wspomaganie vs. szybkie kręcenie kierownicą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bchmiel » 11 mar 2010, 14:25

Witam,

Mam do Was prośbę o zrobienie prostego testu. Podczas jazdy, albo na parkingu (bezpieczniej) spróbujcie szybko zakręcić kierownicą. U mnie w takim przypadku gwałtownie spada siła wspomagania. Podczas normalnego kręcenia przy typowych manewrach kłopotu nie ma, ale gdy tylko chcę skręcić gwałtowniej – muszę sie nawojowac z oporną kierownicą. Sprawdzałem przy manewrach na parkingu oraz w czasie jazdy w korku. Nie sprawdzałem podczas szybszej jazdy w trasie, bo to by było niebezpieczne.

Czy ktos ma pomysł, co się psuje?

Dla ułatwienia dodam, że płynu w zbiorniczku nie brakuje a pompa wspomagania nie hałasuje.

Pozdrawiam
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez Norby » 11 mar 2010, 15:25

W czasie jazdy mniejsze są opory i łatwiej kręcić kierownicą (126p), w niektórych autach wspomaganie zmniejsza się wraz z prędkością. Na parkingu ciężej kręcić ale bez przesady.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez bchmiel » 11 mar 2010, 16:15

Tyle to ja wiem. Ale opisywany przeze mnie przypadek ma nieco inną naturę – czuć wyraźny opór na kierownicy jedynie wtedy, gdy wykonuje się szybkie ruchy kierownicą. Przy normalnym kręceniu problem nie występuje. I dzieje się tak niezależnie od prędkości jazdy (nie sprawdzałem w trasie a jedynie na parkingu oraz jadąc w porannym korku).

Any ideas?

Pozdro
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez pdrog » 12 mar 2010, 08:28

Nie mam takich objawów, specjalnie wczoraj wracając z i dzisiaj w drodze do pracy wykonywałem podobne manewry. Minimalnie może jest większy opór, ale naprawdę trudno to zauważyć, nie wiem/strzelam może przy nagłym ruchu kierownicy skokowo wzrasta ciśnienie w układzie wspomagania i taka jest reakcja na kierownicy ?? może nawet jest to zamierzony efekt konstruktora układu, aby bezpieczniej było, a u Ciebie jakiś zaworek( czy ch...wie co) się zatkał i zamiast delikatnego wzrostu oporu jest mocno ?? tak tylko gdybam
pdrog
 

Postprzez DJStonka2 » 4 maja 2011, 23:22

Też zauważyłem ten problem – przy szybkim kręceniu mam wrażenie jakby wspomaganie MALAŁO i jest duży opór. Nie wiem czemu. Jak będę u mechanika to może się dowiem...
Adam Sośnica – wodzirej
606-327-269
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Kalety k/Częstochowy
Auto: MAZDA MPV 2003 2.0 CiTD

Postprzez hejfranekkk » 5 maja 2011, 10:31

może pompa od od wspomagania szfankuje




______________
wells fargo banking
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 00:47
Posty: 9

Postprzez DJStonka2 » 14 cze 2011, 17:20

Jakiś czujnik w pompie wspomagania trzeba wymienić.
Tak powiedział mechanik ale jeszcze tego nie zrobiłem.
Jak naprawię wspomaganie to dam znać
Adam Sośnica – wodzirej
606-327-269
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Kalety k/Częstochowy
Auto: MAZDA MPV 2003 2.0 CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy