kontrolka silnika(check engine)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez concir » 16 lip 2009, 10:45

Tak jak usterka się niespodziewanie pojawiła tak niespodziewanie zniknęła. Umówiłem się na wizytę w serwisie a tu nagle kontrolki nie ma więc zrezygnowałem. Jak się ponownie pojawi to będzie trzeba podjechać z Madzią. Albo to przypadek albo to wina deszczy jakie nawiedziły moją okolicę ostatnio. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 20:45
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP

Postprzez krzych » 17 lip 2009, 02:16

concir napisał(a):Jeszcze przy okazji zapytam czy warto kupić sobie moduł do odczytywania kodów błędów (dużo takich na allegro za trochę ponad 100zł,bo podłączenie samochodu pod komputer kosztowało mnie 150zł więc zakup już by się zwrócił...). Nie wiem o ile jest uboższy od tych w warsztatach ASO i zbliżonych wyposażeniem do ASO.

Jesli nie jestes mechanikiem ani nie zamierzasz poczynic CarPC to zapomnij – co z tego ze odczytasz kod, jak i tak do mechanika pojedziesz, a do takich co nie maja IDS zwyczajnie nie jedz. A mechanikom mow, ze jak chca naprawiac to niech diagnozuja za darmoche, proste, w koncu klikniecie ikonki programu po wetknieciu wtyczki wiele energii nie kosztuje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lasek88 » 2 paź 2009, 17:45

Witam, jestem tu nowy, mam nadzieje że ktoś mi pomoże. Mam problem z kontrolką silnika. Zapala się przejadę jakieś 50km zgaszę silnik kilka razy i kontrolka gaśnie, po czym za kilkadziesiąt km pojawia się znowu. Udało mi się odczytać błąd i brzmi to tak:
Wartość Podzespół Błąd
P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły

Pytanie czy da się temu zaradzić samemu, co to konkretnie jest i gdzie ewentualnie mogę szukać pomocy??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Krisek » 2 paź 2009, 18:02

Hey czytnik OBDII CAN to przydatna rzecz I warto ja miec ... szczegulnie ze nie jest to jakis olbrzymi wydatek ... na allegro ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 2 paź 2009, 18:12

lasek88 napisał(a):Witam, jestem tu nowy, mam nadzieje że ktoś mi pomoże. Mam problem z kontrolką silnika. Zapala się przejadę jakieś 50km zgaszę silnik kilka razy i kontrolka gaśnie, po czym za kilkadziesiąt km pojawia się znowu. Udało mi się odczytać błąd i brzmi to tak:
Wartość Podzespół Błąd
P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły

Pytanie czy da się temu zaradzić samemu, co to konkretnie jest i gdzie ewentualnie mogę szukać pomocy??

Najlepiej załóż temat lub kontynuuj dyskusję w istniejącym w dziale Diesel.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Amalgamat » 9 lis 2009, 10:56

LemJohny napisał(a):U mnie też czasem wyskakuje, ale po chyba 3 czy 4 odpaleniach gaśnie sobie... ale to tylko czasami się pojawia. Wyskakuje wypadanie zapłonu na jednym cylindrze – może coś tam mu czasem nie dopali – ( wyskakuje tylko przy wolnych obrotach jak stoi – widoczenie gdzies mu tam iskierka ucieka lekko a wiadomo ze przy gazie musi być iskierka igiełka albo wtrysk na wolnych obrotach daje niepoprawna dawkę i jest zle spalanie.

Witam,
Wiem że to troche nie ten dział, ale w sekcji Mazdy 3 tego problemu w takim kontekście nie ma.
Mam pytanie czy udało Ci się ostatecznie zdiagnozować/naprawić ten problem ??
Mam podobną sytuację: Mazda 3 silnik 2.3 z LPG.
Jakis czas temu wyskoczyło mi "check engine", na diagnostyce wykazało "zbyt uboga mieszanka na pierwszym (albo drugim, nie pamiętam) rzędzie cylindrów.
Od tamtego czasu błąd wyskakuje średnio co dwa tygodnie i po paru odpaleniach znika.
Instalacja LPG miesiąc wcześniej przechodziła przegląd gwarancyjny.
Nie zauważyłem problematycznej pracy silniki ani spadku osiągów.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 12:34
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB

Postprzez Lotnik85 » 9 lis 2009, 20:00

Panowie mam pytanko. Po zahamowaniu i włączeniu się abs-u po niedługim czasie zapaliła mi się lampka kontrolna silnika. Miałem niestety jeszcze 160 km do domu więc sprawdziłem poziom oleju i płynu chłodzącego i z duszą na ramieniu pognałem do domu. Udało się. Na drugi dzień umówiłem się na sprawdzenie na kompie, ale w międzyczasie kontrolka zgasła. Pomimo tego pojechałem sprawdzić i okazało się, że mam niesprawny czujnik stopu. I rzeczywiście po naciskaniu hamulca raz świeci stop raz nie. Pytanie gdzie taki czujnik mogę kupić i oczywiście czy mogę go sam wymienić. Za wszelką pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 10:53
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan

Postprzez Arek_78 » 10 lis 2009, 12:16

Walczę z tą uboga mieszanką od samego początku. W M6 ciężko jest to ustawić bo mapa benzynowa jest "dziwna" i często się zmienia – w zależności od trybu jazdy.

Wrzuć wykres z mapy to popatrzymy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 10 lis 2009, 12:19

Mam to samo w czwartek jade do szpeca , zobaczymy jakie będą efekty
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 10 lis 2009, 12:25

mnożnik trzeba podnieść i będzie ok, ewentualnie ciśnienie gazu zwiększyć bo u mnie check już sie zapala tylko przy obciążeniu
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 10 lis 2009, 13:37

Tyle ze ja nie mam junkersa a problem ten sam
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 10 lis 2009, 13:51

To co masz za instalke?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Amalgamat » 10 lis 2009, 14:21

No to miło słyszeć chociaż tyle, że nie jestem z problemem sam.
Dajcie znać jeśli uda się Wam coś ustalić i/lub zaradzić.
Ja poczekam chyba aż znów się zapali i spróbuje zrobić diagnostykę jeszcze raz, bo do tej pory zanim dojechałem do warsztatu to już kontrolka znikała.
kristofc napisał(a):Tyle ze ja nie mam junkersa a problem ten sam

Czyli nie masz instalacji LPG tylko sam problem ??
Arek_78 napisał(a):ewentualnie ciśnienie gazu zwiększyć bo u mnie check już sie zapala tylko przy obciążeniu

U mnie pojawiał się zawsze przy starcie np. spod świateł.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 12:34
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB

Postprzez Arek_78 » 10 lis 2009, 14:39

miałem tez na początku spod świateł – teraz jak jadą 2 osoby to jest ok, ale jak już 4 to potrafi się zapalić

zawsze przy sobie woże laptopa i komplet kabli (ELM+AC interfejs) i koryguje – ale M6 ciężko jest ustawić bo zawsze się mapa zmienia.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 10 lis 2009, 15:03

zgadza sie nie mam gazu , check wskakuje na nieównoscich albo na ostrym zakrecie
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 10 lis 2009, 15:05

z takim czymś to się nie spotkałem
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 10 lis 2009, 15:15

prawdopodobnie cos z elektryką jakas wtyczka lub przewód
Grucha
 

Postprzez Amalgamat » 10 lis 2009, 16:20

Arek_78 napisał(a):miałem tez na początku spod świateł – teraz jak jadą 2 osoby to jest ok, ale jak już 4 to potrafi się zapalić

zawsze przy sobie woże laptopa i komplet kabli (ELM+AC interfejs) i koryguje – ale M6 ciężko jest ustawić bo zawsze się mapa zmienia.

Czyli jechać do gazownika, żeby to wyregulował ??
Ale i tak nie liczyć że pozbędę się tego zupełnie ?? No chyba że w trójce się uda...
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 12:34
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB

Postprzez fat_camel » 10 lis 2009, 17:15

ja ma troche inny problem bo jest w dieslu 2,0 w pogode kiedy jest mżawka lub leje jak z wiadra kontrolka mi sie zapala a obroty osiagaja jedynie 1500obr/min i nic wiecej jak zgasze silnik i odpalę ponownie problem znika, jakies zwarcia w kablach?????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 18:57
Posty: 21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CITD

Postprzez Enduro » 12 lis 2009, 14:11

fat_camel napisał(a):ja ma troche inny problem bo jest w dieslu 2,0 w pogode kiedy jest mżawka lub leje jak z wiadra kontrolka mi sie zapala a obroty osiagaja jedynie 1500obr/min i nic wiecej jak zgasze silnik i odpalę ponownie problem znika, jakies zwarcia w kablach?????

proponuje
sprawdz dokladnie czujnik temperatury i czujnik cisnienie w IC (intercooler)
–> jest on pod lewa lampa przednia za nadkolem->
dostep po odkreceniu kola i demontazu nadkola plastikowego!
no i ich wszystkie kable7wtyski-przeczysc osusz!!!
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6