nie zaszkodzi
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Nie wiem jak było w 2006r. jak DSR wchodził w życie ale teraz ASO ma obowiązek wpisania auta które pojawiło się u nich na przeglądzie, serwisie czy czymkolwiek do DSR. Na KS naklejają naklejkę z informacją iż to auto od dnia X jest wpisane do DSR i tam wszystko należy sprawdzać
Od tego momentu w KS nic już nie znajdziemy bo informacje są wpisywane tylko do DSR a my dostajemy wydruk z kompa z wszelkimi informacjami co zostało w aucie zrobione.

Od tego momentu w KS nic już nie znajdziemy bo informacje są wpisywane tylko do DSR a my dostajemy wydruk z kompa z wszelkimi informacjami co zostało w aucie zrobione.

- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6