Dziwne wibracje powietrza w kabinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez AdPi » 21 lut 2010, 19:41

Dobry wieczór.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 1,8 hatchback z roku 2006. Wcześniej jeżdziłem Toyotą Avensis. Podczas jazdy już od prędkości około 30 km/h w kabinie odczuwa się dziwne drgania powietrza. Nie pochodzą one z silnika gdyż jadąc np. 90 km/h wrzucając na luz pozostają nadal. Podobny efekt ale nieporównywalnie większy jest przy owtartych z tyłu oknach. Czy kotoś spotkał się z czymś takim ?. Wygląda to tak jakby gdzieś do kabiny dostawało się dodatkowe powietrze albo jakiś element zakłócał przepływ powietrza w samochodzie lub wokól niego. Za wszelkie podpowiedzi jak z tego wybrnąć z góry dziękuję. Nie jest to aż tak uciążliwe ale w starej Avensis tego nie było.
Pozdrawiam wszystkich Adam.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez Myjk » 21 lut 2010, 20:32

Ogólnie M6 nie jest cichym autem. Jednakże były przypadki, ze natężenie hałasu było większe niż u większości użytkowników.
Poszukaj na forum, gdzieś już było o tym, odpowiedzialny był za to zdaje się jakiś plastik w okolicach lusterek albo w samym lusterku...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez AdPi » 21 lut 2010, 20:41

Zanim napisałem ten post dwa dni wertowałem forum ala nic nie znalazłem. Jeśli ktoś pamięta kiedy to było to prosze o informację.
Pozdrawiam Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez Myjk » 21 lut 2010, 20:51

Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez AdPi » 21 lut 2010, 21:39

Dziękuję za linki jutro sprawdze czy to coś z tych rzeczy. U mnie nie jest to gwizd czy szum to coś zbliżonego do drgań powietrza w kabinie czuje się to jako zmianę ciśnienia w kabinie – uszy na to reagują.
Pozdrawiam Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 22:46

Posprawdzaj tez uszczelki, nawet drobne "wloty" sa w stanie powodowac taki efekt na czulych uszach.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez grzegorzb » 22 lut 2010, 10:00

AdPi wydaje mi się że powinieneś sprawdzić pewną rzecz. Mianowicie w okolicach bagażnika znajduje sie taka klapka która odpowiedzialna jest za ciśnienie w kabinie np przy zamykaniu drzwi ( słychać wtedy jej pracę ) . Może ona np się nie domyka i daje Ci efekt otwartych szyb z tyłu > Sprawdź to i napisz czy nie w tym tkwi przyczyna .
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 09:42
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Citroen C5 X7

Postprzez Myjk » 22 lut 2010, 11:05

O, ciekawe. Gdzie ta "klapka" jest umiejscowiona konkretnie?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tobo » 22 lut 2010, 11:59

Myjk napisał(a):O, ciekawe. Gdzie ta "klapka" jest umiejscowiona konkretnie?

Wydaje mi się, że pod zderzakiem, a dostęp do niej będzie delikatnie rzecz biorąc mierny.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez AdPi » 22 lut 2010, 19:19

Dobry wieczór.
Dziękuję za wszelkie informacje. Przeglądałem dzisiaj wszystkie uszczelki i są na swoim miejscu. Jedynie moje wątpliwości budzi brak uszczelki w tylnej klapie – w otworze bagażnika jest ale w klapie jej nie ma. Szukałem w kilku instrukcjach i nie znalazłem odpowiedzi czy ma być czy nie. Jaśli ktoś z fanów Mazdy 6 HB może to sprawdzić u siebie to proszę o informację. Będę wdzięczny za pomoc. Największy problem mam z tym regulatorem ciśnienia – gdzie on w mojej Mazdzie jest . Mam instrukcję serwisową ale nie mogę tego znaleźć. Szukam już ze trzy godzinyn w różnych katalogach i nic na ten temat nie mogę znaleźć. Jestem elektrykiem i na karoseriach samochodowych się nie znam. Wiem, że w Toyocie Avensis są umieszczone po obu stronach bagażnika bo jak zderzak mi wymieniano to to coś widziałem. Za wszelką pomoc w zalezieniu tego czegoś z góry dziękuję .
Pozdrawiam Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez AdPi » 22 lut 2010, 22:37

Dobry wieczór.
Znalazłem w dokumentacji serwisowej ten "regulator ciśnienia" w kabinie. Są to dwa elementy symetrycznie umieszczone w [jakich?] błotnikach prawym i lewym. Nazwa tego urzadzenia " Extractor chamber" i jest na stronie S-53 instrukcji serwisowej w jezyku angielskim. Jutro sprawdzę czy to jest przyczyną moich problemów.
Pozdrawiam Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez grzegorzb » 23 lut 2010, 18:13

możesz zrobić mały test ich działania. Mianowicie trzymając za klamkę w pozycji drzwi otwartych spróbuj kilka razy energicznie zamykać drzwi – tzn w taki sposób żeby wdmuchiwać powietrze do kabiny, ale żeby nimi nie trzaskać , bo inaczej ich zamykanie zagłuszy to co powinieneś usłyszeć , a mianowicie powinna ta klapka się odzywać – niczym mała deska sedesowa :D . Jeżeli sie nie odzywa to już jest jakiś sygnał że może to to . Nie wiem jak u innych , ale u mnie to słychać kiedy zamykam w ten sposób . Mój wczesniejszy samochód miał tak samo ,. daj znać co i jak
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 09:42
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Citroen C5 X7

Postprzez AdPi » 23 lut 2010, 19:56

Dobry wieczór.
Właśnie wróciłem od mechanika . Zdejmowanie zderzaka tylnego jest trudne bo wcześniej należy zdemontować lampy tylne. Doszliśmy do tego "regulatora. Dwie poziome gumowe zasłonki. Górna w jakiś dziwny sposób wciśnięta w jednym segmencie do środka w efekcie powstał mały ( 4 cm2) otwór. Naprawione. Podczas jazdy próbnej efekt może trochę mniejszy jak przed naprawą . W kieszeni nmniej 50 zł – nie tragedia. Niemniej jednak do komfortu jazdy starej Toyoty Avensis daleko. Podejżewam, że może być to uszczelka klapy tylnej. Dziwne jest, że klapa lakko drga na biegu jałowym – w garażu sprawdzałem. Jak położyłem rękę na tej klapie wyraźnie odczuwa się drgania natomiast na karoserii tego się nie czuje mimo iż odległość położonej ręki na klapie i później na karoserii to jakieś 20 cm. Tylna klapa wpada w jakieś drgania . Może to jest powód mojego problemu. Ciekaw jestem czy u Was klapa na biegu jałowym gdy samochód stoi też drga.
Pozdrawiam Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez Myjk » 25 lut 2010, 20:47

AdPi napisał(a):Ciekaw jestem czy u Was klapa na biegu jałowym gdy samochód stoi też drga.

Zdecydowanie nie. Sama klapa nie ma uszczelek, a jedynie "odbojniki". Dokładnie są dwa, gdzieś w 1/3 odległości między krawędzią zewnętrzną a zamkiem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 25 lut 2010, 21:11

to przesuń zamek klapy tak,
aby byla ona pod większym naprężeniem.......
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez AdPi » 25 lut 2010, 21:40

Dobry wieczór.
Dziękuję za powyższe propozycje. Dzisiaj już tego nie zrobię – przesunięcie zamka. Jutro się za to wezmę ale nie wiem czy to jest powód moich kłopotów. Klapa drga i to trochę dziwne, że bardziej z prawej strony. Najchętniej bym gdzieś pojechał do kogoś kto na Mazdach się dobrze zna i mógłby mi doradzić co to jest- co trzeba zrobić aby było dobrze (oczywiście za godziwą opłatą). Bardzo mnie to już męczy. W serwisie Mazdy na komputerze wszystko jest OK. Przebieg potwierdzony prze serwis 21000 km a Mazda nie działa jak powinna. Jesli ktoś z Was zna adres gdzie się z takim problemem udać to proszę o informację. Jutro dam znać czy przesunięcie zamka coś dało.
Pozdrawiam wszystkich sympatyków Mazdy 6 Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez krzych » 26 lut 2010, 00:35

AdPi napisał(a):Przebieg potwierdzony prze serwis 21000 km a Mazda nie działa jak powinna.

21k? I drugi wlasciciel? Mocno dziwne. Od handlarza? Sprawdzali bezwypadkowosc w jakis rzetelny sposob ludzie ktorzy na Mazdzie sie znaja? Albo dales majatek za samochod i masz kupe szczescia, albo dales majatek i szczescia nie masz... :/
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 26 lut 2010, 14:18

tak czy owak ma problem z klapą..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez AdPi » 26 lut 2010, 21:08

Dobry wieczór.
Dzisiaj już próby z klapą nie zrobię jest za późno. Może jutro. Dużych pieniędzy nie dałem ( zależy dla kogo ile to jest dużo pieniędzy). Przebieg potwierdzony przez serwis ( nie w polsce). Fachowcy z Mazdy (w Polsce) stwierdzili, że był pęknięty zderzak w dolnej części pod czerwoną lampką. Był spawany w tym miejsu jakieś 15 cm i cały zderzak pomalowany. Jutro sprawdzę czy są te odbojnice bo raczej ich nie widziałem.
O wyniku dociągnięcia klapy dam znać jutro. Dla informacji mieszkam 20 km od Opola.
Pozdrawiam wszystkich Adam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 18:35
Posty: 10
Skąd: opolszczyzna
Auto: Mazda 6; 1,8; liftback; 2006 rok

Postprzez Enduro » 27 lut 2010, 00:16

AdPi napisał(a):... mieszkam 20 km od Opola..

to w centrum..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6