przez przemars » 10 paź 2014, 12:40
Witam.
Zrobiłem ostatnio mały serwis.
Uwagi praktyczne: Jeśli masz robić to sam – wymień wahacz. Wymiana 2 tulei kosztuje podobnie a z samą wymiana wahacza będzie istotnie szybciej. I nie martwi Cię, że uszkodzisz stary.
Spostrzeżenie: KAŻDA śruba była zapieczona. Co do jednej.
Poprzednio miałem 18 letnie Subaru. Żadnych tego typu problemów. Wstyd Mazdo!
WD40 lać w ilościach nieograniczonych. Po lekcji jaką dał mi prawy wahacz (walka we dwóch 2.5 godziny) lewy wymieniłem w podobnym czasie sam.
Śruby poziome trzymające swożnie zwrotnicy ukręcił mój Brat w 3 sekundy. Mlask i nie ma. Wybicie pozostałości wymagało użycia młotka 1.2kg. Wybicie swożnia z piasty wymagało zdemontowania półosi.
Śruby (3szt) i nakrętka pionowej poduchy wahacza poszły ciężko (przód, tył, przód tył – żadnego kręcenia na chama) ale bez bólu.
Śruba pozioma trzymająca poziomą gumę wahacza to "wymysł szatana i prostytutki" ze względu na magiczną blaszkę trzymającą nakrętkę tam gdzie ciasno i nie podejdziesz rozsądnie kluczem.
Ostatecznie zastosowałem rozwiązanie siłowe: odciąłem diaxem łeb tej śruby, przeciąłem i wywaliłem wahacz i mając wszystko odsłonięte upitoliłem magiczną blaszkę (z prawej strony). Z lewej zaś ocaliłem śrubę i nakrętkę, którą już (po odcięciu reszty wahacza i magicznej blaszki) wyczyściłem szczotką drucianą, złapałem kluczem normalnie i (ciężko i powoli) odkręciłem.
Co do gum prowadzących stabilizator: mam niezgorszy arsenał kluczy 14:–) potrzebne były:
-krótki fajny oczkowy (12 kątny)
-oczkowy giety (koniecznie 12 kątny!!!)
-grzechotka 1/2 cala z krótkim patykiem (chyba 75 mm) i krótką nasadką, lub sama długa nasadka (zależnie od fazy odkręcania) – brakowało nam przedłużki 50mm.
-grzechotka 1/4 cala z kombinacjami krótkich patyków i krótka nasadką
– sprawę załatwiłaby płaska oczkowa grzechotka o uchylnej głowicy. Ale musi być dobrej jakości bo spore siły wchodzą w grę. No i tylko do odkręcania PO poluzowaniu.
Czas pracy około 1 godzina.
łączniki stabilizatora są ok.
W zawieszeniu błoga cisza :–)
Wnioski:
– Mazda lubi rozmiar klucza 12, 14, 17 i 19.
– Śruby były pozapiekane jak ta lala.
– Jeśli masz odpowiednią 14 wymiana gum stabilizatora to jest Pan Pikuś.
– Lampa diodowa lexmana z LeroyMerlin za 19.99 wytrzymuje jedno spadnięcie do kanału. Potem zostaje tylko czołówka Petzla.
Pozdrawiam
Przemek