Pedał sprzęgła nie odbija – zapowietrzone sprzęgło
Strona 1 z 1
Witam mazdowiczów !
mam problem ze sprzęłem w mpv- ce. 2002. r. 2.0 tdi.
Kilka razy zdarzyło się ,że pedał sprzęgła nie odbija i trzeba go cofnąć ręcznie.
Na forum przeczytałem ,że może to być wysprzęlik lub potrzeba odpowietrzenia sprzęła
Może ktoś miał ten sam problem ?
Drugi problem to słabe ogrzewanie w okresie zimowym , przy (– 15 ) szyby szroniły od wewnątrz. Czy może to być brak oryginalnego płynu chłodzącego / stan max w zbiorniku / czy może jest jakiś przełącznik na termostacie .
Madzia była sciągnięta z Włoch a w instrukcji jest taki przełącznik
ale ja nie miogę go znależć. :( starr [/list]
mam problem ze sprzęłem w mpv- ce. 2002. r. 2.0 tdi.
Kilka razy zdarzyło się ,że pedał sprzęgła nie odbija i trzeba go cofnąć ręcznie.
Na forum przeczytałem ,że może to być wysprzęlik lub potrzeba odpowietrzenia sprzęła
Może ktoś miał ten sam problem ?
Drugi problem to słabe ogrzewanie w okresie zimowym , przy (– 15 ) szyby szroniły od wewnątrz. Czy może to być brak oryginalnego płynu chłodzącego / stan max w zbiorniku / czy może jest jakiś przełącznik na termostacie .
Madzia była sciągnięta z Włoch a w instrukcji jest taki przełącznik
ale ja nie miogę go znależć. :( starr [/list]
starr
- Od: 18 mar 2009, 07:15
- Posty: 4
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda mpv 2002.r. poj. 2.0 tdi
starr na początek popraw temat na zgodny z regulaminem.
Co do sprzęgła to nie jestem od tego specjalistą ale ogrzewanie to prawdopodobnie zapowietrzona nagrzewnica. Uruchom silnik niech rozgrzeje się i sprawdź temperaturę przewodów wchodzących do ściany grodziowej za silnikiem. Można je spokojnie sięgnąć, stając z boku auta. Jeśli choć jeden będzie zimniejszy niż pozostałe to wystarczy na pracującym silniku parę razy ścisnąć przewód doprowadzający płyn do nagrzewnicy (ten z lewej patrząc od przodu) i powinno przepchnąć. Jeśli masz tylne ogrzewanie to sprawdź też jego działanie. Jeśli ktoś opróżniał układ z płynu to prawdopodobnie tylna nagrzewnica też jest całkowicie zapowietrzona.
Przerabiałem to podczas wymiany przewodów ogrzewania do tylnej nagrzewnicy.
Co do sprzęgła to nie jestem od tego specjalistą ale ogrzewanie to prawdopodobnie zapowietrzona nagrzewnica. Uruchom silnik niech rozgrzeje się i sprawdź temperaturę przewodów wchodzących do ściany grodziowej za silnikiem. Można je spokojnie sięgnąć, stając z boku auta. Jeśli choć jeden będzie zimniejszy niż pozostałe to wystarczy na pracującym silniku parę razy ścisnąć przewód doprowadzający płyn do nagrzewnicy (ten z lewej patrząc od przodu) i powinno przepchnąć. Jeśli masz tylne ogrzewanie to sprawdź też jego działanie. Jeśli ktoś opróżniał układ z płynu to prawdopodobnie tylna nagrzewnica też jest całkowicie zapowietrzona.
Przerabiałem to podczas wymiany przewodów ogrzewania do tylnej nagrzewnicy.
Dodam jeszcze ze mozesz miec uszkodzony przewód elastyczny ( tuz nad skrzynią )Riki napisał(a):Wysprzęglik...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Dodam jeszcze ze mozesz miec uszkodzony przewód elastyczny ( tuz nad skrzynią )Riki napisał(a):Wysprzęglik...
ta nieszczelność powinna być widoczna
przez wyciekający płyn
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Masz racje ale nie wiem kto i czy w ogole tam zaglądał .Enduro napisał(a):ta nieszczelność powinna być widoczna
przez wyciekający płyn
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
no,
ale powinno mu z czasem hamulcy brakowac...
pzdr.
E.
ale powinno mu z czasem hamulcy brakowac...
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Z Góry dziękuję za popowiedz; w/ s sprzęgła to udam się do któregoś z warsztatów bo być
może chodzi odpowietrzenie pompy sprzęgła , natomiast z ogrzewaniem poradziłem sobie
sam . Patrząc na wpisy do książki napraw miałem wymieniany filtr przeciwpyłkowy co 20 tyś
ale po zdjęciu schowka i wyjęciu filtra mogę stwierdzić ,Ze nie był on wymieniany od co najmniej 50 tyś.Założyłem na razie ten sam filtr po dokładmym umyciu i jest'' bajka ''
Zdjęcie samej pokrywy schowka to jedyna trudność / zawiasy plastykowe / trzeba uważać aby ich nie wyłamać.Po włączeniu wentylatora strumień pow. jest tak silny / ogrzewannie
dwustrefowe/ Ze wywialo mi wszystkie śmieci z podłogi.
Pozdrawiam wszystkich ! A w/ ssprzęgla napiszę jak tylko się uporam z problemem.
może chodzi odpowietrzenie pompy sprzęgła , natomiast z ogrzewaniem poradziłem sobie
sam . Patrząc na wpisy do książki napraw miałem wymieniany filtr przeciwpyłkowy co 20 tyś
ale po zdjęciu schowka i wyjęciu filtra mogę stwierdzić ,Ze nie był on wymieniany od co najmniej 50 tyś.Założyłem na razie ten sam filtr po dokładmym umyciu i jest'' bajka ''
Zdjęcie samej pokrywy schowka to jedyna trudność / zawiasy plastykowe / trzeba uważać aby ich nie wyłamać.Po włączeniu wentylatora strumień pow. jest tak silny / ogrzewannie
dwustrefowe/ Ze wywialo mi wszystkie śmieci z podłogi.
Pozdrawiam wszystkich ! A w/ ssprzęgla napiszę jak tylko się uporam z problemem.
starr
- Od: 18 mar 2009, 07:15
- Posty: 4
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda mpv 2002.r. poj. 2.0 tdi
jeśli już jesteśmy przy temacie sprzęgła to jak je odpowietrzyć po wymianie płynu hamulcowego? wystarczy odpowietrznikiem na wysprzęgliku, czy jest jakaś bardziej skomplikowana procedura? 626 GW 99r DiTD
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
a co z tym sprzeglem ?
ja wysprzeglik miałem wymieniony pare miesiecy temu i bylo wszystko dobrze do czasu.. plynu hamulcowego mi chyba nie ubywa ale biegi zaczely ciezko chodzic, szczegolnie 1 i wsteczny... przebieg mam 187 tys i tak sie zastanawiam czy nie czas zmienic sprzegiełko ?
ja wysprzeglik miałem wymieniony pare miesiecy temu i bylo wszystko dobrze do czasu.. plynu hamulcowego mi chyba nie ubywa ale biegi zaczely ciezko chodzic, szczegolnie 1 i wsteczny... przebieg mam 187 tys i tak sie zastanawiam czy nie czas zmienic sprzegiełko ?
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
ja nigdy a kupilem jak mial 140 tys... moze jest od nowosci...
ale jednak chyba bardziej upieram sie przy wysprzegliku lub nieszczelnym wezyku doprowadzajacym plyn lub ten nowy wysprzeglik juz padl :/ bo mi pedziu wpada do polowy bardzo luzno a pozniej czuc ze zaczyna wysprzeglac.. jutro jade do mechanikow wyjasnic sprawe
ale jednak chyba bardziej upieram sie przy wysprzegliku lub nieszczelnym wezyku doprowadzajacym plyn lub ten nowy wysprzeglik juz padl :/ bo mi pedziu wpada do polowy bardzo luzno a pozniej czuc ze zaczyna wysprzeglac.. jutro jade do mechanikow wyjasnic sprawe
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Witam wszystkich
mam problem z moja Mazda. Pedal sprzegla wpadl w podloge i juz tam zostal. stalo sie tak podczas zmiany biegu. proba podniesienia recznie nic nie dala. Czy mieliscie takie przypadki? Sprzeglo z dociskiem wymienilem ostatnio. wysprzeglik z rok temu.
zastanawia mnie czy ktos z was sprawdzal kiedys serwo? czy sa tam jakies uszczelnienia ktore sie wymienia?
Aktualnie sprawdze wysprzeglik i przewod hydrauliczny.
Jak macie jakies pomysly to napiszczie.
mam problem z moja Mazda. Pedal sprzegla wpadl w podloge i juz tam zostal. stalo sie tak podczas zmiany biegu. proba podniesienia recznie nic nie dala. Czy mieliscie takie przypadki? Sprzeglo z dociskiem wymienilem ostatnio. wysprzeglik z rok temu.
zastanawia mnie czy ktos z was sprawdzal kiedys serwo? czy sa tam jakies uszczelnienia ktore sie wymienia?
Aktualnie sprawdze wysprzeglik i przewod hydrauliczny.
Jak macie jakies pomysly to napiszczie.
- Od: 2 lip 2010, 23:26
- Posty: 14
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MPV 2.0 D, 2004, 136kM, po lifcie
Mariusz81 napisał(a):..sprawdze wysprzeglik i przewod hydrauliczny.
...
warto
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości