Dziwne wibracje powietrza w kabinie
1, 2
Dobry wieczór.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 1,8 hatchback z roku 2006. Wcześniej jeżdziłem Toyotą Avensis. Podczas jazdy już od prędkości około 30 km/h w kabinie odczuwa się dziwne drgania powietrza. Nie pochodzą one z silnika gdyż jadąc np. 90 km/h wrzucając na luz pozostają nadal. Podobny efekt ale nieporównywalnie większy jest przy owtartych z tyłu oknach. Czy kotoś spotkał się z czymś takim ?. Wygląda to tak jakby gdzieś do kabiny dostawało się dodatkowe powietrze albo jakiś element zakłócał przepływ powietrza w samochodzie lub wokól niego. Za wszelkie podpowiedzi jak z tego wybrnąć z góry dziękuję. Nie jest to aż tak uciążliwe ale w starej Avensis tego nie było.
Pozdrawiam wszystkich Adam.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 1,8 hatchback z roku 2006. Wcześniej jeżdziłem Toyotą Avensis. Podczas jazdy już od prędkości około 30 km/h w kabinie odczuwa się dziwne drgania powietrza. Nie pochodzą one z silnika gdyż jadąc np. 90 km/h wrzucając na luz pozostają nadal. Podobny efekt ale nieporównywalnie większy jest przy owtartych z tyłu oknach. Czy kotoś spotkał się z czymś takim ?. Wygląda to tak jakby gdzieś do kabiny dostawało się dodatkowe powietrze albo jakiś element zakłócał przepływ powietrza w samochodzie lub wokól niego. Za wszelkie podpowiedzi jak z tego wybrnąć z góry dziękuję. Nie jest to aż tak uciążliwe ale w starej Avensis tego nie było.
Pozdrawiam wszystkich Adam.
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
Ogólnie M6 nie jest cichym autem. Jednakże były przypadki, ze natężenie hałasu było większe niż u większości użytkowników.
Poszukaj na forum, gdzieś już było o tym, odpowiedzialny był za to zdaje się jakiś plastik w okolicach lusterek albo w samym lusterku...
Poszukaj na forum, gdzieś już było o tym, odpowiedzialny był za to zdaje się jakiś plastik w okolicach lusterek albo w samym lusterku...
Pozdor Myjk
Sporo tego jest pod hasłami hałas, szum:
viewtopic.php?t=65159
viewtopic.php?t=37607
viewtopic.php?f=60&t=54935&hilit=szum
viewtopic.php?f=60&t=49365&hilit=szum
viewtopic.php?f=60&t=2808&hilit=szum
viewtopic.php?t=65159
viewtopic.php?t=37607
viewtopic.php?f=60&t=54935&hilit=szum
viewtopic.php?f=60&t=49365&hilit=szum
viewtopic.php?f=60&t=2808&hilit=szum
Pozdor Myjk
Dziękuję za linki jutro sprawdze czy to coś z tych rzeczy. U mnie nie jest to gwizd czy szum to coś zbliżonego do drgań powietrza w kabinie czuje się to jako zmianę ciśnienia w kabinie – uszy na to reagują.
Pozdrawiam Adam
Pozdrawiam Adam
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
Posprawdzaj tez uszczelki, nawet drobne "wloty" sa w stanie powodowac taki efekt na czulych uszach.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
AdPi wydaje mi się że powinieneś sprawdzić pewną rzecz. Mianowicie w okolicach bagażnika znajduje sie taka klapka która odpowiedzialna jest za ciśnienie w kabinie np przy zamykaniu drzwi ( słychać wtedy jej pracę ) . Może ona np się nie domyka i daje Ci efekt otwartych szyb z tyłu > Sprawdź to i napisz czy nie w tym tkwi przyczyna .
- Od: 27 sty 2010, 09:42
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Citroen C5 X7
Dobry wieczór.
Dziękuję za wszelkie informacje. Przeglądałem dzisiaj wszystkie uszczelki i są na swoim miejscu. Jedynie moje wątpliwości budzi brak uszczelki w tylnej klapie – w otworze bagażnika jest ale w klapie jej nie ma. Szukałem w kilku instrukcjach i nie znalazłem odpowiedzi czy ma być czy nie. Jaśli ktoś z fanów Mazdy 6 HB może to sprawdzić u siebie to proszę o informację. Będę wdzięczny za pomoc. Największy problem mam z tym regulatorem ciśnienia – gdzie on w mojej Mazdzie jest . Mam instrukcję serwisową ale nie mogę tego znaleźć. Szukam już ze trzy godzinyn w różnych katalogach i nic na ten temat nie mogę znaleźć. Jestem elektrykiem i na karoseriach samochodowych się nie znam. Wiem, że w Toyocie Avensis są umieszczone po obu stronach bagażnika bo jak zderzak mi wymieniano to to coś widziałem. Za wszelką pomoc w zalezieniu tego czegoś z góry dziękuję .
Pozdrawiam Adam
Dziękuję za wszelkie informacje. Przeglądałem dzisiaj wszystkie uszczelki i są na swoim miejscu. Jedynie moje wątpliwości budzi brak uszczelki w tylnej klapie – w otworze bagażnika jest ale w klapie jej nie ma. Szukałem w kilku instrukcjach i nie znalazłem odpowiedzi czy ma być czy nie. Jaśli ktoś z fanów Mazdy 6 HB może to sprawdzić u siebie to proszę o informację. Będę wdzięczny za pomoc. Największy problem mam z tym regulatorem ciśnienia – gdzie on w mojej Mazdzie jest . Mam instrukcję serwisową ale nie mogę tego znaleźć. Szukam już ze trzy godzinyn w różnych katalogach i nic na ten temat nie mogę znaleźć. Jestem elektrykiem i na karoseriach samochodowych się nie znam. Wiem, że w Toyocie Avensis są umieszczone po obu stronach bagażnika bo jak zderzak mi wymieniano to to coś widziałem. Za wszelką pomoc w zalezieniu tego czegoś z góry dziękuję .
Pozdrawiam Adam
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
Dobry wieczór.
Znalazłem w dokumentacji serwisowej ten "regulator ciśnienia" w kabinie. Są to dwa elementy symetrycznie umieszczone w [jakich?] błotnikach prawym i lewym. Nazwa tego urzadzenia " Extractor chamber" i jest na stronie S-53 instrukcji serwisowej w jezyku angielskim. Jutro sprawdzę czy to jest przyczyną moich problemów.
Pozdrawiam Adam
Znalazłem w dokumentacji serwisowej ten "regulator ciśnienia" w kabinie. Są to dwa elementy symetrycznie umieszczone w [jakich?] błotnikach prawym i lewym. Nazwa tego urzadzenia " Extractor chamber" i jest na stronie S-53 instrukcji serwisowej w jezyku angielskim. Jutro sprawdzę czy to jest przyczyną moich problemów.
Pozdrawiam Adam
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
możesz zrobić mały test ich działania. Mianowicie trzymając za klamkę w pozycji drzwi otwartych spróbuj kilka razy energicznie zamykać drzwi – tzn w taki sposób żeby wdmuchiwać powietrze do kabiny, ale żeby nimi nie trzaskać , bo inaczej ich zamykanie zagłuszy to co powinieneś usłyszeć , a mianowicie powinna ta klapka się odzywać – niczym mała deska sedesowa
. Jeżeli sie nie odzywa to już jest jakiś sygnał że może to to . Nie wiem jak u innych , ale u mnie to słychać kiedy zamykam w ten sposób . Mój wczesniejszy samochód miał tak samo ,. daj znać co i jak
- Od: 27 sty 2010, 09:42
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Citroen C5 X7
Dobry wieczór.
Właśnie wróciłem od mechanika . Zdejmowanie zderzaka tylnego jest trudne bo wcześniej należy zdemontować lampy tylne. Doszliśmy do tego "regulatora. Dwie poziome gumowe zasłonki. Górna w jakiś dziwny sposób wciśnięta w jednym segmencie do środka w efekcie powstał mały ( 4 cm2) otwór. Naprawione. Podczas jazdy próbnej efekt może trochę mniejszy jak przed naprawą . W kieszeni nmniej 50 zł – nie tragedia. Niemniej jednak do komfortu jazdy starej Toyoty Avensis daleko. Podejżewam, że może być to uszczelka klapy tylnej. Dziwne jest, że klapa lakko drga na biegu jałowym – w garażu sprawdzałem. Jak położyłem rękę na tej klapie wyraźnie odczuwa się drgania natomiast na karoserii tego się nie czuje mimo iż odległość położonej ręki na klapie i później na karoserii to jakieś 20 cm. Tylna klapa wpada w jakieś drgania . Może to jest powód mojego problemu. Ciekaw jestem czy u Was klapa na biegu jałowym gdy samochód stoi też drga.
Pozdrawiam Adam
Właśnie wróciłem od mechanika . Zdejmowanie zderzaka tylnego jest trudne bo wcześniej należy zdemontować lampy tylne. Doszliśmy do tego "regulatora. Dwie poziome gumowe zasłonki. Górna w jakiś dziwny sposób wciśnięta w jednym segmencie do środka w efekcie powstał mały ( 4 cm2) otwór. Naprawione. Podczas jazdy próbnej efekt może trochę mniejszy jak przed naprawą . W kieszeni nmniej 50 zł – nie tragedia. Niemniej jednak do komfortu jazdy starej Toyoty Avensis daleko. Podejżewam, że może być to uszczelka klapy tylnej. Dziwne jest, że klapa lakko drga na biegu jałowym – w garażu sprawdzałem. Jak położyłem rękę na tej klapie wyraźnie odczuwa się drgania natomiast na karoserii tego się nie czuje mimo iż odległość położonej ręki na klapie i później na karoserii to jakieś 20 cm. Tylna klapa wpada w jakieś drgania . Może to jest powód mojego problemu. Ciekaw jestem czy u Was klapa na biegu jałowym gdy samochód stoi też drga.
Pozdrawiam Adam
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
AdPi napisał(a):Ciekaw jestem czy u Was klapa na biegu jałowym gdy samochód stoi też drga.
Zdecydowanie nie. Sama klapa nie ma uszczelek, a jedynie "odbojniki". Dokładnie są dwa, gdzieś w 1/3 odległości między krawędzią zewnętrzną a zamkiem.
Pozdor Myjk
to przesuń zamek klapy tak,
aby byla ona pod większym naprężeniem.......
E.
aby byla ona pod większym naprężeniem.......
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dobry wieczór.
Dziękuję za powyższe propozycje. Dzisiaj już tego nie zrobię – przesunięcie zamka. Jutro się za to wezmę ale nie wiem czy to jest powód moich kłopotów. Klapa drga i to trochę dziwne, że bardziej z prawej strony. Najchętniej bym gdzieś pojechał do kogoś kto na Mazdach się dobrze zna i mógłby mi doradzić co to jest- co trzeba zrobić aby było dobrze (oczywiście za godziwą opłatą). Bardzo mnie to już męczy. W serwisie Mazdy na komputerze wszystko jest OK. Przebieg potwierdzony prze serwis 21000 km a Mazda nie działa jak powinna. Jesli ktoś z Was zna adres gdzie się z takim problemem udać to proszę o informację. Jutro dam znać czy przesunięcie zamka coś dało.
Pozdrawiam wszystkich sympatyków Mazdy 6 Adam
Dziękuję za powyższe propozycje. Dzisiaj już tego nie zrobię – przesunięcie zamka. Jutro się za to wezmę ale nie wiem czy to jest powód moich kłopotów. Klapa drga i to trochę dziwne, że bardziej z prawej strony. Najchętniej bym gdzieś pojechał do kogoś kto na Mazdach się dobrze zna i mógłby mi doradzić co to jest- co trzeba zrobić aby było dobrze (oczywiście za godziwą opłatą). Bardzo mnie to już męczy. W serwisie Mazdy na komputerze wszystko jest OK. Przebieg potwierdzony prze serwis 21000 km a Mazda nie działa jak powinna. Jesli ktoś z Was zna adres gdzie się z takim problemem udać to proszę o informację. Jutro dam znać czy przesunięcie zamka coś dało.
Pozdrawiam wszystkich sympatyków Mazdy 6 Adam
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
AdPi napisał(a):Przebieg potwierdzony prze serwis 21000 km a Mazda nie działa jak powinna.
21k? I drugi wlasciciel? Mocno dziwne. Od handlarza? Sprawdzali bezwypadkowosc w jakis rzetelny sposob ludzie ktorzy na Mazdzie sie znaja? Albo dales majatek za samochod i masz kupe szczescia, albo dales majatek i szczescia nie masz... :/
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
tak czy owak ma problem z klapą..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dobry wieczór.
Dzisiaj już próby z klapą nie zrobię jest za późno. Może jutro. Dużych pieniędzy nie dałem ( zależy dla kogo ile to jest dużo pieniędzy). Przebieg potwierdzony przez serwis ( nie w polsce). Fachowcy z Mazdy (w Polsce) stwierdzili, że był pęknięty zderzak w dolnej części pod czerwoną lampką. Był spawany w tym miejsu jakieś 15 cm i cały zderzak pomalowany. Jutro sprawdzę czy są te odbojnice bo raczej ich nie widziałem.
O wyniku dociągnięcia klapy dam znać jutro. Dla informacji mieszkam 20 km od Opola.
Pozdrawiam wszystkich Adam
Dzisiaj już próby z klapą nie zrobię jest za późno. Może jutro. Dużych pieniędzy nie dałem ( zależy dla kogo ile to jest dużo pieniędzy). Przebieg potwierdzony przez serwis ( nie w polsce). Fachowcy z Mazdy (w Polsce) stwierdzili, że był pęknięty zderzak w dolnej części pod czerwoną lampką. Był spawany w tym miejsu jakieś 15 cm i cały zderzak pomalowany. Jutro sprawdzę czy są te odbojnice bo raczej ich nie widziałem.
O wyniku dociągnięcia klapy dam znać jutro. Dla informacji mieszkam 20 km od Opola.
Pozdrawiam wszystkich Adam
- Od: 14 lut 2010, 18:35
- Posty: 10
- Skąd: opolszczyzna
- Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok
AdPi napisał(a):... mieszkam 20 km od Opola..
to w centrum..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6