kontrolka silnika(check engine)
Tak jak usterka się niespodziewanie pojawiła tak niespodziewanie zniknęła. Umówiłem się na wizytę w serwisie a tu nagle kontrolki nie ma więc zrezygnowałem. Jak się ponownie pojawi to będzie trzeba podjechać z Madzią. Albo to przypadek albo to wina deszczy jakie nawiedziły moją okolicę ostatnio. Pozdrawiam
concir napisał(a):Jeszcze przy okazji zapytam czy warto kupić sobie moduł do odczytywania kodów błędów (dużo takich na allegro za trochę ponad 100zł,bo podłączenie samochodu pod komputer kosztowało mnie 150zł więc zakup już by się zwrócił...). Nie wiem o ile jest uboższy od tych w warsztatach ASO i zbliżonych wyposażeniem do ASO.
Jesli nie jestes mechanikiem ani nie zamierzasz poczynic CarPC to zapomnij – co z tego ze odczytasz kod, jak i tak do mechanika pojedziesz, a do takich co nie maja IDS zwyczajnie nie jedz. A mechanikom mow, ze jak chca naprawiac to niech diagnozuja za darmoche, proste, w koncu klikniecie ikonki programu po wetknieciu wtyczki wiele energii nie kosztuje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam, jestem tu nowy, mam nadzieje że ktoś mi pomoże. Mam problem z kontrolką silnika. Zapala się przejadę jakieś 50km zgaszę silnik kilka razy i kontrolka gaśnie, po czym za kilkadziesiąt km pojawia się znowu. Udało mi się odczytać błąd i brzmi to tak:
Wartość Podzespół Błąd
P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły
Pytanie czy da się temu zaradzić samemu, co to konkretnie jest i gdzie ewentualnie mogę szukać pomocy??
Wartość Podzespół Błąd
P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły
Pytanie czy da się temu zaradzić samemu, co to konkretnie jest i gdzie ewentualnie mogę szukać pomocy??
- Od: 2 paź 2009, 17:28
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel
lasek88 napisał(a):Witam, jestem tu nowy, mam nadzieje że ktoś mi pomoże. Mam problem z kontrolką silnika. Zapala się przejadę jakieś 50km zgaszę silnik kilka razy i kontrolka gaśnie, po czym za kilkadziesiąt km pojawia się znowu. Udało mi się odczytać błąd i brzmi to tak:
Wartość Podzespół Błąd
P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły
Pytanie czy da się temu zaradzić samemu, co to konkretnie jest i gdzie ewentualnie mogę szukać pomocy??
Najlepiej załóż temat lub kontynuuj dyskusję w istniejącym w dziale Diesel.
LemJohny napisał(a):U mnie też czasem wyskakuje, ale po chyba 3 czy 4 odpaleniach gaśnie sobie... ale to tylko czasami się pojawia. Wyskakuje wypadanie zapłonu na jednym cylindrze – może coś tam mu czasem nie dopali – ( wyskakuje tylko przy wolnych obrotach jak stoi – widoczenie gdzies mu tam iskierka ucieka lekko a wiadomo ze przy gazie musi być iskierka igiełka albo wtrysk na wolnych obrotach daje niepoprawna dawkę i jest zle spalanie.
Witam,
Wiem że to troche nie ten dział, ale w sekcji Mazdy 3 tego problemu w takim kontekście nie ma.
Mam pytanie czy udało Ci się ostatecznie zdiagnozować/naprawić ten problem
Mam podobną sytuację: Mazda 3 silnik 2.3 z LPG.
Jakis czas temu wyskoczyło mi "check engine", na diagnostyce wykazało "zbyt uboga mieszanka na pierwszym (albo drugim, nie pamiętam) rzędzie cylindrów.
Od tamtego czasu błąd wyskakuje średnio co dwa tygodnie i po paru odpaleniach znika.
Instalacja LPG miesiąc wcześniej przechodziła przegląd gwarancyjny.
Nie zauważyłem problematycznej pracy silniki ani spadku osiągów.
