witam
podczas jazdy na 5 biegu przy ok. 85-90 km/h słuchać coraz wyraźniej wycie (dolatuje z tyłu) – wymieniłem olej w skrzyni – dalej wyje, wymieniłem w tylnym moście – dalej wyje, zwiększyłem poziom oleju w skrzyni pod górny korek- dalej wyje (wg instrukcji 2,5 l oleju – tyle do dolnego korka do górnego wlełem ponad 3,5 l – muszę spuścić trochę do normalnego poziomu), rano gdy jadę do pracy i jest zimno wycie słychać słabiej, ale jak wracam auto jest wygrzane na parkingu i na zewnątrz też już dość ciepło to wycie słychać wyraźniej, wyje wyraźnie także przy redukcji na z 3 na 2
co wy na to?
co wyje? (nie piszcie żeby wypuścić w końcu psa z bagażnika :–) )
jak to usunąć? ale najpierw trzeba właściwie zdiagnozować a potem leczyć
pozdr.
Wycie podczas jazdy
Strona 1 z 1
Sprawdź czy odgłosy są takie same podczas jazdy gdy masz wciśnięte i wyciśnięte sprzęgło. Czy odgłosy zmieniają się w zależności od prędkości obrotowej silnika czy prędkości samochodu, to samo odnośnie obciążenia.
tego nie napisałem:
1. gdy jadę te np. 90 km/h przy gazie podtrzymującym prędkość to wyje, ale gdy zaczyna się lekko z górki – ukł. napędowy nie przenosi wówczas momentu obrotowego na koła(gaz pozostaje bez zmian) to przestaje wyć, gdy dodam lekko gazu lub zjadę z tej górki na płaski teren – ukł. napędowy zaczyna napędzać koła-przenosi moment to zaczyna wyć
2. gdy jadę te np. znowy 90 km/h i wrzucę na luz (np. z górki, czy kawałek po płaskim) jest cisza na luzie, tylko silnik mruczy na jałowych obrotach – tak więc wyklucza to łożyska – i wskazuje na układ napędowy przenoszący moment obrotowy do tylnych kół
3. sprawdzę jeszcze różne warianty ze sprzęgłem w czasie jazdy
dziękuję za zainteresowanie – pozdr.
1. gdy jadę te np. 90 km/h przy gazie podtrzymującym prędkość to wyje, ale gdy zaczyna się lekko z górki – ukł. napędowy nie przenosi wówczas momentu obrotowego na koła(gaz pozostaje bez zmian) to przestaje wyć, gdy dodam lekko gazu lub zjadę z tej górki na płaski teren – ukł. napędowy zaczyna napędzać koła-przenosi moment to zaczyna wyć
2. gdy jadę te np. znowy 90 km/h i wrzucę na luz (np. z górki, czy kawałek po płaskim) jest cisza na luzie, tylko silnik mruczy na jałowych obrotach – tak więc wyklucza to łożyska – i wskazuje na układ napędowy przenoszący moment obrotowy do tylnych kół
3. sprawdzę jeszcze różne warianty ze sprzęgłem w czasie jazdy
dziękuję za zainteresowanie – pozdr.
- Od: 1 wrz 2008, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MPV '96 – 2,5 TD
Nie wiem jak jest tam zrealizowane zawieszenie wału ale może tam jest jakieś łożysko które szumi pod obciążeniem? Podaj nr VIN to postaram się sprawdzić w EPC co tam może jeszcze szumieć.
VIN: JMZLV12L200101456
przy jeżdzie i wciśnięciu sprzęgła (ale bieg pozostaje włączony) jest cisza,
gdy wjeżdżam pod górę (czyli ma ciężej) jakby trochę ciszej ale szumi nadal,
wał wychodzi ze skrzyni i jest w jednym (przynajmniej jak pamięam) miejscu podwieszony na łożysku do podwozia
dzięki
przy jeżdzie i wciśnięciu sprzęgła (ale bieg pozostaje włączony) jest cisza,
gdy wjeżdżam pod górę (czyli ma ciężej) jakby trochę ciszej ale szumi nadal,
wał wychodzi ze skrzyni i jest w jednym (przynajmniej jak pamięam) miejscu podwieszony na łożysku do podwozia
dzięki
- Od: 1 wrz 2008, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MPV '96 – 2,5 TD
jeszcze zapytam, wymiana tego łożyska jest w tym wypadku konieczna, czy jest możliwość nasmarowania (np. jakaś smarowniczka w obudowie łoźyska)?
i jeśli wymiana to czy masz wiedzę czy można tam dobrać handlowe łożysko np. kulkowe czy jest to element specjalny do którego nic nie dobiorę i zapłacę kupę grosza ściągając przez serwis?
i rozumiem, że skrzynię i tylny most mogę wykluczyć
pozdr. i dziękuję
i jeśli wymiana to czy masz wiedzę czy można tam dobrać handlowe łożysko np. kulkowe czy jest to element specjalny do którego nic nie dobiorę i zapłacę kupę grosza ściągając przez serwis?
i rozumiem, że skrzynię i tylny most mogę wykluczyć
pozdr. i dziękuję
- Od: 1 wrz 2008, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MPV '96 – 2,5 TD
Nie wiem czy skrzynie i most możesz wykluczyć, ale pewnie łożysko będzie tańsze niż skrzynia czy most.
Wał ma miejsce łączenia zaraz za łożyskiem, rozkręcasz go w tym miejscu, odkręcasz obudowę łożyska od auta i wyjmujesz całość, od strony tylnego mostu w obudowie łożyska zdejmujesz zawleczkę i wyciskasz łożysko. Samo łożysko ma numer P044-25-155B. Po wyjęciu możesz je pomierzyć sprawdzić czy hałasuje, i ewentualnie udać się do jakiegoś sklepu z łożyskami i kupić coś o tych samych wymiarach. Wiem że polskie łożyska są cenione w świecie i np VW stosuje w kołach polskie łożyska, identyczne w wymiarach jak do mazdy 626GC. Myślę że gdzieś to dobierzesz, bo pewnie w ASO to będzie koszmar, o ile rzeczywiście będzie to łożysko.
Wał ma miejsce łączenia zaraz za łożyskiem, rozkręcasz go w tym miejscu, odkręcasz obudowę łożyska od auta i wyjmujesz całość, od strony tylnego mostu w obudowie łożyska zdejmujesz zawleczkę i wyciskasz łożysko. Samo łożysko ma numer P044-25-155B. Po wyjęciu możesz je pomierzyć sprawdzić czy hałasuje, i ewentualnie udać się do jakiegoś sklepu z łożyskami i kupić coś o tych samych wymiarach. Wiem że polskie łożyska są cenione w świecie i np VW stosuje w kołach polskie łożyska, identyczne w wymiarach jak do mazdy 626GC. Myślę że gdzieś to dobierzesz, bo pewnie w ASO to będzie koszmar, o ile rzeczywiście będzie to łożysko.
ok, w sobote przymierzę się do tego – dam znać co wyszło;
(jeszcze jeden szczegół – olej w skrzyni po poprzedniku był dość gęsty, ale w miarę czysty, "klarowny" – wlałem wg instrukcji GL4 75W90 Valvoline – rzadszy zdecydowanie od tego co był, w tylnym moście był olej czarny gęsty i wlałem też wg instrukcji czyli GL5 80W90 Elf – gęstość podobna "na oko")
oczywiście dziękuję za szczegółowe info i poświęcony czas
(jeszcze jeden szczegół – olej w skrzyni po poprzedniku był dość gęsty, ale w miarę czysty, "klarowny" – wlałem wg instrukcji GL4 75W90 Valvoline – rzadszy zdecydowanie od tego co był, w tylnym moście był olej czarny gęsty i wlałem też wg instrukcji czyli GL5 80W90 Elf – gęstość podobna "na oko")
oczywiście dziękuję za szczegółowe info i poświęcony czas
- Od: 1 wrz 2008, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MPV '96 – 2,5 TD
witam, wał wyjąłem wg wskazówek, nistety bez sporego imadła w solidnym stole nie udało mi się wyciągnąć łożyska (wewnątrz wału duża nakrętka, z którą się nie uporałem) – ale łożysko nia ma specjalnie luzów, obudowa kręci się bez zakłóceń, szumów, zgrzytów
pozostaje chyba przyzwyczaić się i jechać dalej
pozdr.
pozostaje chyba przyzwyczaić się i jechać dalej
pozdr.
- Od: 1 wrz 2008, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MPV '96 – 2,5 TD
Też tak mam i zdarzyłem się już przyzwyczaić, najczęściej to słychać po wrzuceniu szybko 5 biegu czyli przy 80-90 km/h, ale słychać tylko w zakresie tej prędkości (na 4. przy tej prędkości może lekko słychać, ale bardziej to na 5. słychać). Kiedyś na TVN turbo w Turbo kamerze był nowy Sprinter z taką dolegliwością, to Mercedes twierdzi, że ten typ tak ma, więc i Mazda takie coś ma 
-
PWS
dzięki za informacje,
obecnie mniej słychać – zimniej, więc olej robi się gęstszy, wg mnie to jest ze skrzyni biegów – można spróbować wlać ceramizator, niektorzy mówią, że można zmienić olej z synetycznego na mineralny w skrzyni – co Wy na to?
(obecnie przebieg to 262 tkm)
pozdrawiam właścicieli MPV
obecnie mniej słychać – zimniej, więc olej robi się gęstszy, wg mnie to jest ze skrzyni biegów – można spróbować wlać ceramizator, niektorzy mówią, że można zmienić olej z synetycznego na mineralny w skrzyni – co Wy na to?
(obecnie przebieg to 262 tkm)
pozdrawiam właścicieli MPV
- Od: 1 wrz 2008, 11:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MPV '96 – 2,5 TD
Możliwe, bo już drugi raz się przymierzam do rozebrania skrzyni, pierwszym razem poszła przesuwka 3/4 bieg i zablokowało całą skrzynię (Niemcy dlatego ja sprzedali wg mnie i co ciekawe skrzynia zaczęła chodzić jak w mojej poprzedniej Omedze, krótko i precyzyjnie), a teraz wyje łożysko na 2 i 3 biegu (tylko na tych biegach). Ale te wycie dobiega jakby tylko z lewej strony mostu :/
-
PWS
podepne sie pod temat:
po odebraniu od mechanika mazdy 6 po konserwacji podwozia cos mi wyje cichutko jakby z okolic tylnego prawego koła
bylem już i mówia ze to nie łożysko
najlepiej słychać przy 80km/h
wyłączyłem silnik przy tej prędkości i ten szum był identyczny
pomożecie
po odebraniu od mechanika mazdy 6 po konserwacji podwozia cos mi wyje cichutko jakby z okolic tylnego prawego koła
bylem już i mówia ze to nie łożysko
najlepiej słychać przy 80km/h
wyłączyłem silnik przy tej prędkości i ten szum był identyczny
pomożecie
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość