Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
jakiś miesiąc temu miałem problem ze świecącymi się kontrolkami kontroli trakcji i silnika. Po podpięciu samochodu pod komputer wyskoczył błąd zaworu EGR. Mechanik od razu powiedział że jest to albo przetarty przewód doprowadzający ciśnienie sterujące turbiną. Rozebrał, posprawdzał i po 5 min pokazał mi uszkodzony o obudowę silnika przewód. Wymienił i teraz wszystko pięknie hula jak trzeba 
w końcu znalazłem chwilkę żeby wczołgać się pod autko ten czujnik powietrza2 to takie małe urządzenie do którego podłączone są 3 przewody oraz gumowa rurka? wydaje mi się ze nie było masy poprawiłem ja i zobaczymy czy nie wyskoczy znów ten błąd :/
dzięki za podpowiedz gdzie szukać, błąd czyjnika BARO skasowałem i już nie wyskakuje
dzięki za podpowiedz gdzie szukać, błąd czyjnika BARO skasowałem i już nie wyskakuje
- Od: 2 sie 2009, 20:08
- Posty: 13
No więc znów mam problem z tymi kontrolkami, mechanik po podłączeniu auta pod komputer powiedział mi że jest błąd czujnika prędkości. Kontrolki zapalają się zawsze rano i palą się przez pewien czas (nieraz gasną po kilku uruchomieniach silnika a nieraz świecą się przez dzień a nawet dwa. (nie mam zielonego pojęcia co to może być. (Czujniki prędkości obrotowej kół czyściłem już pewien czas temu)
już mnie drażnią te kontrolki, może ktoś wie gdzie jest wspomniany przeze mnie wcześniej czujnik prędkości? Może jakaś wtyczka mi się poluzowała czy coś i dlatego występuje taki błąd... 
Witam
Rowniesz mam ten sam problem , ale naszczescie zdaza mi sie to raz na rok poczym robie twardy reset i jest spokuj po rzeczytaniu tych postow obawiam sie ze nie uniknie mnie naprawa tego czujnika i ztad moje pytanie GDZIE DOKLADNIE ZNAJDUJE SIE TEN CZUJNIK????
Rowniesz mam ten sam problem , ale naszczescie zdaza mi sie to raz na rok poczym robie twardy reset i jest spokuj po rzeczytaniu tych postow obawiam sie ze nie uniknie mnie naprawa tego czujnika i ztad moje pytanie GDZIE DOKLADNIE ZNAJDUJE SIE TEN CZUJNIK????
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
maxkls napisał(a):Czujnik cisnienia barometrycznego jest zintegrowany z PCM, widac go jak sie rozkreci komputer
Niestety u mnie nawet po dobrym resecie nic nie pomaga, ostatnio świeciły mi się przez 4 dni a dziś zgasły, znając życie to jutro rano znów mnie te kontrolki zaszczycą swoją obecnością i poruszą mi nerwy

mądry napisał(a): czujnik prędkości
Czujnik predkosci pojazdu jest w wkrecany w skrzynie biegow
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Witam jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 MZR-CD 2003 rok.Mam mały problem a w zasadzie dwa pierwszy z nich po kilku kilkuset przejechanych metrach zapala mi się kontrolka silnika (Check Engine) próbowałem odłączac akumlator pomogło ale tylko na dłuższą chwile po jakiejś godzinie jazdy znowu to samo byłem u elektronika na komputerze nie pokazuje żadnych błędów to jest dziwne drugi problem to komputer pokładowy nie pokazuje L/100 i cyfr tylko napisy consum cur Itd. oraz same kreski " ----" Prosił bym o pomoc kogoś kompetentnego kogoś kto morze wiedziec co jest grane ? Z góry dziekuję
- Od: 14 paź 2009, 12:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 TS 2.0 CD 121 KM
kamil7931 napisał(a):byłem u elektronika na komputerze nie pokazuje żadnych błędów
Co to za elektronik? Zegarki naprawia? Posiada interfejs z oprogramowaniem Mazdy IDS/WDS zeby autorytatywnie stwierdzic, ze komputer nie pokazuje bledow? Przykladowo, interfejs niemazdziany ELM327 NIE POKAZUJE bledow DPF. Wniosek: innych tez moze nie pokazywac. Jedz do ASO albo kogos kto ma Mazdziane zabawki, a nie byle elektronika. Poza tym, byc moze masz klopot lacznosci komputera z deska rozdzielcza lub uszkodzenie sterownika deski sadzac po objawach (kreski). Ktos gdzies kiedys na jakims forum (moze i tym) opisywal cos podobnego.
Mam tez taka mala prosbe – wezcie sie skupcie w sobie i zdajcie sobie wreszcie sprawe ze samo zapalanie sie kontrolek na tablicy oznacza przerozne bledy, czesto nierozroznialne za pomoca samych kontrolek! Moze gdy opisujecie jakies dodatkowe okolicznosci wtedy da sie cos podpowiedziec ale zawsze jest to gdybanie dopoki nie odczyta sie kodow bledow raportowanych przez komputer! Odpinanie akumulatora czy resetowanie jakkolwiek inaczej takich bledow "na chama" moze conajwyzej doprowadzic do coraz to piekniejszych uszkodzen silnika czy jego osprzetu, a na pewno niczego nie naprawi. Jesli dolegliwosc jest chwilowa, komputer SAM jest w stanie zgasic takie kontrolki i "chamska" pomoc mu nie jest w niczym przydatna. Kontrolki sa informacja dla uzytkownika pojazdu pt. "idz do warsztatu jesli Ci kasa mila".
Skoro juz chcecie pomocy, opisujcie konkretne zdarzenia – w jakich okolicznosciach wystapilo zjawisko, a jak nie to lepiej nie piszcie nic tylko jedzcie na sprawdzenie bledow do kogokolwiek – czesto za darmo!
Moge dla przykladu jeszcze podac opis ktory cos podpowiada:
Pewnego dnia mialem kaprys i doprowadzalem do zerwania trakcji na recznym dajac gazu ile wlezie na jedynce, a chwile pozniej na wstecznym. O tyle o ile jedynka byla ok, tak po wrzuceniu wstecznego i zerwaniu trakcji, nadal bylo ok, ale po wcisnieciu hamulca ostro (momentalne zatrzymanie kol), zapalily sie oslawione kontrolki. Co wiecej, po tym fakcie zaobserwowalem brak DSC/TCS/ABS (chyba jedyny sposob w jaki mozna wylaczyc ABS, ale nie polecam). Niniejszym widac bylo wyraznie w takim przypadku kto zglasza blad – prawdopodobnie kontroler DSC/TCS, choc do dzis nie wiem, bo zanim zdazylem podjechac na komputer, bledy SAME zniknely. Co wiecej, komputer ich nie zapamietal najwyrazniej uznajac za swoja wlasna pomylke, bo tak naprawde nic sie nie stalo.
Taki opis jak powyzej ma sens, bo widac cos z tego, ale jaki ma sens opis:
Zapalaja mi sie kontrolki TCS/DSC. Czasem gasna. A ostatnio znow sie zapalily.
Co mozna z powyzszego wywnioskowac? Ze sa sprawne zarowki w kontrolkach? Bo chyba nic wiecej...
Litosci...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
kamil7931 napisał(a):kilku kilkuset przejechanych metrach zapala mi się kontrolka silnika (Check Engine) próbowałem odłączac akumlator pomogło ale tylko na dłuższą chwile po jakiejś godzinie jazdy znowu to samo
Śmieszne. Myślisz, że te kontrolki na desce to dla zabawy się zapalają, a najważniejszym zadaniem użytkownika jest ich zgaszenie za wszelką cenę? Może odłącz całkiem zegary, nie będziesz miał w ogóle problemu.
Pozdor Myjk
To i ja opiszę swój problem z żółtą kontrolką (kontrola trakcji) Mazda 6 12. 2004r diesel, 121KM
Po zakupie po około tygodniu zapaliła się rzeczona kontrolka.
W serwisie stwierdzili /tam gdzie kupowałem/, że niestykana jakaś złączka i po 20 minutach oddali auto, po tygodniu sytuacja się powtarza.
Serwis /tym razem inny/ stwierdził, że nic nie widzą, wyczyścili komputer i wszystko powinno być OK. Po przejechaniu około 15 tyś problem wraca.
Serwis ten ostatni po diagnozie stwierdza, iż to zawór EGR i zapewniają, że jego wymiana pomoże na 100%, ok. wymieniam zawór, po przejechaniu ok. 1 tyś problem wraca.
Serwis stwierdza, iż zawiesił się lub nie został wyczyszczony komputer, po przejechaniu ok. 1 tyś kilometrów problem wraca.
Mail – czekam na odpowiedz z serwisu
Dodam, że auto nie kopci i moim zdaniem mocy ma tyle, co powinno mieć
Lampka zapala się przy spokojnej jeździe 4 – 5 bieg ok. 2tyś obr.
Co mogę jeszcze spróbować?
Po zakupie po około tygodniu zapaliła się rzeczona kontrolka.
W serwisie stwierdzili /tam gdzie kupowałem/, że niestykana jakaś złączka i po 20 minutach oddali auto, po tygodniu sytuacja się powtarza.
Serwis /tym razem inny/ stwierdził, że nic nie widzą, wyczyścili komputer i wszystko powinno być OK. Po przejechaniu około 15 tyś problem wraca.
Serwis ten ostatni po diagnozie stwierdza, iż to zawór EGR i zapewniają, że jego wymiana pomoże na 100%, ok. wymieniam zawór, po przejechaniu ok. 1 tyś problem wraca.
Serwis stwierdza, iż zawiesił się lub nie został wyczyszczony komputer, po przejechaniu ok. 1 tyś kilometrów problem wraca.
Mail – czekam na odpowiedz z serwisu
Dodam, że auto nie kopci i moim zdaniem mocy ma tyle, co powinno mieć
Lampka zapala się przy spokojnej jeździe 4 – 5 bieg ok. 2tyś obr.
Co mogę jeszcze spróbować?
- Od: 4 cze 2008, 08:17
- Posty: 5
- Skąd: Lubań
- Auto: Mazda6 2004
Nieaktualne, sam sobie odpowiedzialem 
Ostatnio edytowano 23 lis 2009, 00:12 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dzisiaj wróciłem od elektronika z Piaseczna. Najpierw byłem u Jaksy. Po sprawdzeniu odesłali mnie do elektronika . Wczoraj się wybrałem. Na dzieńdobry – obsługa lepsza niż w nie jednym salonie. Przyjęcie samochodu wraz z całą historią – " Przeprowadzimy diagnostykę – oddzwonimy, poinformujemy co, jak i ile" Wieczorem dostałem telefon, elektrozawór sterujący EGR, komputer, no i cena mnie trochę zbiła z tropu no ale robić. Dzisiaj rano telefon – samochód gotowy. Pojechałem, jazda próbna z p. Grabowskim – samochód znalazł jeszcze jakieś kucyki o których istnieniu nie wiedziałem. Wszystko pokazane i wyjaśnione – do elektrozaworu dostała się woda (wilgoć) nastąpiło zwarcie w wyniku czego w komputerze też się kilka rzeczy spaliło (tranzystorki) . Komputer naprawiony Zawór wymieniony plus czyszczenie przywrócenie mocy
. Cena 2000 zł. Jest to któryś z kolei przypadek u tego pana, zalecenia – unikać dużych kałuż, elektrozawory są za nisko i sąsłabo zabezpieczone przed wodą, w komputerze są 1A tranzystorki które od razu lecą i ciągną za sobą inne usterrki modułu sterującego. Otrzymałem odświeżony samochód z gwarancją na rok. Polecam tego pana.
- Od: 26 lip 2009, 13:41
- Posty: 8
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.0 136KM, 2004
proponuję najpierw wizytę u elektryka i przegląd i czyszczenie pod skrzynką bezpieczników w 60% kontrolki znikają
-
pib1
Tak jak napisałem wyżej najpierw byłem u Jaksy. Po sczytaniu błędów i ich odszyfrowaniu dopiero zostałem odesłany do elektronika. Natomiast czyszczenie pod skrzynką równa się odłączeniu zasilania i faktycznie wtedy kontrolki gasną.
- Od: 26 lip 2009, 13:41
- Posty: 8
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.0 136KM, 2004
Dzisiaj zapaliły mi się te dwie kontrolki Komp pokazał błąd DTC: P2009 "Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość". Nie wiem co może być tego przyczyną. Jakby ktoś mógł coś podpowiedzieć, byłbym wdzięczny. Opis błędu za bardzo mi nic nie mówi, nie znam budowy i zasady działania systemu DCS.
skasowałem błąd, i na razie spokój. Ale to nie rozwiązuje sprawy. Jak raz wystąpił, to pewnie za jakiś czas znowu może wystąpić, więc trzeba się dowiedzieć co to było, jak to naprawić i ile może coś takiego kosztować.
skasowałem błąd, i na razie spokój. Ale to nie rozwiązuje sprawy. Jak raz wystąpił, to pewnie za jakiś czas znowu może wystąpić, więc trzeba się dowiedzieć co to było, jak to naprawić i ile może coś takiego kosztować.
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
U mnie przyczyną zapalania się kontrolek jest czujnik ciśnienia powietrza w intercoolerze (chyba tak to się nazywa), mianowicie jest przetarty kabelek i jak dostanie się wilgoć lub trochę błota lub kabelek od czujnika się przekręci w inną mańkę to zaczyna się choinka na desce rozdzielczej ale wystarczy poprawić kabelek i wszystko wraca do normy. Generalnie jest to problem z wiązką kabli, czyli problem z komunikacją między komputerem a urządzeniami podłączonymi do wspomnianej wiązki.
- Od: 11 mar 2007, 20:07
- Posty: 42
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 6 2.5 MZR GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6