Wycie podczas jazdy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotr MPV » 27 kwi 2009, 07:20

witam
podczas jazdy na 5 biegu przy ok. 85-90 km/h słuchać coraz wyraźniej wycie (dolatuje z tyłu) – wymieniłem olej w skrzyni – dalej wyje, wymieniłem w tylnym moście – dalej wyje, zwiększyłem poziom oleju w skrzyni pod górny korek- dalej wyje (wg instrukcji 2,5 l oleju – tyle do dolnego korka do górnego wlełem ponad 3,5 l – muszę spuścić trochę do normalnego poziomu), rano gdy jadę do pracy i jest zimno wycie słychać słabiej, ale jak wracam auto jest wygrzane na parkingu i na zewnątrz też już dość ciepło to wycie słychać wyraźniej, wyje wyraźnie także przy redukcji na z 3 na 2
co wy na to?
co wyje? (nie piszcie żeby wypuścić w końcu psa z bagażnika :–) )
jak to usunąć? ale najpierw trzeba właściwie zdiagnozować a potem leczyć
pozdr.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez otiks » 27 kwi 2009, 13:29

Sprawdź czy odgłosy są takie same podczas jazdy gdy masz wciśnięte i wyciśnięte sprzęgło. Czy odgłosy zmieniają się w zależności od prędkości obrotowej silnika czy prędkości samochodu, to samo odnośnie obciążenia.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 21:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Piotr MPV » 27 kwi 2009, 15:30

tego nie napisałem:
1. gdy jadę te np. 90 km/h przy gazie podtrzymującym prędkość to wyje, ale gdy zaczyna się lekko z górki – ukł. napędowy nie przenosi wówczas momentu obrotowego na koła(gaz pozostaje bez zmian) to przestaje wyć, gdy dodam lekko gazu lub zjadę z tej górki na płaski teren – ukł. napędowy zaczyna napędzać koła-przenosi moment to zaczyna wyć
2. gdy jadę te np. znowy 90 km/h i wrzucę na luz (np. z górki, czy kawałek po płaskim) jest cisza na luzie, tylko silnik mruczy na jałowych obrotach – tak więc wyklucza to łożyska – i wskazuje na układ napędowy przenoszący moment obrotowy do tylnych kół
3. sprawdzę jeszcze różne warianty ze sprzęgłem w czasie jazdy

dziękuję za zainteresowanie – pozdr.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez otiks » 27 kwi 2009, 16:17

Nie wiem jak jest tam zrealizowane zawieszenie wału ale może tam jest jakieś łożysko które szumi pod obciążeniem? Podaj nr VIN to postaram się sprawdzić w EPC co tam może jeszcze szumieć.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 21:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Piotr MPV » 28 kwi 2009, 06:14

VIN: JMZLV12L200101456
przy jeżdzie i wciśnięciu sprzęgła (ale bieg pozostaje włączony) jest cisza,
gdy wjeżdżam pod górę (czyli ma ciężej) jakby trochę ciszej ale szumi nadal,
wał wychodzi ze skrzyni i jest w jednym (przynajmniej jak pamięam) miejscu podwieszony na łożysku do podwozia
dzięki
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez otiks » 28 kwi 2009, 13:22

Sprawdziłem w EPC, jest tam jeden punkt mocowania jak napisałeś, łożysko więc to może być jeszcze ta część.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 21:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Piotr MPV » 28 kwi 2009, 14:09

jeszcze zapytam, wymiana tego łożyska jest w tym wypadku konieczna, czy jest możliwość nasmarowania (np. jakaś smarowniczka w obudowie łoźyska)?
i jeśli wymiana to czy masz wiedzę czy można tam dobrać handlowe łożysko np. kulkowe czy jest to element specjalny do którego nic nie dobiorę i zapłacę kupę grosza ściągając przez serwis?
i rozumiem, że skrzynię i tylny most mogę wykluczyć
pozdr. i dziękuję
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez otiks » 28 kwi 2009, 20:13