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Panowie mam pytanko. Po zahamowaniu i włączeniu się abs-u po niedługim czasie zapaliła mi się lampka kontrolna silnika. Miałem niestety jeszcze 160 km do domu więc sprawdziłem poziom oleju i płynu chłodzącego i z duszą na ramieniu pognałem do domu. Udało się. Na drugi dzień umówiłem się na sprawdzenie na kompie, ale w międzyczasie kontrolka zgasła. Pomimo tego pojechałem sprawdzić i okazało się, że mam niesprawny czujnik stopu. I rzeczywiście po naciskaniu hamulca raz świeci stop raz nie. Pytanie gdzie taki czujnik mogę kupić i oczywiście czy mogę go sam wymienić. Za wszelką pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
- Od: 19 paź 2009, 10:53
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan
Walczę z tą uboga mieszanką od samego początku. W M6 ciężko jest to ustawić bo mapa benzynowa jest "dziwna" i często się zmienia – w zależności od trybu jazdy.
Wrzuć wykres z mapy to popatrzymy.
Wrzuć wykres z mapy to popatrzymy.
No to miło słyszeć chociaż tyle, że nie jestem z problemem sam.
Dajcie znać jeśli uda się Wam coś ustalić i/lub zaradzić.
Ja poczekam chyba aż znów się zapali i spróbuje zrobić diagnostykę jeszcze raz, bo do tej pory zanim dojechałem do warsztatu to już kontrolka znikała.
Czyli nie masz instalacji LPG tylko sam problem
U mnie pojawiał się zawsze przy starcie np. spod świateł.
Dajcie znać jeśli uda się Wam coś ustalić i/lub zaradzić.
Ja poczekam chyba aż znów się zapali i spróbuje zrobić diagnostykę jeszcze raz, bo do tej pory zanim dojechałem do warsztatu to już kontrolka znikała.
kristofc napisał(a):Tyle ze ja nie mam junkersa a problem ten sam
Czyli nie masz instalacji LPG tylko sam problem
Arek_78 napisał(a):ewentualnie ciśnienie gazu zwiększyć bo u mnie check już sie zapala tylko przy obciążeniu
U mnie pojawiał się zawsze przy starcie np. spod świateł.
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
miałem tez na początku spod świateł – teraz jak jadą 2 osoby to jest ok, ale jak już 4 to potrafi się zapalić
zawsze przy sobie woże laptopa i komplet kabli (ELM+AC interfejs) i koryguje – ale M6 ciężko jest ustawić bo zawsze się mapa zmienia.
zawsze przy sobie woże laptopa i komplet kabli (ELM+AC interfejs) i koryguje – ale M6 ciężko jest ustawić bo zawsze się mapa zmienia.
Arek_78 napisał(a):miałem tez na początku spod świateł – teraz jak jadą 2 osoby to jest ok, ale jak już 4 to potrafi się zapalić
zawsze przy sobie woże laptopa i komplet kabli (ELM+AC interfejs) i koryguje – ale M6 ciężko jest ustawić bo zawsze się mapa zmienia.
Czyli jechać do gazownika, żeby to wyregulował
Ale i tak nie liczyć że pozbędę się tego zupełnie
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
ja ma troche inny problem bo jest w dieslu 2,0 w pogode kiedy jest mżawka lub leje jak z wiadra kontrolka mi sie zapala a obroty osiagaja jedynie 1500obr/min i nic wiecej jak zgasze silnik i odpalę ponownie problem znika, jakies zwarcia w kablach?????
- Od: 10 paź 2008, 18:57
- Posty: 21
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD
fat_camel napisał(a):ja ma troche inny problem bo jest w dieslu 2,0 w pogode kiedy jest mżawka lub leje jak z wiadra kontrolka mi sie zapala a obroty osiagaja jedynie 1500obr/min i nic wiecej jak zgasze silnik i odpalę ponownie problem znika, jakies zwarcia w kablach?????
proponuje
sprawdz dokladnie czujnik temperatury i czujnik cisnienie w IC (intercooler)
–> jest on pod lewa lampa przednia za nadkolem->
dostep po odkreceniu kola i demontazu nadkola plastikowego!
no i ich wszystkie kable7wtyski-przeczysc osusz!!!
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6