Montaż świateł przeciwmgielnych (przód)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mr_t » 9 paź 2008, 13:30

Lorento napisał(a):Potwierdzam, że halogeny p-mgielne w lampach zespolonych g.. dają.

Dokładnie, to pic na wodę żeby tanim kosztem rozciągnąć listę wyposażenia seryjnego samochodu. A same "przeciwmgłowe" w zderzaku też nie w każdym przypadku pomogą. W moim poprzednim samochodzie na 120tys. km jakie zrobiłem kilka razy trafiła mi się jazda we mgle. Albo jechałem za kimś i moje przeciwmgłowe do niczego mi nie były potrzebne, albo mgła była taka że czy miałem je włączone, czy wyłączone to tyle samo widziałem. Tak, czy inaczej jedyne co z nich miałem to fakt że miałem dzięki nim trochę lepiej dociążony przód i teoretycznie samochód z nimi lepiej wygląda.

W Maździe jeszcze na porządną mgłę nie trafiłem. Ale wg. mnie przy ksenonie przeciwmgłowe nie dają tak dużej różnicy jak przy tradycyjnym reflektorze. Jeśli już to trzeba porządną żarówkę tam wrzucić, pewnie taką na jaką nie pozwalają przepisy;p
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Lorento » 9 paź 2008, 13:33

magicadm napisał(a):PS1
Przestrzegam wszystkich przed montażem niehomologowanych świateł przeciwmgielnych w zderzaku
Policja tego nie lubi
PS2
PS1 to żart

akurat to nie żart :P

mr_t napisał(a):Ale wg. mnie przy ksenonie przeciwmgłowe nie dają tak dużej różnicy jak przy tradycyjnym reflektorze.

praktycznie żadnej
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez dST » 10 paź 2008, 17:00

Dziękuje za informacje. Myślę, że wielu forumowiczom się przydadzą. Szczególnie, że dość długo przeglądam forum i nie mogę znaleźć wspominanych przy każdej możliwej okazji przed moderatorów wypowiedzi o sensie przeciwmgielnych i xenonów. Bo trochę się taka waerjsa tutaj rodzi właśnie.

Może ktoś poda po prostu link do odp. wątku zamiast odsyłać do googla, skoro jest "od zawsze" i wie gdzie szukać i może to zrobić w minutę a nie w całą noc jak ja na ten przykład?
dST | mazdaManiaK
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2008, 21:52
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-30 (w oczekiwaniu)

[RIP] Kanarkowa Mazda 6 TD 2.0 100KW/136KM z 2004

Postprzez Globy » 10 paź 2008, 17:54

Światła przeciwmgielne na co dzień mają tę zaletę, że auto jest bardziej atrakcyjne stylistycznie ;)

(w zderzaku) => http://www.allegro.pl/item442324493_maz ... zesci.html

...aczkolwiek faktycznie ich działanie ogranicza się do przejaśniania przestrzeni bezpośrednio przed autem (do 30 m). Miałem w kilku autach odmianę "zderzakową" i sprawdzały się we mgle przy niskich prędkościach, oświetlaniu poboczy. Ogólnie stwierdzam, że w Polsce zbędne (nawet mimo zamieszkania w okolicach pól uprawnych), ale wygodne, gdy już się przydają.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Gość » 10 paź 2008, 18:40

dST napisał(a):Może ktoś poda po prostu link do odp. wątku zamiast odsyłać do googla, skoro jest "od zawsze" i wie gdzie szukać i może to zrobić w minutę a nie w całą noc jak ja na ten przykład?

z tego co pamietam temat nie zostal do konca rozkminiony,takze nie szukaj nie ma sensu.
Gość
 

Postprzez Grzyby » 10 paź 2008, 18:57

dST napisał(a):Może ktoś poda po prostu link do odp. wątku zamiast odsyłać do googla, skoro jest "od zawsze" i wie gdzie szukać i może to zrobić w minutę a nie w całą noc jak ja na ten przykład?

Przecież magicadm podał Ci trop.
Pawko_6 i link w jego podpisie http://www.mazda6.prv.pl/
Tam znajdziesz m.in. fotorelację dot. montażu ksenonów w miejsce przeciwmgielnych
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 8 sty 2012, 23:57.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 8 sty 2012, 23:58.
Powód: PORZĄDKI

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 8 sty 2012, 23:58.
Powód: PORZĄDKI

Postprzez dST » 13 paź 2008, 22:16

No i ostatnie wpisy oddają chyba ogólny charakter dyskusji Xenon/Zenon/HDI super blue na maxa. Ale my tutaj mówimy o wersji a) i tylko ta w tym wątku niech zostanie rozwiązana. Bo 8000K jak najbardziej, ale po mieście jak żona w delegacji ;)

I z racji tejże żony i baby, da mnie światła to przede wszystkim bezpieczeństwo. Bez dwóch zdań Xenony biją na co tam się tylko da "zwykłe" żaróweczki. Droga w nocy jak żyleta (w nocy = poza obszarem dom-praca-dyskoteka gdzie nie ma innych prócz nasze świateł). Trzeba uważać na kolory bo pójście w stronę DressBlue kończy się ładnym wyglądem, furą pełną napalonych lasek ;–) ale na trasie nie oddają w pełni swoich walorów (więcej "zimna" w kolorze to słabsza siła światła to więcej rowerzystów na prawym boku ale to poruszano przy Xenonach i dodam zaniebawem swoje pozbierane myśli z tego rozMaździonego forum i googla i efekt zresztą już jest).

To, co zrobił Pawko_6 to ciekawy eksperyment na dwie wersje drogowych raczej niż na wykorzystanie przeciwmgielnych. Trochę jak dla mnie karkołomny (nie niszczy silniczka i spryskiwaczy... ale to jak jazda bez silnika z górki – też oszczędza silnik i paliwo, do pierwszego zakrętu...) ale ciekawy. Sam dzisiaj oglądałem lampy pod tym kątem ;). Tylko zanim się zdecydujecie, sprawdźcie ceny żarników i liczcie 4x a nie 2x jak standardowo.

Nie wiem jednak, póki co, czy xenon rozwiązuje problem mgły(ieł) tak jak przeciwmgielne lub przynajmniej podobnie. Bo różnica drogowe/przeciwmgielne jest duża. I nie trzeba mieszkać na obszarach podmokłych (chociaż w Krakowie na Ruczaju mieszka 50% całej klasy robotniczej ;–) a to teren bagienno-osadzający się gdzie mgła jest przez połowę roku). Ale jak lecisz na trasie standardowo całą noc i rano atakuję Cię lekka mgła (w dużej raczej wolę się zatrzymać jak to możliwe, kiedyś miałem dzięki temu szczęście ominąć karambol, na 300 autek pod Ferrarą, gdzie mgły też są zawsze) to żółte światła dają sobie z nią radę, lub lepiej całkiem wyłączyć drogowe. Ale wtedy jesteś łatwym łupem innych zmęczonych kierowców.

Jeżeli ktoś ma doświadczenie Xeno/Zeno mgielne, chętnie posłucham. Sam doświadczę, ale wolałbym żeby to były dobre doświadczenia. Jak nic nie napiszę, to były złe doświadczenia ;P


Zenon w kabinie – jestem ZA! Łatwiej kobiecie zrobić makijać, bardziej naturalne światło <diabełek>
dST | mazdaManiaK
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2008, 21:52
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-30 (w oczekiwaniu)

[RIP] Kanarkowa Mazda 6 TD 2.0 100KW/136KM z 2004

Postprzez mr_t » 14 paź 2008, 11:13

dST napisał(a):Nie wiem jednak, póki co, czy xenon rozwiązuje problem mgły(ieł) tak jak przeciwmgielne lub przynajmniej podobnie.

Ostatni weekend jechałem w górki, miałem trochę mgieł zarówno w drodze tam jak i spowrotem (Katowice-Kraków-"zakopianka" i na Limanową – Nowy Sącz – Krynica). W obydwie strony jechałem nocą. Mgły raz gęstsze, raz rzadsze, tak czy inaczej ani razu nie potrzebowałem przeciwmgłowych. Raz w najgęstszej mgle włączyłem przednie – efekt, ciut jaśniej przed zderzakiem, ale w sumie nic lepiej nie widziałem. To tak jakby w pokoju w środku bezchmurnego dnia włączyć lampę – niby będzie jaśniej, ale wcale nie lepiej. Mój ksenon w Maździe świeci szeroko, więc przeciwmgłowe wcale lepiej mi nie doświetlają pobocza. Mógłby jeszcze świecić dalej, bo teraz nocą "po wsiach" to mizernie oświetla drogę.
Podsumowując – to co pisałem wyżej, przeciwmgłowe niewiele zmieniają sytuację.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez japoniec » 14 paź 2008, 15:44

potwierdzam, testowane w kilku autach
przy xenonach przeciwmglowe sa zbedne – nic nie daja poza doswietleniem pobocza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez magicadm » 14 paź 2008, 16:00

japoniec napisał(a):przy xenonach przeciwmglowe sa zbedne

Kolejny argument za Zenonami :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:00.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:00.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:00.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:00.
Powód: PORZĄDKI/OT

Postprzez Gość » 14 paź 2008, 22:48

Gość
 

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:00.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:00.
Powód: PORZĄDKI/OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6