Napinacze pasów – jak sprawdzic czy są sprawne ?
Strona 1 z 1
Postanowiłem uporać się z problem migającej kontrolki w mazdzie 6 2.0 02' . Na komputerze wyskoczył błąd napinacza pasów po stronie pasażera . Dobrałem się do niego i nie potrafię określić, czy wymaga on wymiany czy nie , na forum nie znalazłem odpowiedzi jak wygląda wystrzelony napinacz . Co również według was mogło być powodem świecenia tej kontrolki ? Może można coś odpiąć by kontrolka airbagu zgasła .
- Od: 1 gru 2009, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 3
musisz pas zdemontowac i dobrz go obejrzeć szukając śladów detonacji i rozbierania
no i go pomierzyć miernikiem, bo można wystrzelony pas tak naprawić, że nie będzie to prawie widoczne
pozdr.E
no i go pomierzyć miernikiem, bo można wystrzelony pas tak naprawić, że nie będzie to prawie widoczne
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jeśi pasy są wyposażone w napinacze pirotechniczne to po ich odpaleniu są trwale zablokowane i nie da się ich naprawić. Na pewno tak jest z pasami TRW ale w M6 są firmy Takata, niemniej technologie nie różnią się bardzo pomiędzy firmami i w tym przypadku pewnie też tak jest. Wystrzelonego pasa nie da się wywinąć. Inna sprawa gdy napinacz jest przy zamku – wówczas po wystrzeleniu nie działa tylko napinacz natomiast klamrę można wpiąć. Przyczyną może być brak styku na wtyczkach lub niewłaściwa rezystancja generatora pirotechnicznego (powinna być ok 1.75 – 2.25 Ohma), z tym że rezystancja nie powinna się zmieniać w czasie. Może też wariować centralka. Trudno zawyrokować. Jak możesz to zrób zdjęcia zwijacza i mi prześlij – zerknę bo nieco się znam.
- Od: 3 sie 2010, 13:54
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015
Dzanus napisał(a):Jeśi pasy są wyposażone w napinacze pirotechniczne to po ich odpaleniu są trwale zablokowane i nie da się ich naprawić. ...
w M6 moze je odblokowac tzn. naprawic mechanicznie, i uzyskac stan funkcjonowania, absolutnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pas się może i będzie zwijał ale pirotechniczny napinacz działał nie będzie. No i będzie wywalało błąd całego systemu. A wtedy żadna poduszka nie zadziała w przypadku wypadku....
Grzyby napisał(a):Pas się może i będzie zwijał ale pirotechniczny napinacz działa nie będzie. No i będzie wywalało błąd całego systemu. A wtedy żadna poduszka nie zadziała w przypadku wypadku....
masz racje ,ale idzie to tez obejsc przy pomocy odpowiedniego rezystora
a wtedy nie bedzie bledu i pasy beda dzialaly. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jeśli pas jest faktycznie wystrzelony i był "naprawiony" to i tak należy go jak najszybciej wymienić lub nie jeździć na tym fotelu i wstawić oporniczek. Drugiego wypadku taki pas już na pewno nie wytrzyma. Można pokusić się o wstawienia pasa z innego samochodu. Należy jednak zwrócić uwagę , aby kąty montażu w innym samochodzie i w M6 były możliwie takie same bo inaczej może go sensor ciągle blokować. No i oczywiście zaczepu muszą pasować.
- Od: 3 sie 2010, 13:54
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015
Dzanus napisał(a):...1. Drugiego wypadku taki pas już na pewno nie wytrzyma.
2.Można pokusić się o wstawienia pasa z innego samochodu. Należy jednak zwrócić uwagę , aby kąty montażu w innym samochodzie i w M6 były możliwie takie same bo inaczej może go sensor ciągle blokować. ..
ad1. jesli nie ma uszkodzen mechanicznych to wytrzyma kolejny wypadek.
ad2. absolutnie nie polecam takich przekladek, to zbyt ryzykowne z wielu przyczyn
najlepiej uzywany, dobry od tego samego modelu auta!. pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ad1. jesli nie ma uszkodzen mechanicznych to wytrzyma kolejny wypadek.
ad2. absolutnie nie polecam takich przekladek, to zbyt ryzykowne z wielu przyczyn
najlepiej uzywany, dobry od tego samego modelu auta!. pozdr.E.
ad. ad1. Przeciążenie podczas wypadku osiąga ok 50G, co przy przykładowej wadze pacjenta 80 kg daje obciążenie ok 40000N. Przyjmuje się, że zwijacz przejmuje ok 20% obciążenia i to daje 8000N (ok 800kg) dynamicznego obciążenia. Zwijacz zbudowany jest z wielu drobnych i często plastikowych elementów i oczywiście wytrzyma wypadek, ale tylko dokładne pomiary geometrii i prześwietlenia pozwalają stwierdzić, że wyszedł bez szwanku. Same oględziny uszkodzeń mechanicznych absolutnie nic nie dają. No chyba, że ktoś miał osobiście wypadek przy np. 20km/h ale w powyższym przypadku nic nie wiadomo.
P.S. Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę się postarać o filmiki pokazujące działanie pasów i podesłać na priva.
ad. ad.2 Tu masz rację bo trzeba to zrobić z głową wiedząc jak to ustrojstwo działa. Budowa zwijaczy jest jednak bardzo do siebie zbliżona i da się to zrobić. W moim drugim aucie mam pas przeznaczony do innej marki (nowy) i jestem pewien, że zadziała podczas wypadku. Nie ryzykowałbym montażu używanego. Oczywiście najlepiej pójść do ASO i kupić nowy oryginalny (niestety te ździerusy sprzedają pas wyprodukowany za 50 zł po 500 zł). Pozdrawiam
- Od: 3 sie 2010, 13:54
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015
absolutnie warte polecenia jest wymienianie wszystkiego na nowe, ale tu pojawie sie aspekt kosztow.
przy naprawie auta z wyszczelonymi poduszkami duze znaczenie ma to, kto to robi i jaka ma wiedze.do tego na ile rzetelnie to wykona .
tragicznie robi sie wtedy, jak ktos naprawia auto, aby tylko sprzedac, tak aby tylko kontrolka zgasla...
sam kiedys wymienialem u siebie kpl. Aribagow na uzywane i po montazu skontrolowalem system dodatkowo testerem w ASO, dla siebie-dal mojej rodziny i dlatego komu potem to auto sprzedalem.pozdr.E
przy naprawie auta z wyszczelonymi poduszkami duze znaczenie ma to, kto to robi i jaka ma wiedze.do tego na ile rzetelnie to wykona .
tragicznie robi sie wtedy, jak ktos naprawia auto, aby tylko sprzedac, tak aby tylko kontrolka zgasla...
sam kiedys wymienialem u siebie kpl. Aribagow na uzywane i po montazu skontrolowalem system dodatkowo testerem w ASO, dla siebie-dal mojej rodziny i dlatego komu potem to auto sprzedalem.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6