Strona 1 z 1

bieg haczy przy zmianie – czy jest na to rada?

PostNapisane: 24 mar 2009, 10:37
przez krystof
Witajcie,

w świeżo (hmm, w sumie w grudniu to było) kupionej MPV od początku brzydko haczy w skrzyni przy zmianie z 2. na 3.
Czy to groźny objaw, z którym trzeba coś zrobić?
Czy jest (w miarę prosty) sposób, by siętego haczenia pozbyć?

Pozdrowienia, Krystof

PostNapisane: 24 mar 2009, 14:50
przez Iktorn92
Na początek moze wymień olej w skrzyni? :)

PostNapisane: 24 mar 2009, 16:47
przez krystof
olej w skrzyni nie powodowałby haczenia tylko z 2. na 3., jak sądzę, a dawałby dodatkowe objawy przy pozostałych położeniach? K.

PostNapisane: 24 mar 2009, 19:56
przez Iktorn92
krystof napisał(a):olej w skrzyni nie powodowałby haczenia tylko z 2. na 3., jak sądzę, a dawałby dodatkowe objawy przy pozostałych położeniach? K.



Wydaje mi się że to jednak olej, daje on rozne objawy ciezko jest jednoznacznie stwierdzic. Ja bym wymienial koszt nie wielki a myślę ze pomoże ;)

PostNapisane: 24 mar 2009, 22:25
przez Waluś
–>

PostNapisane: 25 mar 2009, 09:55
przez krystof
Wydaje mi się że to jednak olej, daje on rozne objawy ciezko jest jednoznacznie stwierdzic. Ja bym wymienial koszt nie wielki a myślę ze pomoże

hmm, no to nie pozostaje mi nic innego, jak sprawdzić, kiedy był wymieniany no i wymienić ...

dzięki i pozdrov, K.

PostNapisane: 22 kwi 2009, 13:05
przez Blondas
haczy, i nie tylko w MPV, ale i w 6 wielu na to się skarży, niejeden próbował coś zrobić i z tego co wiem, to nikomu się nie udało. Wszyscy z tym jeżdżą bez konsekwencji. U mnie też przy zmianie z 1 na 2 haczy, szczególnie przy niskiej temperaturze.

PostNapisane: 27 kwi 2009, 09:13
przez krystof
no właśnie (niskie temperatury) teraz ustało – czyli – naprawiło się ;) w ciepełku od razu inaczej, pzdr, K.

PostNapisane: 27 kwi 2009, 09:24
przez say
Skoro niskie temp. tak wplywaja ja zmiane biegow, wskazywaloby to na olej. Moze jest nalany o niewlasciwej gestosci (jesli byl zmieniany przez poprzedniego wlasciciela).

PostNapisane: 27 kwi 2009, 12:23
przez krystof
nie nie – jest nowy, dobry syntetyk, 5W40

PostNapisane: 27 kwi 2009, 14:04
przez say
To olej silnikowy a ja pytam o ten w skrzyni biegow, zapewne powinien byc 75w90 a jak ktos zalal 80w90, gdy jest zimno sa problemy z biegami.

PostNapisane: 27 kwi 2009, 16:22
przez krystof
aha, to muszę sprawdzić – nie pamiętam, kiedy jest wymiana oleju w skrzyni ... zdaje się, że coś koło 100 tyś – ale auto było robione w maździe, więc powinoo być okej

PostNapisane: 12 maja 2009, 11:41
przez slygawrys
Mam również podobny problem z przełączeniem z 1 na 2 i trochę ciężko chodzą wszystkie biegi. Czy to Może być wina oleju? Czy coś innego? Jak się wymienia w Premacy? Czy jest jakiś korek spustowy a z góry wlew?

PostNapisane: 12 maja 2009, 12:02
przez say
Korek spustowy i korek kontrolno-wlewowy (tak naprawde to sruby, klucz 23). Wymiana oleju jest banalna.

PostNapisane: 13 maja 2009, 07:48
przez Piotr MPV
w mojej MPV (co prawda poprzedniej generacji) wymiana oleju w skrzyni wg książki auta co 80 000 km – olej GL4 75W90, i oczywiście sprawdzenie właściwego poziomu oleju nawet jeśli był niedawno wymieniany – poprzedni właściciele często robią różne rzeczy, a później człowiek może zgłupieć (u mnie olej w skrzyni był bardzo gęsty, chociaż czysty, przypuszczam, że poprzednik wlał coś innego niż to co powinien – mam nadzieję, że nie GL5 albo silnikowy, przy wymianie wlałem wg książki GL4 75W90 i przy obciążeniu, tj. przenoszeniu napędu teraz wyje nieco i trochę nie wiem co z tym zrobić – to tak na marginesie)

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:21
przez Steve
W Premacy rdzewieje element łączący drążek z cięgnęm biegnącym do skrzyni no i wtedy biegi hacza. Moze w MPV jest podobnie – sproboj wejsc pod auto, rozebrać, rozkręcic, wyczyścić, dobrać nową śrubę, starą do kosza i złożyć z powrotem .