manualna regulacja wysokości wiązki w ksenonach
Strona 1 z 1
Witam,
właśnie niedawno nabyłem własną M6 i na przeglądzie wyszło, że lewa lampa świeci mocno na dół (xsenony), pan diagnosta chciał wyregulować ręcznie wysokość wiązki i okazało się to nie wykonalne ponieważ śruba została ukręcona i kręci się w kółko. Czy można to jakoś naprawić, a jak nie to czy muszę cały reflektor wymienić włącznie z silniczkami do samopoziomowania (jest ruch podczas włączania)
właśnie niedawno nabyłem własną M6 i na przeglądzie wyszło, że lewa lampa świeci mocno na dół (xsenony), pan diagnosta chciał wyregulować ręcznie wysokość wiązki i okazało się to nie wykonalne ponieważ śruba została ukręcona i kręci się w kółko. Czy można to jakoś naprawić, a jak nie to czy muszę cały reflektor wymienić włącznie z silniczkami do samopoziomowania (jest ruch podczas włączania)
- Od: 3 paź 2010, 13:54
- Posty: 4
Masz wątek dobrze opisany tutaj.
viewtopic.php?f=60&t=62193
Miałem podobną sytuację w prawej lampie. Silniczek warczał po przekręceniu kluczyka, ale soczewka była nieruchoma. Za pomocą powyższego linku wymieniłem rok temu silniczek i teraz jest ok
viewtopic.php?f=60&t=62193
Miałem podobną sytuację w prawej lampie. Silniczek warczał po przekręceniu kluczyka, ale soczewka była nieruchoma. Za pomocą powyższego linku wymieniłem rok temu silniczek i teraz jest ok
- Od: 29 maja 2009, 18:16
- Posty: 50
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM
hesus napisał(a):tylko u mnie soczewka się rusza po włączeniu a potem opada na dół a ręcznie nie da się tego wyregulować bo śruba od regulacji jest ukręcona. jakieś pomysły
To, ze sie podnosi do gory, a potem opada na dól to normalne, tak sie wlasnie poziomuje xenon po wlaczeniu zaplonu. Jezeli swieci za nisko, a gwint z manualnej regulacji jest przekrecony to chyba czeka Cie wymiana lampy..... Ewentualnie sprobowac wkrecic wieksza srube ale nie wiem czy to cos da. Lub przyzwyczaic sie, ze swieci troche nizej..... Swoja droga lewa lampa powinna swiecic nizej niz prawa....
- Od: 17 maja 2010, 18:00
- Posty: 104
- Skąd: Orzesze
- Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004
Ta regulacja, to plastikowa przekładnia. Zdemontuj, może samą śrubę da się wkręcić, chyba, że przekręciła się wewnątrz, albo jest wykręcona.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
A co z ASO? Xenony mozesz ustawic za pomoca IDS-a opcja "set zero" w serwisie. Widocznie to zero sie zgubilo...
gdzies w pamieci...
"set zero" to poziom lampy, do ktorego odnosi sie zyroskop przy poziomowaniu wiazki, a ty przeciez piszesz, ze poziomowanie dziala, tylko ustawia sie za nisko...
"set zero" to poziom lampy, do ktorego odnosi sie zyroskop przy poziomowaniu wiazki, a ty przeciez piszesz, ze poziomowanie dziala, tylko ustawia sie za nisko...
Jak masz IDS-a to nie musisz jechac do serwisu
.
Pytanie tylko kto ma...
Ile kosztuje, nie wiem... Jest to podstawowa usluga... przy xenonach.
Pozdrawiam i daj znac jak poszlo
Pytanie tylko kto ma...
Ile kosztuje, nie wiem... Jest to podstawowa usluga... przy xenonach.
Pozdrawiam i daj znac jak poszlo
hesus napisał(a):śruby nie da się wykręcić bo kręcąc w lewo lub w prawo tylko się kręci w kółko.
ale muszę spróbować z poziomem "zero" przez kompa. nie wie może ktoś ile takie podłączenie i regulacja może kosztować?? i czy w ogóle jest możliwe zrobiebie tego poza serwisem
Obraca się regulacja z góry(czerwona linia), czy też ta zaznaczona zieloną ?


- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Hej
Może i nie na temat, ale w temacie właściwym nikt nie chciał pomóc.
