Kontrolka ładowania akumulatora – problem z ładowaniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez brodaM6 » 8 sie 2014, 21:42

Pioteq25 napisał(a):Tylko nie jest możliwe, że później kręci jak szalony.

Ledwo kręci ,trochę to dziwne po nocce pali od strzała ,a po dwóch godzinach potrafi robić psikusy ,kontrolka ładowania działa swieci, wiec to pewnie będzie nieszczęsny aku ,dobrze ze on nie co innego :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thing » 9 sie 2014, 11:40

Tak jak kolega pisze, zaśniedziały i robią Ci figla :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez brodaM6 » 10 sie 2014, 10:03

Rozkrecilem wczoraj aku ,a tam brak elektrolitu w każdym otworze Dolałem wody destylowanej podladowalem i zobaczymy.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez miro62 » 10 sie 2014, 10:10

brodaM6 napisał(a):Dolałem wody destylowanej podladowalem

Pasowałoby ładować małym prądem i długo, co by go naładować dogłębnie i trochę odsiarczyć ;)
miro62
 

Postprzez brodaM6 » 10 sie 2014, 10:37

Dziś go podłącze na długo i potraktuje 3A ,wczoraj lądowałem 6A , dzięki Miro <piwo>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grzesiunio » 10 sie 2014, 22:17

Nasuwa mi się jeszcze, że być może to pompa paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienia i zapowietrza, chyba, że iskry nie masz wtedy gdy nie możesz odpalić kolego.
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez brodaM6 » 11 sie 2014, 18:09

Aku śmiga ,mimo ze go nie ładowalem tak jak Miro , tylko pierwszego dnia Dolałem wody des. I 1,5h prostownikiem 6A i działa :) ,chyba dziś na nocke do domu aku .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pioteq25 » 11 sie 2014, 18:25

Szukałem znacznika w ori aku mazdy poziomu elektrolitu i nie znalazłem. Dla potomności płytki muszą być w całości zalane max 4-5mm ponad płytkę. Nie można zalać za dużo, bo wtedy elektrolit będzie miał kontakt z górnymi blaszkami idącymi do klem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez miro62 » 11 sie 2014, 19:12

Pioteq25 napisał(a): bo wtedy elektrolit będzie miał kontakt z górnymi blaszkami idącymi do klem.

A niby co się im stanie <co?> w czasie jazdy, telepie się tam jak sztorm na oceanie ;)
miro62
 

Postprzez brodaM6 » 21 wrz 2014, 15:17

Na nic te dolewki :( dziś ledwo mi odpaliła ,a jak odpaliła to w trybie awaryjnym bo nic nie mogłem zrobić ,zgasilem odpaliłem już normalnie ,ale check wali po gałach ,P0601,c1119,b1318,masakra to przez aku takie cuda ,skasowałam checka odpaliłem i gasilem 5 x i nic gitara ,ale pewnie do pierwszego dłuższego postoju ,trzeba nowe aku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 28 lip 2015, 19:14

Dziś i mnie dopadła podobna rzecz. Mianowicie kontrolki świecą, radio i reszta chodzi normalnie i gdy chce odpalić wszystko przygasa i nie kręci rozrusznikiem.
Akumulator nowy, poczyściłem klemę (–), sprawdziłem bezpieczniki pod maską, wszystko wygląda OK.
Podłączyłem pod kompa i w Forscanie nie ma żadnych błędów.

Kilka miesięcy temu miałem taki problem, że kręciło rozrusznikiem, ale nie chciała zapalić. Problem rozwiązało przeczyszczenie masy gdzieś przy skrzyni biegów.

Obecna usterka nie wystąpiła nagle, tzn. wczoraj i dziś (w sumie 3 odpalenia) miałem takie sytuacje, że nie zakręciło w ogóle za pierwszym razem, a gdy wyłączyłem zapłon i jeszcze raz to w tych trzech przypadkach zawsze za drugim razem zapaliła, rozrusznik kręcił się normalnie (szybko), ale jak widać do czasu.

Co może być przyczyną tego stanu rzeczy?. Dodam jeszcze, że przy przeglądaniu bezpieczników obok skrzynki mam taki jeden luźny bezpiecznik 10 A (nie mikro, a ten większy rozmiar), w którym zauważyłem jeden luźny pin. Przeczyściłem, wpiąłem, ale nie pomogło (nie mam pojęcia za co jest odpowiedzialny ten bezpiecznik...?).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 29 lip 2015, 05:39

Może znowu ta masa ,bo ona jest tak zrobiona ze ............
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 29 lip 2015, 13:08

Mechanik na razie twierdzi, że poprzednio dobrze tę masę zabezpieczył i wątpi, że to ona. Ja nawet nie wiem gdzie tego szukać i czy widać otwierając maskę, czy od spodu tylko...?.

W każdym razie jutro zajrzy i się okaże. Być może sam rozrusznik po prostu poległ tym razem. Orientujecie się jaki mniej więcej koszt regeneracji rozrusznika?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 30 lip 2015, 06:36

No ale mówisz ze kręci . I tak se myśle ze nie ma sensu podawać mechaniorowi info z forum bo on ma na forum w.jeb.ca ,bo on wie lepiej przecież ,dobrze zabezpieczył czyli <co?> ,bo dobrze tam zrobić ,to trzeba razem kable kostkę out itd....
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 30 lip 2015, 10:32

Tzn. rozrusznik nie kręcił, ale już chodzi :) (na razie). Problemem okazała się kostka dochodząca z czerwonym kablem do rozrusznika, jak poruszyłem to aż zatrzeszczało (od syfu). Tak czy inaczej będę musiał oddać do porządnego poprawienia tego styku, tym bardziej, że za kilka tygodni wybieram się do Chorwacji i nie chcę mieć kuku po drodze.

Nieciekawy jest tam dostęp i trzeba będzie pewnie co nie co rozebrać żeby się tam dostać. Może ma ktoś doświadczenie z dostępem do rozrusznika, to bym zasugerował mechanikowi coś konkretnego żeby nie rozkręcał za wiele?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 30 lip 2015, 15:56

Żeby nie było tak ze sie okaże ze jednak rozrusznik do wymiany ,ja osobiście mam przykre doświadczenia z mechanikami ,wiec staram sie wszystkiemu zaradzić sam choć nie zawsze mi sie to udaje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6