Mazda6 2006r. Kluczyki i Alarm
Strona 1 z 1
Witam, dzisiaj nadszedł ten dzień i zakupiłem Mazdę 6 z 2006r. oczywiście przedstawię ją jak należy w odpowiednim dziale, ale bardzo Was proszę o odpowiedź na jedno pytanie. Mianowicie mam 2 kluczyki.
Jeden wygląda na zupełnie nie używany i nie otwiera auta przyciskami, auto na nim zapala i mruga tez dioda w kluczyku, baterie są ok. I niestety to nie jedyny problem. Mazda ma alarm, gdy przyciskiem na pilocie zamyka się auto robi "pip" i zamyka auto.. ale po kilunastu/dziesięcu sekundach alarm zaczyna wyć.. i zawsze tak samo... poza tym po zamknięciu auta w obojętnie jaki sposób mruga czerwona dioda w kształcie auta z kluczykiem w środku.. to chyba też nie do końca normalne? Trochę to zawiłe.. ale mam nadzieje, że zrozumiałe
Jeden wygląda na zupełnie nie używany i nie otwiera auta przyciskami, auto na nim zapala i mruga tez dioda w kluczyku, baterie są ok. I niestety to nie jedyny problem. Mazda ma alarm, gdy przyciskiem na pilocie zamyka się auto robi "pip" i zamyka auto.. ale po kilunastu/dziesięcu sekundach alarm zaczyna wyć.. i zawsze tak samo... poza tym po zamknięciu auta w obojętnie jaki sposób mruga czerwona dioda w kształcie auta z kluczykiem w środku.. to chyba też nie do końca normalne? Trochę to zawiłe.. ale mam nadzieje, że zrozumiałe
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
vincenzo napisał(a):po zamknięciu auta w obojętnie jaki sposób mruga czerwona dioda w kształcie auta z kluczykiem w środku.. to chyba też nie do końca normalne?
To jest jak najbardziej normalne. Włącza się fabryczny immobiliser i tak ma być.
OK. czyli jedną kwestie mam już wyjaśnioną, dziękuje bardzo 
rozwiązałem już CHYBA też problem z alarmem, po prostu jedna szyba była nie domknięta.. lecz pojawił się kolejny. Drzwi kierowcy się nie zamykają z pilota
nie dochodzi prąd do centralnego? albo jakiś siłowniczek?
rozwiązałem już CHYBA też problem z alarmem, po prostu jedna szyba była nie domknięta.. lecz pojawił się kolejny. Drzwi kierowcy się nie zamykają z pilota
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
1. Zdjąć boczek
2. Sprawdzić kostki
3. Założyć boczek
Instrukcja jest na forum.
Bez tego nikt nie wyczaruje odpowiedzi.
2. Sprawdzić kostki
3. Założyć boczek
Instrukcja jest na forum.
Bez tego nikt nie wyczaruje odpowiedzi.
no tak, rozumiem oczywiście i tak też zrobię jutro 
a czy kluczyki ze scyzorykiem powinny mieć jakieś karty kodowe?
a czy kluczyki ze scyzorykiem powinny mieć jakieś karty kodowe?
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
Boczek rozkręcony, kable na oko w całości kostki źle nie wyglądają.. niestety tutaj moja wiedza się kończy i jutro pojadę z tym do elektryka coby się przyjrzał.
Znalazłem kolejna zagadkę.. tylna lewa szyba nie otwiera się z guzika kierowcy. Otwiera się z guzika przy drzwiach, ale tam nie działa automat i trzeba do końca trzymać przycisk.. spotkał się już może z tym ktoś? Oczywiście też zapytam elektryka, ale porady na forum bywają cenniejsze..
A co do tych kluczyków to może ktoś podpowie kto ma szóstkę po lifcie czy ma jakieś karty kodowe?
Znalazłem kolejna zagadkę.. tylna lewa szyba nie otwiera się z guzika kierowcy. Otwiera się z guzika przy drzwiach, ale tam nie działa automat i trzeba do końca trzymać przycisk.. spotkał się już może z tym ktoś? Oczywiście też zapytam elektryka, ale porady na forum bywają cenniejsze..
A co do tych kluczyków to może ktoś podpowie kto ma szóstkę po lifcie czy ma jakieś karty kodowe?
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
vincenzo napisał(a):Znalazłem kolejna zagadkę.. tylna lewa szyba nie otwiera się z guzika kierowcy. Otwiera się z guzika przy drzwiach,
proponuje poczytac w pierwszej kolejnosci poradnik dzialu M6, tam sa wszystkie tematy miedzy innymi o szybach...
Ps. prosze nie poruszac roznych kwestii w jednym watku, poniewaz wprowadza to zamet...
a ten watek jest o zabezpieczeniach...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
OK. przepraszam za zamieszanie.