Nie wiem czy skrzynie i most możesz wykluczyć, ale pewnie łożysko będzie tańsze niż skrzynia czy most.
Wał ma miejsce łączenia zaraz za łożyskiem, rozkręcasz go w tym miejscu, odkręcasz obudowę łożyska od auta i wyjmujesz całość, od strony tylnego mostu w obudowie łożyska zdejmujesz zawleczkę i wyciskasz łożysko. Samo łożysko ma numer P044-25-155B. Po wyjęciu możesz je pomierzyć sprawdzić czy hałasuje, i ewentualnie udać się do jakiegoś sklepu z łożyskami i kupić coś o tych samych wymiarach. Wiem że polskie łożyska są cenione w świecie i np VW stosuje w kołach polskie łożyska, identyczne w wymiarach jak do mazdy 626GC. Myślę że gdzieś to dobierzesz, bo pewnie w ASO to będzie koszmar, o ile rzeczywiście będzie to łożysko.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 21:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Piotr MPV » 29 kwi 2009, 13:35

ok, w sobote przymierzę się do tego – dam znać co wyszło;

(jeszcze jeden szczegół – olej w skrzyni po poprzedniku był dość gęsty, ale w miarę czysty, "klarowny" – wlałem wg instrukcji GL4 75W90 Valvoline – rzadszy zdecydowanie od tego co był, w tylnym moście był olej czarny gęsty i wlałem też wg instrukcji czyli GL5 80W90 Elf – gęstość podobna "na oko")

oczywiście dziękuję za szczegółowe info i poświęcony czas
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez Piotr MPV » 4 maja 2009, 06:55

witam, wał wyjąłem wg wskazówek, nistety bez sporego imadła w solidnym stole nie udało mi się wyciągnąć łożyska (wewnątrz wału duża nakrętka, z którą się nie uporałem) – ale łożysko nia ma specjalnie luzów, obudowa kręci się bez zakłóceń, szumów, zgrzytów
pozostaje chyba przyzwyczaić się i jechać dalej
pozdr.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez PWS » 3 paź 2009, 08:43

Też tak mam i zdarzyłem się już przyzwyczaić, najczęściej to słychać po wrzuceniu szybko 5 biegu czyli przy 80-90 km/h, ale słychać tylko w zakresie tej prędkości (na 4. przy tej prędkości może lekko słychać, ale bardziej to na 5. słychać). Kiedyś na TVN turbo w Turbo kamerze był nowy Sprinter z taką dolegliwością, to Mercedes twierdzi, że ten typ tak ma, więc i Mazda takie coś ma ;)
PWS
 

Postprzez Piotr MPV » 20 paź 2009, 09:27

dzięki za informacje,
obecnie mniej słychać – zimniej, więc olej robi się gęstszy, wg mnie to jest ze skrzyni biegów – można spróbować wlać ceramizator, niektorzy mówią, że można zmienić olej z synetycznego na mineralny w skrzyni – co Wy na to?
(obecnie przebieg to 262 tkm)
pozdrawiam właścicieli MPV
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 10:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez PWS » 20 paź 2009, 14:04

Możliwe, bo już drugi raz się przymierzam do rozebrania skrzyni, pierwszym razem poszła przesuwka 3/4 bieg i zablokowało całą skrzynię (Niemcy dlatego ja sprzedali wg mnie i co ciekawe skrzynia zaczęła chodzić jak w mojej poprzedniej Omedze, krótko i precyzyjnie), a teraz wyje łożysko na 2 i 3 biegu (tylko na tych biegach). Ale te wycie dobiega jakby tylko z lewej strony mostu :/
PWS
 

Postprzez Ciamek » 19 sty 2011, 15:35

A może macie kogoś kto naprawi mi łożysko piątego biegu, bo u mnie też szumi podczas jazdy i muszę to zrobić na prędkości. Jaki koszt takiej naprawy??
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 15:23
Posty: 3

Postprzez karlo8 » 30 wrz 2018, 18:47

podepne sie pod temat:

po odebraniu od mechanika mazdy 6 po konserwacji podwozia cos mi wyje cichutko jakby z okolic tylnego prawego koła
bylem już i mówia ze to nie łożysko
najlepiej słychać przy 80km/h
wyłączyłem silnik przy tej prędkości i ten szum był identyczny

pomożecie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 311
Skąd: Łódź; rondo lotników lwowskich
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy