Strona 1 z 1

wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 11 mar 2010, 14:25
przez bchmiel
Witam,

Mam do Was prośbę o zrobienie prostego testu. Podczas jazdy, albo na parkingu (bezpieczniej) spróbujcie szybko zakręcić kierownicą. U mnie w takim przypadku gwałtownie spada siła wspomagania. Podczas normalnego kręcenia przy typowych manewrach kłopotu nie ma, ale gdy tylko chcę skręcić gwałtowniej – muszę sie nawojowac z oporną kierownicą. Sprawdzałem przy manewrach na parkingu oraz w czasie jazdy w korku. Nie sprawdzałem podczas szybszej jazdy w trasie, bo to by było niebezpieczne.

Czy ktos ma pomysł, co się psuje?

Dla ułatwienia dodam, że płynu w zbiorniczku nie brakuje a pompa wspomagania nie hałasuje.

Pozdrawiam
Bartek

Re: wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 11 mar 2010, 15:25
przez Norby
W czasie jazdy mniejsze są opory i łatwiej kręcić kierownicą (126p), w niektórych autach wspomaganie zmniejsza się wraz z prędkością. Na parkingu ciężej kręcić ale bez przesady.

Re: wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 11 mar 2010, 16:15
przez bchmiel
Tyle to ja wiem. Ale opisywany przeze mnie przypadek ma nieco inną naturę – czuć wyraźny opór na kierownicy jedynie wtedy, gdy wykonuje się szybkie ruchy kierownicą. Przy normalnym kręceniu problem nie występuje. I dzieje się tak niezależnie od prędkości jazdy (nie sprawdzałem w trasie a jedynie na parkingu oraz jadąc w porannym korku).

Any ideas?

Pozdro
Bartek

Re: wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 12 mar 2010, 08:28
przez pdrog
Nie mam takich objawów, specjalnie wczoraj wracając z i dzisiaj w drodze do pracy wykonywałem podobne manewry. Minimalnie może jest większy opór, ale naprawdę trudno to zauważyć, nie wiem/strzelam może przy nagłym ruchu kierownicy skokowo wzrasta ciśnienie w układzie wspomagania i taka jest reakcja na kierownicy ?? może nawet jest to zamierzony efekt konstruktora układu, aby bezpieczniej było, a u Ciebie jakiś zaworek( czy ch...wie co) się zatkał i zamiast delikatnego wzrostu oporu jest mocno ?? tak tylko gdybam

Re: wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 4 maja 2011, 23:22
przez DJStonka2
Też zauważyłem ten problem – przy szybkim kręceniu mam wrażenie jakby wspomaganie MALAŁO i jest duży opór. Nie wiem czemu. Jak będę u mechanika to może się dowiem...

Re: wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 5 maja 2011, 10:31
przez hejfranekkk
może pompa od od wspomagania szfankuje




______________
wells fargo banking

Re: wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

PostNapisane: 14 cze 2011, 17:20
przez DJStonka2
Jakiś czujnik w pompie wspomagania trzeba wymienić.
Tak powiedział mechanik ale jeszcze tego nie zrobiłem.
Jak naprawię wspomaganie to dam znać