Jeden z kluczyków miał odczepioną małą blaszkę z wygrawerowanym numerem, okazuje się, że to właśnie służy do dorabiania kluczyka. Chociaż w serwisie powiedzieli, że wystarczy jeden kluczyk i VIN. Niestety miejscowi elektrycy nie potrafią naprawić drugiego kluczyka, żeby otwierał i zamykał auto
Jeden z kluczyków miał odczepioną małą blaszkę z wygrawerowanym numerem, okazuje się, że to właśnie służy do dorabiania kluczyka. Chociaż w serwisie powiedzieli, że wystarczy jeden kluczyk i VIN. Niestety miejscowi elektrycy nie potrafią naprawić drugiego kluczyka, żeby otwierał i zamykał auto
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
a moze ten drugi kluczyk jest rozprogramowany i dlatego nie mozna otwierac drzwi z pilota....
w dziale GG/GY jest instrukcja programowania pilota... poszukaj i sprawdz to...
w dziale GG/GY jest instrukcja programowania pilota... poszukaj i sprawdz to...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
co do kluczyków >kodowanie pilota cie czeka i zrobisz to sam za free instrukcja jest na forum.co do szyby usiadz z tyłu (przyciski do otwierania szyb sa dwustopniowe- musisz to wyczuc) wcisnij przycisk do konca i trzymaj kilka sekund. nastepnie zamknij tak samo (trzymaj do konca kilka sekund) automat i sterowanie z drzwi kierowcy powinno dzialac. u mnie kodowanie i sztuczka z szybami zadzialala. powodzeniavincenzo napisał(a):Boczek rozkręcony, kable na oko w całości kostki źle nie wyglądają.. niestety tutaj moja wiedza się kończy i jutro pojadę z tym do elektryka coby się przyjrzał.
Znalazłem kolejna zagadkę.. tylna lewa szyba nie otwiera się z guzika kierowcy. Otwiera się z guzika przy drzwiach, ale tam nie działa automat i trzeba do końca trzymać przycisk.. spotkał się już może z tym ktoś? Oczywiście też zapytam elektryka, ale porady na forum bywają cenniejsze..
A co do tych kluczyków to może ktoś podpowie kto ma szóstkę po lifcie czy ma jakieś karty kodowe?
- Od: 15 lut 2011, 23:00
- Posty: 32
- Skąd: Walsall,UK
- Auto: M6 2.0/147 2006
szyby smigaja
) bawilem sie troche nimi i w sumie to przypadkowo sie 'nauczyly '
)
niestety gorzej z centralka.. postepowalem zgodnie z instrukcja na forum i nic
zero odzewu, wymienilem nawet jeszcze raz baterie i nic.
niestety gorzej z centralka.. postepowalem zgodnie z instrukcja na forum i nic
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij którykolwiek przycisk na drugim pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
ta metoda u mnie(mazda6 rok2006 .2.0benz.)DZIAŁA!!!
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij którykolwiek przycisk na drugim pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
ta metoda u mnie(mazda6 rok2006 .2.0benz.)DZIAŁA!!!
- Od: 15 lut 2011, 23:00
- Posty: 32
- Skąd: Walsall,UK
- Auto: M6 2.0/147 2006
dzieki, znalazlem juz ta instrukcje jakis czas temu.. dzisiaj zrobilem wszystko jeszcze raz i smiga
) a robilem wszystko tak samo...
mam do Ciebie pytanie skoro masz takie samo autko jak ja, masz 2 kluczyki? czy na jednym z kluczykow po otwarciu scyzoryka pod miejscem gdzie chowa sie kluczyk masz napisane 'made in china 2' ? zastanawiam sie czy jesli mam taki napis to oznacza, ze kluczyk byl dorabiany? wyglada identycznie jak 2 rozni sie tylko tym szczegolem.
mam do Ciebie pytanie skoro masz takie samo autko jak ja, masz 2 kluczyki? czy na jednym z kluczykow po otwarciu scyzoryka pod miejscem gdzie chowa sie kluczyk masz napisane 'made in china 2' ? zastanawiam sie czy jesli mam taki napis to oznacza, ze kluczyk byl dorabiany? wyglada identycznie jak 2 rozni sie tylko tym szczegolem.
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
Nie! nie mam napisu na kluczykach>a już na pewno nie (made in china)vincenzo napisał(a):mam do Ciebie pytanie skoro masz takie samo autko jak ja, masz 2 kluczyki? czy na jednym z kluczykow po otwarciu scyzoryka pod miejscem gdzie chowa sie kluczyk masz napisane 'made in china 2'
- Od: 15 lut 2011, 23:00
- Posty: 32
- Skąd: Walsall,UK
- Auto: M6 2.0/147 2006
tak dla pewnosci – nawet tak schowanego jak opisalem? 
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
chodzi o to, ze przy ewentualnej 'odpukac' kradziezy PZU zrobi ekspertyze i okaze sie, ze jest dorabiany.. dlatego chcemy to potwierdzic w PZU, ale wczesniej chcialem wiedziec jak to jest u innych uzytkownikow
dzieki!
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
ponieważ temat dotyczy też alarmu.. mam jeszcze jedno pytanie.. alarm ni z tego ni z owego sam się załącza , nie ma na to żadnej reguły..
Zamek już wymieniony szyby domknięte.. znalazłem na forum, że to może być czujnik wstrząsowy i ma zbyt duża czułość.. tylko gdzie go szukać? Wszystko wskazuje na to, że alarm jest fabryczny.. może ktoś już szukał tego urządzenia? Z czujnikiem maski też niby wszystko OK. bo próbowałem ją odchylić lub domknąć przy aktywnym alarmie i nic..
- Od: 14 lut 2011, 09:08
- Posty: 90
- Skąd: wlkp. Śrem
- Auto: Mazda6 2006r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6