Drgania nadwozia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 15:36

t00mekk napisał(a):W moim wypadku filtry nie maja nic do rzeczy, regularnie wymieniam raz w roku filtry od paliwa, masła (z rosyjskiego :)), powietrza no i kabinowy też ... w sumie nie wiem po co ale też. Robie to razem z wyminą oleju. A dzis jak wyjde z roboty i troszke nagrzeje swoja Magdalene to dam jej osto po [tiiit], pokręce do czerwonego :). Może mi tez coś przeskoczy <glupek2>. A tak poważnie to ile kosztuje kalibracja wytrysków i jak ją sie przeprowadza ? Może koledzy, którzy maja już skalibrowany wytrysk :> króciutko mi napisza co i jak :). A może by tak zalać Forte... ? Irytuje mnie ta Madzia, a jeżdę nią dopiero 2 latka. Z nią to jak z transwestytą: niby wszytko pieknie, ładnie – a tu [tiiit]! Do tego zesrało mi sie ogrzewanie fotela kierowcy... WRRRR. Dobrze, że chociaż żoneczka podgrzewa swoj zgrabny tyleczek ...


1. Troche kultury, rozumiem rozgoryczenie i swobode, ale moze bez przesady (nie w jednym poscie tyle i nie wprost).
2. Kalibracja to podpiecie pod IDS i 5 minut oczekiwania po jednym kliknieciu wiec max 100 zl bym proponowal szukac, na pewno ktos to za tyle zrobi.
3. Forte moze pomoc, ale nie musi. Podobno niektorym pomagalo, mi np. nie zmienilo nic a nic kiedys. Teraz nie testowalem i sam sie nad tym zastanawiam, ale poniewaz ogien nie odpisal mi na PW z dodatkowymi pytaniami/prosba o porade, raczej zrezygnuje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marcin486 » 19 lut 2010, 15:43

co do oleju to tez pudlo bo wlasnie przed kalibracja wtryskow jaksa wymienil mi tez olej :) poprzednio na ktorym przejechalem 10 tys km byla dexelia i teraz tez jest nim zalany.

pomalu zaczynam tracic nadzieje ze cos rozwiaze drgania i jestem blizszy stwierdzeniu ze ten typ tak ma.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez grzegorzb » 19 lut 2010, 16:15

marcin 486 nie trać nadziei – ten typ tak nie ma , problem jest po prostu z trafną diagnozą .

rafusmaximus napisał – Ps – mi nie trzęsie, chodzi gładziutko na jałowcu jak znajomego pasek 2.0 TDI, czy nawet ojca Ibiza "w benzynie".
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 09:42
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Citroen C5 X7

Postprzez t00mekk » 19 lut 2010, 16:29

Krzysiu wybacz za, jak to nazwałes, brak kultury... <diabełek> . Moje dosadne słowa miały nadać drmaturgii – broń Panie Boże urazić twoje uczucia religine, estetyczny, albo inne <nie powiem> . A co do tematu TEN TYP TAK NIE MA ! Kolega ma identyczne autko i wszytko jest TIP-TOP z drganiami. Na "szczęscie" ma ciężko chodzące sprzęgło i rozbity przedni zderzak :P Więc jako typowy Polak, spie spokojnie :D hahah (JOKE)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 14:34
Posty: 21
Skąd: Białsytok
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136KM Kombi

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 16:33

Hehe :) Wredny acz wesoly typ z Ciebie ;P (tez zart ;P). A odnosnie uczuc, nie o moje chodzi, chodzi o poziom forum ;) Skoro juz jest milo i kulturalnie, niech bedzie milo i kulturalnie nadal ;)

PS. Doskonale zdaje sobie sprawe z tego, ze tttm to tylko wymowka
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marcin486 » 19 lut 2010, 16:49

tak teraz znowu mi sie przypomnialo ze sporadycznie glownie jak sie silnik rozgrzeje to zaleci do srodka zapachem jakby ropy albo oleju.

Nie wiem czy to normalne bo to moj pierwszy diesel ale moze ma to zwiazek jakis? moze jakas nieszczelnosc? pisalem o tym jak zakladalem temat ale nikt do tego nie nawiazywal.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez krzych » 19 lut 2010, 17:08

Webasto. Poszukaj watkow na forum, wiele Ci wyjasnia. M.in. jest o przedluzaniu wydechu zeby nie smierdzialo.

