gdzie w MPV podczepić się pod linkę holowniczą?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krystof » 15 sty 2010, 09:45

Alo,
zakopałem się wczoraj w zaspie – skoro juz o wspomnieniach, to włączam podemat: czy wasze mazdy mpv też są takie zakopujące się? Dlaczego?

Wczoraj zjechałem na mały parking pod górkę ... Po kolei parking opuszczały vw, sejczenta, toyoty – przeróżne auta – a ja, coraz niżej i niżej, nie mogąć wspiąć się pod górę cofałem i cofałem, aż ugrzązłem na amen. Próbował mnie wyciągnąć pan w volvo – jeszcze raz bardzo dziękuję – to porażka jakaś – ja nie mogłem ruszyć o milimetr pod górę, a on prawie mnie wyciągnął swoim autem – siebie + 1,8 tony :@(
Dodam, że laczki mam w dobrym stanie ...

Ale wracam do tematu – nie znalazłem w Madzi otworu, pętelki stalowej ... nic, co wyglądałoby na solidny hak do holowania. Mama pewne przypuszczenie, ale te "oczka", o których myślę, mają ostre krawędzie i są dość wysoko umiejscowione (bałem się, że podniesie mi się zderzak, jak siętam wepnę). Co mówi manual? Jakie macie doświadczenie? Pzdr, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez pdrog » 15 sty 2010, 11:10

W instrukcji na stronie 6-16 pokazują 2 uchwyty z przodu w kształcie trapezowym. Podejrzewam, że Twoje przypuszczenia są jak najbardziej prawidłowe.Uchwyty faktycznie wyglądają nieprzyjemnie, może inżynierowie Mazdy nie zakładali konieczności holowania mpvki <lol> .
Co do samego zakopywania się i trudności z wyjechaniem to nie mam problemów, chociaż pokrywa śniegowa rzędu 20-50cm w uliczkach osiedlowych i na parkingach. Może to kwestia opon ?? a może dizel jest cięższy i dlatego ??
pdrog
 

Postprzez krystof » 15 sty 2010, 11:51

dzięki – tak myślałem – sądzę, ze podczepienie się pod to nie może skończyć się inaczej, niż zerwaniem linki :@(

a jeśli chodzi o zakopywanie się – ponieważ złapałem dziś kapcia, omówiłem sprawę z panem oponowym – wciskał mi nowe opony, rzecz jasna, uznając, że 4-5 mm, to za mała głębokość profilu :@(
pewnie rozpocznę poszukiwania nowych 2 opon, ale pójdę w mniejszy rozmiar (205/65/15), bo różnica w cenie jest duża – wolę za tą kasę kupić nowe felgi i dobre oponki, niż jakieś kumho, czy jak im tam ;@)

a wracając do ślizgania – zauważyłem, że to musi być coś niehalo przy niskich temperaturach (– 8 /-10); wcześniej nic sięnie działo, teraz Madzia pływa bardzo nawet na asfalcie ... trzeba uważać!


pzdr, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez pdrog » 15 sty 2010, 12:01

Ja mam michelin primacy alpin. Dokładniejszego oznaczenia i indeksów nie pamiętam. Bieżnik około 7-8mm Na suchym i mokrym – paskudne opony, każde ruszenie do buksowanie, trakcja do d..., tylko dość ciche. Ale na śniegu....bardzo ok. W GF mam kleber krisalp hp2. Moim zdaniem bardziej uniwersalne opony – na suchym i mokrym szału nie ma ale lepiej niż michelin, a na śniegu bardzo porównywalnie. Oczywiście porównanie jest koślawe – bo to dwa różne auta ale co tam ;)
pdrog
 

Postprzez Norby » 15 sty 2010, 13:58

Ta zima faktycznie pokazała już nie jednemu na co ją stać. Zastanawiam się czy nie kupić łańcuchy bo nie chciałbym zostawić gdzieś auta w zaspie (chociaż wycofam). Nie zawiodła mnie moja MPV jeszcze choć było blisko ale to zasługa opon zimowych FIRESTONE WINTERHAWK nie narzekam. Co do instr niemieckiej to wygląda tak:
Obrazek
Ostatnio edytowano 8 lut 2010, 12:26 przez Norby, łącznie edytowano 1 raz
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez krystof » 15 sty 2010, 16:00

płakać mi się chiało, jak sięMadzia męczyła na wysokich obrotach i nic :@((( w dodatku mi się lampka hamulca i ABS-u zaczęła palić ... masakra jakaś :@(((( nikomu nie życzę, K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez say » 15 sty 2010, 22:28

pdrog napisał(a):W instrukcji na stronie 6-16 pokazują 2 uchwyty z przodu w kształcie trapezowym. Podejrzewam, że Twoje przypuszczenia są jak najbardziej prawidłowe.Uchwyty faktycznie wyglądają nieprzyjemnie, może inżynierowie Mazdy nie zakładali konieczności holowania mpvki

Zapewne przeznaczenie jest podobne jak w Premacy, czyli mocowanie na lawecie a nie holowanie :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez pdrog » 15 sty 2010, 23:00

Nie jest tak jak piszesz say
Mocowanie na lawecie zgodnie z instrukcją ( strona 6-14 i 6-15) zakłada podniesienie całej osi przedniej, unieruchomienie kół i holowanie ( przy podniesieniu osi tylnej, przód auta na rolkach, ew. całe auto na lawetę). Te haki o których pisał krystof i ja zgodnie z instrukcją służą do założenia linki holowniczej
pdrog
 

Postprzez otiks » 16 sty 2010, 00:04

Co do zakopywania się MPV to moja przedziera się przez wszystko, jednak masa i opony Nokian pozwalają na bardzo wiele...za to rexem nie jest już tak łatwo...najczęściej jak są już koleiny w śniegu to przełączam się w tryb pingwina i jadę z rozpędu brzuchem po śniegu dokładnie jak pingwiny na lodzie hahaha
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy