Witam ponownie – ale odzew; jestem pod wrażeniem – czy jestem już sławny?
s4v4g3:
W sumie wyszło ok. 200PLN (czyli koszt jednego spalonego palnika xenonowego
Jeden moduł kosztował 85PLN do tego kolimator – kupowałem na allegro od ledy.pl – coś takiego:
http://allegro.pl/item1090293614_modul_led_3x_1w_bialy_soczewka_do_mr16_gu10.htmltylko mocniejszy: 500-700lm bo tyle podobno dają światła dzienne

/To i barwę światła pomógł mi ustalić bardzo miły sprzedawca którego dłuższy czas męczyłem ale nazwiska niestety nie pamiętam.../
Należy jeszcze doliczyć radiatory, przekaźnik, szybkozłączki i kabelki – ale to grosze.
Harry121: wywaliłem zaślepki świateł przeciwmgielnych (takie plastikowe dymione imitacje soczewek) – moja Madzia nie miała przeciwmgielnych – straszne marnotrastwo – stąd ten pomysł).
Moduł opisuję powyżej – bardzo podobny – tylko diody chyba jednak nie były od CREE ale LUXEONa (sorry ale to było 2 lata temu więc szczegółów nie pamiętam); cena podobna (hmm... wydawało mi się że po 2 latach będą tańsze). Tak – zainwestowałem 2x100PLN ale dzięki temu oszczędzam palniki xenonów. Poza tym porównaj ceny innych świateł DRL np. Hella min. 500PLN
Myjk: Wszystkie kable mam podłączone wewnątrz reflektora; reflektor jest szczelnie zamknięty, nic nie wystaje itp (jeśli o to pytasz). Zdjęcie spróbuję zrobić przy okazji ale może być ciężko – na razie fotnę moduł "zapasowy"
Przekaźnik wsadziłem do prawego reflektora bo tam jest lepszy dostęp.
Aha: przy okazji podziękowania za xCar linka MP3 śmiga aż miło (też ponad 2 lata)
Pawko_6: Też się obawiałem przegrzania ale tak jak powiedziałeś: odpukać...

światła dwukrotnie przeszły egzamin w Chorwacji.
Ważne jest to że moduł nie jest wysterowany maksymalnym prądem (sprzedawca odradził – cytuję "katowanie" diód w ten sposób), poza tym dostałem wytyczne co do bezpiecznej temperatury osiąganej przez diodę (jakieś 60C z tego co pamiętam) – pomocny w tym jest dobry radiator: wziąłem taki od Pentium i podczas montażu używałem pasty termoprzewodzącej do procesorów (też zalecenia ledy.pl). Po montażu mierzyłem też temperaturę diody żeby upewnić się że radiator "daje radę". Oczywiście w zamkniętym kloszu jest gorzej ale należy zauważyć że cały ten moduł wcale się tak nie grzeje jak np żarówka H1- najwyraźniej klosz jakoś sobie radzi z temperaturą (w sumie to musi boby się stopił).
Wizualnie dyskusyjnie masz rację – obecne przepisy mówią o powierzchni bodajże 5cm2 ale tak czy siak światła są nielegalne (przeróbka bez homologacji). Natomiast śmiem twierdzić że jestem lepiej widoczny dzięki skupiającym LEDom niż przy światłach mijania które świecą przecież w glebę. Aha – zauważyłem że krakowskie tramwaje typu "Bombardier" mają identyczne światła (!)
EDIT
I jeszcze fotki modułu "zapasowego" – jest identyczny z tym w samochodzie tylko ma mniejszy radiator a kolimator jest wzbogacony o dyfuzor rozpraszający światło – na zdjęciach w stanie spoczynku:

oraz załączony:
