Panowie, zbierajac wszystko co napisaliscie do kupy, poczynilem dodatkowe obserwacje, choc nie odkrywcze moze to jednak zastanawiajace.
01 – on/off – alarm pasa kierowcy (on=aktywny czyli po przekroczeniu granicznej predkosci wlaczy sie)
04 – on/off – alarm drzwi kierowcy (on=aktywny)
08 – on/off – alarm swiatel (on=aktywny)
12 – Test prędkościomierza (od 0 do konca i ani milimetr poza oraz polowka)
13 – Test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 – Test alarmu
16 – Test kontrolki rezerwy paliwa
22 – 94 –

(podobno rosnie z kilometrami)
23 – Test wskaźnika paliwa (zero do max i na polowke)
25 – Test wskaźnika temperatury (zero do max i na polowke)
88888 – test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, reczny, akumulator, engine, swiece, dsc (poslizg i off), abs – brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) –
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) –
50 d15 – Korekcja spalania od -15 przez 0 do +15 – modyfikowalne
51 d15 – Ilość paliwa w baku
55 – off –
58 – off –
59 – 101 –
Mamy dwie pozycje po "wylaczeniu" stacyjki do LOCK, cztery zwykle niewiadome oraz zagadke w postaci "nietestujacych" sie kontrolek. Jedna z nich to DPF co juz teraz przyprawia mnie o wymioty. Napiszcie ktore z kontrolek u Was nie swieca podczas testu dokladnie, bo moze to miec znaczenie. U mnie na przyklad kontrolka od spryskiwacza w ogole sie nie testuje ani przy normalnym odpaleniu samochodu ani w testach, za to te ktore wymienilem w "nietestujacych" sie testuja sie przy odpalaniu samochodu, bo inaczej nie wiedzialbym nawet ze istnieja do momentu awarii

.
Brakujace opisy:
22 – 94 –

(podobno rosnie z kilometrami)
55 – off –
58 – off –
59 – 101 –
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) –
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) –
testowalem czy pas pasazera albo np. zamkniecie zamka drzwi nie zmieni ich statusu, ale nic z tego. Nie probowalem jeszcze alarmu fabrycznego trybu czuwania i trybu "wycia", automatyki szyb, wstecznego (a to jeden z podejrzanych bo taki sygnal dostaje Navi), nie odpalalem silnika, Navi, radio tylko wlaczylem/wylaczylem, awaryjnych nie tykalem (a szkoda), hamulca/gazu/sprzegla tez.
Wysilmy sie raz jeszcze (ja jutro sie postaram) i wyjasnijmy zagadke do konca
PS. Pierwsze trzy to czujniki alarmu, dlatego zapiecie pasa, zamkniecie drzwi i zgaszenie swiatel powoduje off.