Jak dostać się do kosza ssącego w zbiorniku?

Postprzez Piotr MPV » 21 lut 2010, 22:03

witam
1. jak dostać się do kosza ssącego w zbiorniku, aby go wyczyścić, i czy jest z nim pompa paliwa?
2. czy między zbiornikiem paliwa a pompą wtryskową (oprócz filtra paliwa) są jakieś sitka?
– MPV '96 2,5 TD 270tkm – przypuszczam, że mam to, co na jednej z fotorelacji ładnie przedstawiono w innym modelu, czyli parafinę i szlam (przy tym przebiegu trochę różności mogło sie nazbierać przy naszej krajowej jakości paliwa);
– po ostatnich dużych mrozach i zatankowaniu na nietypowej stacji silnik rozwija do 1700-1900 obr./min. i "krztusi" się, "żabka" jak to na forum ładnie określają; oczywiście wymieniłem filtr paliwa, spuściłem prawie wszystko przez korek spustowy w zbiorniku, zalałem na stadtoil, i ... dalej to samo; gdy temp. była minimalnie >0 to silnik rozkręcał się nawet do 2200-2300 obr./min, jakby lekko odpuszczało, nawet wsadziłem farelkę pod tylną część zbiornika paliwa na godzinkę, żeby mu pomóc, pojeździłem i było ok, nazajutrz w drodze do pracy już słabł, a w powrotnej wrócił do stanu pierwotnego, po kolejnym zatankowaniu przez kilkaset metrów jest lepiej a później to samo (ruch paliwa w zbiorniku przy tankowaniu coś tam "porusza"), obecnie znowu lekko na minusie więc muszę coś z tym zrobić; ktoś mi mówił, żeby sprężonym powietrzem przedmuchać przewód paliwowy od filtra do zbiornika;
– z góry dziękuję za podpowiedzi/opinie w temacie
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 11:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez Piotr MPV » 27 lut 2010, 21:14

ok, ok, już starczy tych odpowiedzi :) ; zdobyłem informacje gdzie indziej; do smoka nie dostanę się od wnętrza auta, trzeba opuścić zbiornik (nie chciałem zrywać wykładzin żeby to sprawdzić); w międzyczasie sprawdziłem przewody paliwa: zbiornik-filtr, filtr-pompa wtryskowa, pompa wtryskowa-zbiornik, czyli powrót, są drożne, więc do smoka nie będę się już zabierał;
w takim razie może ktoś w kilku jasnych zdaniach podpowie jak skutecznie odpowietrzyć układ w tym moim czterocylindrowcu 2,5TD ? paliwo jest ok, filtr ok, przewody ok, a on po zalaniu filtra do pełna, zaciągnięciu oleju w przewody przez chwilę ok, a później znowu powyżej 2000obr/min. nie chce pracować (w układzie nie ma ręcznej pompki paliwa); naczytałem się różnych rzeczy, że z czasem sam się odpowietrzy, itp., ale pracował ok. godziny na wolnych obrotach i się nie odpowietrzył, dalej poniżej 2000 obr.;
z góry dziękuję, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 11:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez Piotr MPV » 3 mar 2010, 23:14

i po temacie, sitko w pompie wtryskowej było już niedrożne, przedmuchane, wymyte, wysuszone, i ... auto znowu ciągnie jak należy
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 11:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy