kierunek nawiewu klimy przy ustawieniu AUTO
Strona 1 z 1
Jaki czas obserwowałeś wskaźnik kierunku nawiewu? Wydaje mi się, że po nagrzaniu dolnej partii wozu nawiew się przełącza, w zależności od temperatury jaki dociera do czujników. U mnie ostatnio przy włączeniu trybu AUTO, nawiew został ustawiony na szybę i na nogi.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
To jest chyba głównie uzależnione od temperatury zewnętrznej, jeśli na zewnątrz jest coś około 12-15 stopni wtedy nawiewy skierowane są na deskę. Na początku zawsze przez chwilę na nogi. Ale jeśli jest niska temperatura to praktycznie cały czas na nogi.
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
Tylko gdybam...
być może uzależnione jest to od temperatury nawiewanego powietrza względem temperatury wnętrza ?
W myśl tego, że ciepłe powietrze wędruje do góry, a zimne na dół. Ciepłe nawiewane w dolnej części –> podnosi się i ogrzewa całość, chłodne nawiewane w górnej części –> opada i chłodzi całość.
być może uzależnione jest to od temperatury nawiewanego powietrza względem temperatury wnętrza ?
W myśl tego, że ciepłe powietrze wędruje do góry, a zimne na dół. Ciepłe nawiewane w dolnej części –> podnosi się i ogrzewa całość, chłodne nawiewane w górnej części –> opada i chłodzi całość.
W M6 są 2 czujniki. Przy stacyjce i gdzieś na podszybiu (może w lusterku?)... na podstawie tych czujników AUTOmat dobiera kierunki nawiewu i ich temperaturę. W pierwszej fazie, gdy samochód jest zimny nawiewy są kierowane na szybę przednią i nogi. Później w zależności od potrzeb na przednie/boczne i nogi. Przy czym na nogi dmucha zawsze, bo to naturalne termostaty człowieka – po za głową. Jak jest nogom i głowie, tak się "czuje" człowiek. 
Pozdor Myjk
Na początku też próbowałem rozgryżć 'fuzzy logic' sterujący tym ustrojstwem...
Wydaje mi się, że istotym parametrem jest 'nasłonecznienie' (czujnik na podszybiu) – w zależności od tego nadmuch jest bardziej na nogi albo bardziej na górę....
Generalnie na początku denerwowało mnie, że nie ma ciągłego nadmuchu na przednią szybę... ale teraz cały czas jest na 'auto' i przestałem zupełnie zwracać uwagę gdzie wieje... więc chyba wieje dobrze...
Wydaje mi się, że istotym parametrem jest 'nasłonecznienie' (czujnik na podszybiu) – w zależności od tego nadmuch jest bardziej na nogi albo bardziej na górę....
Generalnie na początku denerwowało mnie, że nie ma ciągłego nadmuchu na przednią szybę... ale teraz cały czas jest na 'auto' i przestałem zupełnie zwracać uwagę gdzie wieje... więc chyba wieje dobrze...
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Są dwa czujniki: po prawej stronie stacyjki i na końcu deski przy samej szybie, taki czarny guzik. Najpierw leci na szybę, później szyba + dół, na koniec dół i tak pokazuje ALE pomimo to część leci na szybę. Jest to najszybszy sposób ogrzania kabiny bo ciepłe powietrze z dołu unosi się do góry i szybciej ogrzewa wnętrze. W miarę wzrostu temp. przełącza na dół + przód, a później sam przód z tego co pamiętam. To przy niskich temp., przy wysokich zaczyna z przodu + obieg wewnętrzny –> przód obieg zewnętrzny.Myjk napisał(a):W M6 są 2 czujniki. Przy stacyjce i gdzieś na podszybiu (może w lusterku?).
Wszystko jest w instrukcji, proponuję stronę 5-48
Ogólnie logicznie i większości przypadków się sprawdza.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6