Gdzie i jak zamontowac CB radio? Fotorelacja str.4
Kolego polecam miejsce na dole po lewej stronie kierownicy. Najłatwiejszy dostęp, szybki i prosty montaż czy to na śruby czy dobrą taśmę dwustronnie klejącą (polecam M3 czy jakoś tak). W razie potrzeby łatwy i szybki demontaż. Jedyna wada to niebezpieczeństwo w czasie wypadku. Nie polecam natomiast wożenia radia pod fotelem kierowcy czy w jaki inny sposób niezamocowanego na stałe. W czasie nagłego hamowania, może wylądować tam gdzie się go najmniej spodziewasz!!!
Szukam nowego właściciela dla swojej Madzi ...więcej info 506 000 861 Wojtek 
- Od: 17 lip 2008, 12:34
- Posty: 27
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GG 2.3 Benzyna 166KM
To może ja się podzielę jak zamontowałem CB w M6. Od zeszłego tygodnia zapowiadali, że od dzisiaj ma być ładna pogoda, zatem nastawiłem się psychicznie do montażu i oto rezultaty. Dwa z moich planów nie wypaliły, co nie znaczy, że nie można ich wdrożyć.
Tak syfiasto wyglądało to przed montażem – samochód brudny w środku, bo jeszcze nie było czasu na wiosenne porządki nad czym ubolewam każdego poranka jak wsiadam do Madzi.
Pierwsza czynność, nielubiana przez wszystkich, demontaż plastików.
Banalnie prosta sprawa – nie ma możliwości połamania czegokolwiek.
Zaczynamy od plastiku od kubków.
Następnie przy gałce zmiany biegów.
Kolejną czynnością było rozbrojenie kostki zapalniczki i wpięcie weń kabla od CB.
Przyznaję, że zrobiłem to po druciarsku, odizolowałem kabel i wcisnąłem w zapinki.
Rozbrojona wtyczka gniazda zapalniczki.
Podłączony już kabel biegnący do CB
Teraz pierwszy plan, który nie wypalił. To są drewniane podkładki, które wcześniej miały być długą deseczką usztywniającą plastik bocznej ścianki. Nie wziąłem jednak pod uwagę, że od wewnątrz znajdują się pionowe "dzielniki" pełniące rolę usztywniaczy. Musiałem zatem zrobić z nich małe pipki, które następnie przy wkręcaniu, zdradzę to już teraz, pękły. Mogłem poszukać czegoś trwalszego – ale nie było sensu. Śruby znakomicie trzymały się samego plastiku (ciekawe jak długo
).
Kolejny krok, zamarkowanie ułożenia.
Nawiercenie
plastiku
tak skrzywdzić Magdalenę, i to ja...
Przy okazji okleiłem blachę taśmą, aby nie zdezelowała plastiku podczas jazdy.
Przykręcenie holdera.
Oraz dokręcenie radia.
Pochowanie kabelków, zamknięcie plastików. Chciałem zauważyć, że kabelek zasilający poszedł dołem, na zewnątrz został tylko bezpiecznik. Również kabel od anteny jest pociągnięty tunelem i wychodzi dopiero przy radiu.
Drugi plan który nie wypalił, to instalacja holdera pod gruszkę. Postanowiłem że ta będzie jeździć w popielniczce (nie używam jej na codzień).
Viola!
Jakby ktoś się pytał, antena u mnie stoi tak.
Kabel biegnie przez bagażnik, pod fotelami pasażerów do środkowego tunelu, a potem jak napisałem wcześniej. Mam nadzieję, że się podoba.
Tak syfiasto wyglądało to przed montażem – samochód brudny w środku, bo jeszcze nie było czasu na wiosenne porządki nad czym ubolewam każdego poranka jak wsiadam do Madzi.

Pierwsza czynność, nielubiana przez wszystkich, demontaż plastików.
Banalnie prosta sprawa – nie ma możliwości połamania czegokolwiek.
Zaczynamy od plastiku od kubków.


Następnie przy gałce zmiany biegów.

Kolejną czynnością było rozbrojenie kostki zapalniczki i wpięcie weń kabla od CB.
Przyznaję, że zrobiłem to po druciarsku, odizolowałem kabel i wcisnąłem w zapinki.
Rozbrojona wtyczka gniazda zapalniczki.

Podłączony już kabel biegnący do CB


Teraz pierwszy plan, który nie wypalił. To są drewniane podkładki, które wcześniej miały być długą deseczką usztywniającą plastik bocznej ścianki. Nie wziąłem jednak pod uwagę, że od wewnątrz znajdują się pionowe "dzielniki" pełniące rolę usztywniaczy. Musiałem zatem zrobić z nich małe pipki, które następnie przy wkręcaniu, zdradzę to już teraz, pękły. Mogłem poszukać czegoś trwalszego – ale nie było sensu. Śruby znakomicie trzymały się samego plastiku (ciekawe jak długo


Kolejny krok, zamarkowanie ułożenia.

Nawiercenie


Przy okazji okleiłem blachę taśmą, aby nie zdezelowała plastiku podczas jazdy.

Przykręcenie holdera.

Oraz dokręcenie radia.

Pochowanie kabelków, zamknięcie plastików. Chciałem zauważyć, że kabelek zasilający poszedł dołem, na zewnątrz został tylko bezpiecznik. Również kabel od anteny jest pociągnięty tunelem i wychodzi dopiero przy radiu.

Viola!


Jakby ktoś się pytał, antena u mnie stoi tak.

Kabel biegnie przez bagażnik, pod fotelami pasażerów do środkowego tunelu, a potem jak napisałem wcześniej. Mam nadzieję, że się podoba.
Pozdor Myjk
Ja swoje CB elegancko wsunąłem pomiędzy tunel środkowy a fotel pasażera.Myślę że jest to bardzo dobra lokalizacja na CB w M6.Radio jest pod ręką,nie pszeszkadza pasażerowi,nie lata gdzieś pod fotelem, nie trzeba nic rozkręcać, a tym bardziej robić dziur w desce czy tunelu.Zawsze można je szybko wyjąć i schować.Radio na wierzchu=kąsek dla złodzieja
.Zasilanie z podłokietnika-jest schludnie, kable zasilania nie żucają się w oczy.Kabel antenowy leci pod podłokietnikiem, [jakim?] dywanikiem, pod tylnią kanapą do bagażnika
to jest optymalne rozwiązanie(mało kosztowne) 


-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
jarek.6s napisał(a):Ja swoje CB elegancko wsunąłem pomiędzy tunel środkowy a fotel pasażera.Myślę że jest to bardzo dobra lokalizacja na CB w M6.
Osobiście nie lubię takich rozwiązań... Po za tym radio jest metalowe, tunel plastikowy a siedzenia skórzane.
Wg mnie więcej szkód tam powstanie, niż przy dwóch dziurkach w plastiku – które przecież można w razie czego zaślepić czarnymi koreczkami.
jarek.6s napisał(a):a tym bardziej robić dziur w desce czy tunelu
Też jestem temu przeciwny i prawie rok się do montażu zbierałem. Ale położenie CB w tym miejscu jest bardzo wygodne – w przeciwieństwie do miejsca pomiędzy tunelem a siedzeniem pasażera. Trzeba dużo więcej uwagi poświęcić na ew. manipulowanie głośnością czy kanałami IMHO, ponieważ musisz nienaturalnie wygiąć rękę...
Pozdor Myjk
Ja mam radio z lewej strony w tym schowku na okulary. To jest chyba najlepsze miejsce jeśli chodzi o 6'ke. Radia praktycznie nie widać, nie trzeba go wyciągać. Kabel poprowadzony progiem do radia wiec teraz w ogóle nie ma problemu. Nie ma co wiercic tunelu i go oszpecac holderem na radio. Zwłaszcza, że nawet jak je wyjmiesz to złodziej widząc taki holder i tak bedzie chcial włamać sie do auta, żeby znaleźć to radio...
Pozdrawiam,
Paweł
Pozdrawiam,
Paweł
- Od: 18 paź 2008, 19:48
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2004r 2,0 136KM
Witam
Mam kilka pytań do Myjk'a – w jaki sposób chowasz antenę ? Odkręcasz od podstawy magnetycznej i osobno wkładasz do bagażnika ? Jaka to jest antena i ile wystaje ponad obrys dachu ?
Nawiasem mówiąc z tego co się orientuję lokalizacja anteny w takim miejscu (innym niż dach, a właściwie jego środek) źle wpływa nie tylko na odbiór i nadawanie cb ale przede wszystkim na zdrowie podróżujących – kilka wat (2-3) promieniuje Ci prosto w głowę. Czy sprawdzałeś ile wynosi swr odpowiednio na 1-szym, 19,20-tym i 40-tym kanale – jednym słowem czy stroiłeś tą antenę tak umiejscowioną ?
PS: W swojej 6-tce malutkie radio Albrecht AE 6690 zamontowałem w podłokietniku przez co nie muszę go za każdym razem demontować (nawet nie odpinam gruchy bo wszystko się mieści idealnie). Wyszedłem z założenia, że podczas normalnej pracy radia nie ma potrzeby zbyt często machać gałkami a gdyby nawet zaszła taka potrzeba sięgam bez problemu "po omacku". Aby było coś jednak słychać zamontowałem dodatkowy głośnik pod stacyjką. Antenę Sirio SG-CB 1400 na podstawie magnetycznej chowam w całości do bagażnika (ma dodatkowy przegub zginający) a montuję ją na środku dachu przez prawe tylne drzwi pasażera – przewód jest ukryty pod siedzeniem, idzie w progu aż do tylnej kanapy.
Mam kilka pytań do Myjk'a – w jaki sposób chowasz antenę ? Odkręcasz od podstawy magnetycznej i osobno wkładasz do bagażnika ? Jaka to jest antena i ile wystaje ponad obrys dachu ?
Nawiasem mówiąc z tego co się orientuję lokalizacja anteny w takim miejscu (innym niż dach, a właściwie jego środek) źle wpływa nie tylko na odbiór i nadawanie cb ale przede wszystkim na zdrowie podróżujących – kilka wat (2-3) promieniuje Ci prosto w głowę. Czy sprawdzałeś ile wynosi swr odpowiednio na 1-szym, 19,20-tym i 40-tym kanale – jednym słowem czy stroiłeś tą antenę tak umiejscowioną ?
PS: W swojej 6-tce malutkie radio Albrecht AE 6690 zamontowałem w podłokietniku przez co nie muszę go za każdym razem demontować (nawet nie odpinam gruchy bo wszystko się mieści idealnie). Wyszedłem z założenia, że podczas normalnej pracy radia nie ma potrzeby zbyt często machać gałkami a gdyby nawet zaszła taka potrzeba sięgam bez problemu "po omacku". Aby było coś jednak słychać zamontowałem dodatkowy głośnik pod stacyjką. Antenę Sirio SG-CB 1400 na podstawie magnetycznej chowam w całości do bagażnika (ma dodatkowy przegub zginający) a montuję ją na środku dachu przez prawe tylne drzwi pasażera – przewód jest ukryty pod siedzeniem, idzie w progu aż do tylnej kanapy.
-
WodzuWGK
WodzuWGK napisał(a):Mam kilka pytań do Myjk'a – w jaki sposób chowasz antenę ? Odkręcasz od podstawy magnetycznej i osobno wkładasz do bagażnika ?
Odkręcam bat i wkręcam koreczek – trzeba to robić, inaczej łącze się brudzi i jest problem...
WodzuWGK napisał(a):Jaka to jest antena i ile wystaje ponad obrys dachu ?
Lafayette ML 145
Wystaje jak na zdjęciu:

Jak dla mnie to z metr wywala w górę.
WodzuWGK napisał(a):kilka wat (2-3) promieniuje Ci prosto w głowę.
Tylko jak nadaję. Nadaję mało, a jeśli już, to krótko.
WodzuWGK napisał(a):jednym słowem czy stroiłeś tą antenę tak umiejscowioną ?
Tak, była strojona na klapie.
Pozdor Myjk
Ja mam to samo Zaopatrzyłem się w rzepy tak ładnie miały trzymać. Radio ma gładką powierzchnie to rzep się przykleił że ciężko oderwać a do tunelu nie da rady i już.Teraz będę próbował dać jakąś taśmę samoprzylepną dwustronną podobno od mocowania luster się nadaje. Tylko są jej chyba trzy rodzaje różnią się mocą kleju to trzeba przykleić na słabą lub średnią tej mocnej podobno już się nigdy nie odklei. Jak przetestuje to napisze czy dało rade.
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
ja tez próbowałem na rzepy ale obudowa tunela jest zbyt chropowata Rzep do radyjka się bardzo mocno przykleił a do plastiku nie chce Myślałem też żeby dać jakąś mocną taśmę dwustronną, a drugi wariant to faktycznie przyjrzałem się temu schowki na okulary i jak się rozbierze ten schowek i wytnie z tył ściankę to spokojnie radio wejdzie przynajmniej moje wchodzi tylko ścianka z tył przeszkadza
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
Witam,
właśnie przymierzam się do montażu radyjka w schowku na okulary po lewej stronie kierowcy. Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć jak zdemontować plastik ten pod kierownicą w którym jest schowek ? Wiem, że trzeba zdemontować uchwyt od otwierania maski, tylko jak
Pozdrawiam
właśnie przymierzam się do montażu radyjka w schowku na okulary po lewej stronie kierowcy. Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć jak zdemontować plastik ten pod kierownicą w którym jest schowek ? Wiem, że trzeba zdemontować uchwyt od otwierania maski, tylko jak
Pozdrawiam
Raven
Ja mam polifta i nie trzeba demontować tego plastiku. Zgodnie z radami kolegi miha z tego wątku wydłubałem kieszonkę na okulary (podważasz śrubokrętem i odchodzi). Radio wpychasz w uzyskane miejsce (u mnie trzeba było trochę podpiłować plastiki bo mam grubsze radio). Schowek zamyka się teraz dzięki naklejonemu filcowi, który trzyma ciasno klapkę (jak ją zamkniesz). Kabel antenowy idzie wzdłuż progu do bagażnika. Gruszkę wieszam na kratce wentylacyjnej. Tak to wygląda.


Ostatnio edytowano 23 maja 2009, 17:46 przez jack7, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
Mój to wbrew pozorom przedlift
Wydaje mi się, że w tym przypadku nie da się łatwo wydłubać tej kieszonki na okulary no ale może się mylę.. Poza tym i tak chcę zamontować tam dodatkowe gniazdo zapalniczki (wyżej, w tym miejscu gdzie bywa sterownika webasto lub mini schowek) do zasilania nawigacji więc tak czy inaczej chciałbym zdemontować ten plastik.
Raven
A czy nie lepiej ukryć to gniazdo(a) pod deską (sam myślałem o podpięciu pod gniazem zapalniczki np. czegoś takiego)
http://www.allegro.pl/item638932718_tro ... panel.html
Mógłbyś sobie na wierzch wyprowadzić tylko końcówkę kabelka do nawigacji.

Mógłbyś sobie na wierzch wyprowadzić tylko końcówkę kabelka do nawigacji.
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
Jeśli chodzi o demontaż plastiku pod kierownicą jest to dość skomplikowany manewr ponieważ masz na nim zapiętą dzwignie do otwierania maski. Sam plastik pod kierownicą jest na takie same plastikowe kołeczki jak wszedzie w całym samochodzie wiec to nie jest problem. Musisz odczepic kołeczki a później zdjąć z uchwytu do maski kabel by zwolnić to cięgno. Wtedy plastik odchodzi bardzo ładnie. Wycięcie tylnej ścianki schowka jest idealne, ja mam tam zamontowane radio i jest super. Gruszka jest przewieszona przez kierownice i się nigdzie nie pląta.
- Od: 18 paź 2008, 19:48
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY 2004r 2,0 136KM
Dzięki za instrukcje – w wolnej chwili spróbuję powalczyć z tym plastikiem. A co do gniazda zapalniczki schowanego za deską to faktycznie niezły pomysł – może pokombinuję żeby tak to rozwiązać.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Raven
Witam!
A CO powiecie na temat instalacji anteny do mazdy mx3? gdzie ją można umieścić gustownie i żeby jakos po ludzku wyglądało? I jeszcze jedna sprawa: antena musi byś na stałe a nie na magnes. jak macie jakies pomysły to mozecia napisać. bo mam problem.
A CO powiecie na temat instalacji anteny do mazdy mx3? gdzie ją można umieścić gustownie i żeby jakos po ludzku wyglądało? I jeszcze jedna sprawa: antena musi byś na stałe a nie na magnes. jak macie jakies pomysły to mozecia napisać. bo mam problem.
- Od: 30 maja 2008, 23:55
- Posty: 37
- Skąd: Goniądz
- Auto: była MX3 1992r 1.8V6
Ja zamontowałem radio tak samo jak jack7 i wydaje mi się, że to najlepsze miejsce.
Z zasilaniem "+" wpiąłem się wprost z bezpiecznika zapalniczki zapinając specjalny zacisk na przewodzie (bez rozcinania go i odizolowywania), a minus ze śruby na którą nakłada się obudowę bezpieczników. Przewód antenowy schowałem w progu odpinając plastiki.
Z zasilaniem "+" wpiąłem się wprost z bezpiecznika zapalniczki zapinając specjalny zacisk na przewodzie (bez rozcinania go i odizolowywania), a minus ze śruby na którą nakłada się obudowę bezpieczników. Przewód antenowy schowałem w progu odpinając plastiki.
- Od: 29 lip 2008, 22:36
- Posty: 50
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM
Ja w trosce o tapicerkę, kostki, gmeranie w elektryce poszedłem na łatwiznę i kupiłem sobie takie radyjko
http://www.nokaut.pl/oferta/alan-42-multi.html
Działa super – z podłączeniem nie ma w ogóle problemu – antena magnesowa na klapę bagażnika, zasilanie z podłokietnika i w drogę
Polecam dla tych co nie chcą montować czegoś na stałe i robić przeróbek w aucie 
http://www.nokaut.pl/oferta/alan-42-multi.html
Działa super – z podłączeniem nie ma w ogóle problemu – antena magnesowa na klapę bagażnika, zasilanie z podłokietnika i w drogę
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)

Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Piotrek (Gryzoon)

Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
- Od: 30 paź 2006, 12:35
- Posty: 160
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo
Jak chodzi o schowek pod napoje musisz tylko pociągnąc ku gorze – jest na paru spinkach.minimal napisał(a):za cholere nie wiem jak wyjac schowek
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6