Otóż chrobotanie jest u mnie nadal przy skręcaniu kołami w lewo. Nagrałem filmik mojego problemu. Proszę obejrzeć i powiedzieć co może być przyczyną tego dźwięku.
Dla przypomnienia, płyn wspomagania wymieniany 3x, olej jest funkiel nówka. Brak wycieków.
Pomóżcie chłopaki !
Może i nie na temat, ale w temacie właściwym nikt nie chciał pomóc.
Otóż chrobotanie jest u mnie nadal przy skręcaniu kołami w lewo. Nagrałem filmik mojego problemu. Proszę obejrzeć i powiedzieć co może być przyczyną tego dźwięku.
Dla przypomnienia, płyn wspomagania wymieniany 3x, olej jest funkiel nówka. Brak wycieków.
Pomóżcie chłopaki !
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Jak obraca się czerwona to sprawdź czy da się kręcić zieloną. Przy okazji może ktoś ma takie kółko "czerwone"? Jak miałem uszkodzony silniczek to połamałem sobie to kółko regulując śrubokrętem. Obecnie zamieniłem je sobie z regulacją od świateł drogowych. W ASO nie ma takiego kółka jako część zamienna. Najmniejsza część to cała lampa
.

- Od: 29 maja 2009, 18:16
- Posty: 50
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM
Gnat napisał(a):Hej
Może i nie na temat, ale w temacie właściwym nikt nie chciał pomóc.
Otóż chrobotanie jest u mnie nadal przy skręcaniu kołami w lewo. Nagrałem filmik mojego problemu. Proszę obejrzeć i powiedzieć co może być przyczyną tego dźwięku.
Dla przypomnienia, płyn wspomagania wymieniany 3x, olej jest funkiel nówka. Brak wycieków.
Pomóżcie chłopaki !
Hmmm u mnie dokładnie to samo, mam nadzieje ze ktos podpowie co jest przyczyna
Pozdrawiam
Sprinter313
- Od: 1 wrz 2010, 12:48
- Posty: 4
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Mazda 6 136kM 2.0 MZR-CD
Gnat napisał(a):No właśnie i nikt nie wie co może być tego przyczyną....
nie odwarzalem filmku, bo obecnie nie mam foni w compie, ale znam przyypadki dziwnych dzwiekow w kolumnie kier., ktore to zostaly usuniete po rozebraniu jej i sprawdzeniu pierscienia Airbagu..itp.
prawdopodobnie cos sie wysunelo... i dlatego polecam na odlaczonej baterii zdemontowc Airbag i popatrzec, przeczyscic i przesmarowac wszystko do czego tam jest dojscie.
i moze pomoze..pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj przegladajac forum znalazlem taki post
"I po diagnostyce
Okazuje się, że wszystko w zawieszeniu i przeniesieniu napędu jest OK. Winowajcą zgrzytów okazały się elementy gumowe amortyzatorów (górne mocowanie lub dolne), które pod wpływem wysokiej temperatury twardnieją i wydają niepokojące dźwięki w czasie pracy. I wszystko by się zgadzało, bo nie dość, że mamy teraz upały to jeszcze wspomniane objawy nie występowały przy "zimnym aucie" a dopiero po przejechaniu z 5-10 km.
Wydatków nie będzie"
Przy najblizszej okazji sprawdze byc moze przyczyna sa wlasnie te gumy...
pozdrawiam
"I po diagnostyce
Okazuje się, że wszystko w zawieszeniu i przeniesieniu napędu jest OK. Winowajcą zgrzytów okazały się elementy gumowe amortyzatorów (górne mocowanie lub dolne), które pod wpływem wysokiej temperatury twardnieją i wydają niepokojące dźwięki w czasie pracy. I wszystko by się zgadzało, bo nie dość, że mamy teraz upały to jeszcze wspomniane objawy nie występowały przy "zimnym aucie" a dopiero po przejechaniu z 5-10 km.
Wydatków nie będzie"
Przy najblizszej okazji sprawdze byc moze przyczyna sa wlasnie te gumy...
pozdrawiam
Sprinter313
- Od: 1 wrz 2010, 12:48
- Posty: 4
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Mazda 6 136kM 2.0 MZR-CD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6