Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
Witam,
Ja walczyłem z tym w zeszłym roku. Po odczytaniu błędów okazało się, że komputerowi nie zgadzała się ilość spalin (swoją drogą ilość elektroniki w tym aucie jest niesamowita :–). I rzeczywiście jeden z przewodów do czegoś tam był uszkodzony. Po wymianie wszystko jest ok i już rok nie widziałem tych kontrolek. Więc chyba lepiej ich nie ignorować, nie kombinować z "zimówkami" i innymi teoriami tylko od razu jechać na komputer do jakiegoś bystrego mechanika.
Ja walczyłem z tym w zeszłym roku. Po odczytaniu błędów okazało się, że komputerowi nie zgadzała się ilość spalin (swoją drogą ilość elektroniki w tym aucie jest niesamowita :–). I rzeczywiście jeden z przewodów do czegoś tam był uszkodzony. Po wymianie wszystko jest ok i już rok nie widziałem tych kontrolek. Więc chyba lepiej ich nie ignorować, nie kombinować z "zimówkami" i innymi teoriami tylko od razu jechać na komputer do jakiegoś bystrego mechanika.
- Od: 12 lis 2009, 00:11
- Posty: 6
- Skąd: Wa-wa
- Auto: M6'04 GG/GY CR diesel
dzięki Enduro za podpowiedź, kontrolki zgasły
przyczyna naderwany przewód idący do czujnika przy intercoolerze,

przyczyna naderwany przewód idący do czujnika przy intercoolerze,
-
ryslaw
ryslaw napisał(a):dzięki Enduro za podpowiedź, kontrolki zgasły![]()
przyczyna naderwany przewód idący do czujnika przy intercoolerze,
ok.
szerokości.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108
Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłem
A tak serio co może oznaczać ten błąd P0108 bo magik stwierdził, że nie wie ale moge se dalej jeździć?
Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108
Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłem
- Od: 29 kwi 2010, 14:51
- Posty: 29
- Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
- Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych
look13 napisał(a):Witam
Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108
Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłemA tak serio co może oznaczać ten błąd P0108 bo magik stwierdził, że nie wie ale moge se dalej jeździć?
spytaj najlepiej maxkl´a co to oznacza i jak to wyleczyc. pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):look13 napisał(a):Witam
Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108
Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłemA tak serio co może oznaczać ten błąd P0108 bo magik stwierdził, że nie wie ale moge se dalej jeździć?
spytaj najlepiej maxkl´a co to oznacza i jak to wyleczyc. pozdr.Enduro
Ociepliło się i od niedzieli problemu nie ma
Na wszelki wypadek pytałem i podobnież można z tym jeździć. Widocznie moja Madzia woli cieplejsze klimaty
- Od: 29 kwi 2010, 14:51
- Posty: 29
- Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
- Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych
look13 napisał(a):....
Ociepliło się i od niedzieli problemu nie ma![]()
Na wszelki wypadek pytałem i podobnież można z tym jeździć. Widocznie moja Madzia woli cieplejsze klimaty
swiadczy to o tym ze masz cos zawilgocone i na 99% problem powroci.
i obym sie tu mylil. pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Popularny problem w Mazdach. W mojej 6 borykałem sie z tym przez 2 tygodnie. Najpierw liczyłem ze samo zgaśnie i tak się stało, niestety nie na długo...po paru dniach kontrolki zapaliły się znow. Został wyczyszczony EGR i kontrolki zgasły. Zapaliły sie ponownie po kilku dniach. W międzyczasie padl akumulator wiec był wyjmowany i ładowany...po ponownym podłączeniu kontrolki sie nie palą i mam nadzieje ze nie ujrzę ich juz więcej...
Przy podlaczeniu do komputera wskazuje bład złej recyrkulacji spalin.
Przy podlaczeniu do komputera wskazuje bład złej recyrkulacji spalin.
- Od: 8 gru 2010, 13:50
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: MAZDA 6 DIESEL, 136PS, 2004r
- Od: 8 gru 2010, 13:50
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: MAZDA 6 DIESEL, 136PS, 2004r
Witam,
mam problem typu takiego:
od jakiegoś czasu odczuwam dziwne wibracje samochodu, w czasie jazdy jakby przerywał,
najgorzej jest w momencie ok 1500 obrotów, poza tym samochód pracuje głośniej, bardziej stuka.
Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.Facet, który później to sprawdzał, polecił zalanie Forte, co też uczyniłam.
Jest może minimalnie lepiej, ale nadal to wszystko jest dalekie temu co było przed tą awarią (wszystko co opisywałam nadal występuje). I jeszcze jedno; na wydruku błędów napisane mam długopisem wyciek paliwa z I wtryskiwacza. Czy to znaczy, że jest on do wymiany, czy można coś z tym jeszcze zrobić?
I dlaczego ten drugi mechanik (od Forte) ten fakt tak po prostu zbagatelizował, bo mnie nie wydaje się to normalne, szczególnie po tym, co przeczytałam tu o wtryskiwaczach.
Może ktoś z was potrafi podać namiary na jakiś warsztat w okolicach Gdyni, który rzetelnie podjąłby temat.
Samochód to 6 z 2002 2.0.
Z góry dziękuje za wszelkie porady
telmawilma
mam problem typu takiego:
od jakiegoś czasu odczuwam dziwne wibracje samochodu, w czasie jazdy jakby przerywał,
najgorzej jest w momencie ok 1500 obrotów, poza tym samochód pracuje głośniej, bardziej stuka.
Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.Facet, który później to sprawdzał, polecił zalanie Forte, co też uczyniłam.
Jest może minimalnie lepiej, ale nadal to wszystko jest dalekie temu co było przed tą awarią (wszystko co opisywałam nadal występuje). I jeszcze jedno; na wydruku błędów napisane mam długopisem wyciek paliwa z I wtryskiwacza. Czy to znaczy, że jest on do wymiany, czy można coś z tym jeszcze zrobić?
I dlaczego ten drugi mechanik (od Forte) ten fakt tak po prostu zbagatelizował, bo mnie nie wydaje się to normalne, szczególnie po tym, co przeczytałam tu o wtryskiwaczach.
Może ktoś z was potrafi podać namiary na jakiś warsztat w okolicach Gdyni, który rzetelnie podjąłby temat.
Samochód to 6 z 2002 2.0.
Z góry dziękuje za wszelkie porady
telmawilma
- Od: 7 lis 2010, 19:39
- Posty: 4
telmawilma napisał(a):Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.
Proponuje (i to bardzo szybko) sprawdzic wtryskiwacze i ich sterowanie...
... podjechac do ASO lub innego polecanego warsztatu na ich sprawdzenie i kalibracje...
I... nie odwlekaj tego... sa one drogie

Ps. A auto to 2.0 diesel? Polecam olej: Dexelia 5W30
telmawilma napisał(a):Witam,
mam problem typu takiego:
od jakiegoś czasu odczuwam dziwne wibracje samochodu, w czasie jazdy jakby przerywał,
najgorzej jest w momencie ok 1500 obrotów, poza tym samochód pracuje głośniej, bardziej stuka.
Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.
Jeśli to jest 2.0D to ja walczyłem z identycznym problemem niedawno. takie same objawy jak piszesz i niestety skończyło się to u mnie wymianą wtryskiwacza. Radzę jak najszybciej się tym zająć bo się to chyba może źle dla Ciebie i samochodu skończyć.
Enduro napisał(a):look13 napisał(a):....
Ociepliło się i od niedzieli problemu nie ma![]()
Na wszelki wypadek pytałem i podobnież można z tym jeździć. Widocznie moja Madzia woli cieplejsze klimaty
swiadczy to o tym ze masz cos zawilgocone i na 99% problem powroci.
i obym sie tu mylil. pozdr. E
Miałeś racje
Dzisiaj znowu mróz większy chwycił i znowu to samo świecą sie obie, gasną i tak w kółko.
Wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum, że być może to czujnik map sensor. W którym miejscu moge spodziewać się tego ustrojstwa? W sumie mi te kontrolki w niczym nie przeszkadzają ale ze zwykłej ciekawości chciałem sprawdzić.
- Od: 29 kwi 2010, 14:51
- Posty: 29
- Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
- Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych
look13 napisał(a):....W sumie mi te kontrolki w niczym nie przeszkadzają ale ze zwykłej ciekawości chciałem sprawdzić.
jesli one się swiecą to silnik pracuje w trybie awaryjnym, tj chodzi głośniej, więcej pali paliwa, i nie ma pełnej mocy.
proponuje, abys obejrzal czujniki przy IC, czy są nieuszkodzone, niezawilgocone itp..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Też ma problem z tymi kontrolkami zapalaja sie i silnik przechodzi w tryb chyba awaryjny musze zgasic auto i odpalic ponownie i wszystko jest ok do następnego błędu dzisiaj byłem podpiąc mazde pod kompa i pokazało błąd tylko P2136 Diagnostyka sterowników Mazda Kontrola funkcjonowanoa czujnik położenia pedału przyspieszenia Błąd synchronizacji.Taki mam wydruk z kompa.Wie ktos co z tym zrobic i ile może kosztowac taki czujnik ?
The Love Is Back...
http://forum.mitsumaniaki.pl
http://forum.mitsumaniaki.pl
- Od: 2 kwi 2005, 18:16
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .
seba1977 napisał(a):.....czujnik położenia pedału przyspieszenia ....i ile może kosztowac taki czujnik ?
nowy na pewno sporo ale bys szukal uzywanego to mam taki w b.dobrym stanie. pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No i problem rozwiązany na allegro kupiłem za 80 zł cały pedał gazu z czujnikami przełożenie w garażu przy mrozie -10 trwało jakieś 35 min teraz mazda śmiga aż miło kontrolki się już nie zapalają .
Ostatnio edytowano 5 sty 2011, 13:34 przez seba1977, łącznie edytowano 1 raz
The Love Is Back...
http://forum.mitsumaniaki.pl
http://forum.mitsumaniaki.pl
- Od: 2 kwi 2005, 18:16
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .
Witam,
kazdy prosil aby opisac caly problem wiec postaram sie dac max opis tego co u mnie i licze na pomoc.
Wazne ze u mnie kontrolki zawsze zapalaja sie przy wylaczonym silniki, nigdy podczas jazdy.
Przekrecenie kluczyka w pozycje ON (kontrolki sie swieca),
krece dalej slychac silnik rozrusznika, ale nie kreci silnikiem samochodu.
Wylaczam stacyjke.
Wlaczam od nowa, kontrolki swieca,
krece, samochod odpala (lub poprzednia sytuacja sie powtarza i znow tylko kreci sam silnik rozrusznika i odpala dopiero za kolejnym razem)
kontrolki zostaja zapalone.
Nie widac zadnego spadku mocy itd ale sie swieca i to strasznie wnerwia.
Po zgaszeniu silnika odpalam kolejny raz albo zapala za 1razem, albo za kolejnym, ale kontrolki znow sie swieca.
Czasami jednak takie odpalenie powoduje, ze kontrolki sie juz nie swieca, wiec nie ma reguly!!
Nie mam niestety mozliwosci jechac na kompa, a nie chce do ASO, przy okazji poprosze o info gdzie w toruniu mozna podjechac, albo prosze na priv o kontakt mazdowicza z torunia, chetnie nawiaze znajomosc.
Czy ktos ma jakis pomysl?? Przeczytaklem calego posta, postaram sie podzialac z kabelkami przy intercoolerze i przys silniku przy tym calym solenoidzie.. zobaczymy czy to cos da.
Dodatkowo gdzie znajduje sie EGR?
Jutro mam zamiar jechac 2x500km w gory, mam nadzieje ze to nie popsuje samochodu..
generalnie zawsze ruszam w droge jak doprowadze do sytuacji ze juz nic nie swieci..
Dajcie znac czy na moja przypadlosc jest jakas odpowiedz i co robic.
Z gory dzieki.
kazdy prosil aby opisac caly problem wiec postaram sie dac max opis tego co u mnie i licze na pomoc.
Wazne ze u mnie kontrolki zawsze zapalaja sie przy wylaczonym silniki, nigdy podczas jazdy.
Przekrecenie kluczyka w pozycje ON (kontrolki sie swieca),
krece dalej slychac silnik rozrusznika, ale nie kreci silnikiem samochodu.
Wylaczam stacyjke.
Wlaczam od nowa, kontrolki swieca,
krece, samochod odpala (lub poprzednia sytuacja sie powtarza i znow tylko kreci sam silnik rozrusznika i odpala dopiero za kolejnym razem)
kontrolki zostaja zapalone.
Nie widac zadnego spadku mocy itd ale sie swieca i to strasznie wnerwia.
Po zgaszeniu silnika odpalam kolejny raz albo zapala za 1razem, albo za kolejnym, ale kontrolki znow sie swieca.
Czasami jednak takie odpalenie powoduje, ze kontrolki sie juz nie swieca, wiec nie ma reguly!!
Nie mam niestety mozliwosci jechac na kompa, a nie chce do ASO, przy okazji poprosze o info gdzie w toruniu mozna podjechac, albo prosze na priv o kontakt mazdowicza z torunia, chetnie nawiaze znajomosc.
Czy ktos ma jakis pomysl?? Przeczytaklem calego posta, postaram sie podzialac z kabelkami przy intercoolerze i przys silniku przy tym calym solenoidzie.. zobaczymy czy to cos da.
Dodatkowo gdzie znajduje sie EGR?
Jutro mam zamiar jechac 2x500km w gory, mam nadzieje ze to nie popsuje samochodu..
generalnie zawsze ruszam w droge jak doprowadze do sytuacji ze juz nic nie swieci..
Dajcie znac czy na moja przypadlosc jest jakas odpowiedz i co robic.
Z gory dzieki.
--- M6GG, 136KM, Exclusive, Disel 2.0 ----
- Od: 23 sty 2007, 19:57
- Posty: 31
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda6 GG, 2.0, disel 2003
jesli tak jest, to rozrusznik musi byc uszkodzony.pozdr.Emih napisał(a):....
krece dalej slychac silnik rozrusznika, ale nie kreci silnikiem samochodu.
...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6