Ale jest tez male "ale". Przedmuchy spod podkladek pod wtryskami tez moga cos podobnego powodowac – jedyny sposob an rozroznienie to czy zapach jest spalin czy bardziej swieczek lub kontrola samych podkladek (korek wlewu oleju, etc).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 20 lut 2010, 20:56

Na autocentrum znalazłem taki oto wpis (n/n link) – pod koniec tekstu jest wspomniany m.in. problem DRGAŃ, że ustały. Zasadniczo wpis dotyczy normy spalania, ale o drganiach też jest kilka wyrazów :D
Podobno wysokie spalanie (aczkolwiek 8.5 l/100 km w mieście zimą jest chyba w dopuszczalnej normie jak dla mnie) i m.in. DRGANIA zmalało/ustały po wymianie podkładek pod "wtryskami" <czarodziej> (?) Nie twierdzę, że to musi być prawda, bo nie jestem fachowcem w tym temacie, ale warto przeczytać... <czytaj>

http://www.autocentrum.pl/go/308__Zuzyc ... __0__.html


A co do "smrodku" we wnętrzu spowodowanego przez spaliny z dogrzewania silnika jest tu:

viewtopic.php?f=60&t=91437
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 20 lut 2010, 21:11

Niewiele z tego postu powyzej zrozumialem, ale jedno moge potwierdzic – tak, wymiana podkladek o ile byly przedmuchy na pewno wplywa na zmniejszenie drgan.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 20 lut 2010, 22:25

rafusmaximus napisał(a): Nie twierdzę, że to musi być prawda, bo nie jestem fachowcem w tym temacie, ale warto przeczytać... <czytaj>

Warto przeczytać o pompowtryskiwaczach w M6? Lepiej przeczytać poradniki i wątek o smoku olejowym – przynajmniej poczyta się z sensem. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 20 lut 2010, 22:32

Ta, warto, bo mu powiedzialem czego szukac :P Nikt inny nie byl laskaw :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez googieman » 21 lut 2010, 00:18

Hehehe pompowtryski w M6 :D dobre :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez mądry » 21 lut 2010, 12:39

u mnie drgania też są wyczuwalne, ale w środę jestem umówiony u Jaksy na regulację luzów zaworowych i wymianę podkładek pod wtryskami. Jestem ciekaw efektu. Na pewno się odezwę po zabiegu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez rafusmaximus » 21 lut 2010, 20:54

krzych napisał(a):Ta, warto, bo mu powiedzialem czego szukac :P Nikt inny nie byl laskaw :P


Chyba pomyliłeś osoby – to nie ja pytałem sie o webasto, a ktos inny. Po prostu tak jak Ty udzielałem się w tym temacie i dlatego pamiętam o czym mowa.
Co do podkładek – ten wpis na autocentrum widziałem już w grudniu i od razu skojarzyło mi sie z tym co napisałeś w swoim poście. Zreszta napisałem, że ocenę słuszności tego wpisu pozostawiam czytającym...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 20:56

Ok, niewazne kto co i o czym, wazne ze pomoglo.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 21 lut 2010, 21:18

Myjk napisał(a):Warto przeczytać o pompowtryskiwaczach w M6? Lepiej przeczytać poradniki i wątek o smoku olejowym – przynajmniej poczyta się z sensem. :P


a co Ty tak się przyczepiłeś tych "pompowtryskiwaczy"??? Ja nie jestem mechanikiem, ba! jestem humanista laik, ale czytając, to co napisał, wiedziałem o co mu chodzi i najzwyczajniej "przefiltrowałem" sobie te jego pompowtryski :)
Ok., może słowo "warto" nie jest na miejscu – lepiej "kto chce, niech sobie przeczyta" :) Mi chodziło jedynie o to, że pomiędzy zdaniami, na końcu, było coś o DRGANIACH i widzę, że wymiana uszczelek i drgania mają coś ze sobą wspólnego, bo już kolejna osoba to potwierdza :P
Ostatnio edytowano 21 lut 2010, 21:37 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez rafusmaximus » 21 lut 2010, 21:21

krzych napisał(a):Ok, niewazne kto co i o czym, wazne ze pomoglo.


dokładnie i to jest najważniejsze...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez marcin486 » 22 lut 2010, 13:11

w takim razie kolejna rzecza bedzie wymiana podkladek po wtryskami. Zapach i wibracje moze faktycznie maja ze soba cos wspolnego co rozwiaze glowny problem tego tematu.

Ktos moze powiedziec cos o kosztach z jakimi mam sie liczyc? podkladki + wymiana

oczywiscie jak wymienie to napisze o efektach
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez krzych » 22 lut 2010, 13:17

okolo 120 za podkladki (chyba) a za wymiane to co warsztat to inaczej ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez adas » 23 lut 2010, 08:25

Witam
Też się borykam z drganiami na biegu jałowym. Póki jest niedogrzany, to po dodaniu gazu zanikają, ale jeśli postoi w korkach i się mocno zagrzeje, to dodanie gazu już nie pomaga a i silnik chodzi ciężej, głośniej i słabiej zbiera się z "dołu". W zeszłym roku na jesień wymieniłem podkładki, wyregulowałem zawory, zajrzałem do smoka. Jak widać wymiana podkładek nic nie dała a i smrodek w kabinie dalej czuć jak się stoi.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6