Strona 1 z 1

MPV włączanie biegów

PostNapisane: 24 cze 2010, 13:05
przez zbija
Witam Samochód MPV 2.0 benzyna 122KM, 2000 rok sprowadzona z Belgii, gaz Koltec, skrzynia biegów manualna. Przeszukałem różne wątki ale nie znalazłem żadnych informacji na mój problem jak w tytule. Opis problemu: w wysokich temperaturach ok 25 st C i wyżej, pojawiają się problemy z włączeniem i przełączaniem biegów (nie można właczyć pierwszego biegudrugi też wchodzi z dużymi oporami, jazda w korku w lato przy wysokich temperaturach staje się prawie niemożliwa, po przejechaniu kilku kliometrów z większymi prędkościami i ochłodzeniu samochodu wszystko wraca do normy). Proszę o pomoc lub podpowiedź w rozwiązaniu problemu

Re: MPV włączanie biegów

PostNapisane: 24 cze 2010, 13:46
przez Norby
Sprawdź poziom oleju uzupełnij. Czy skrzynia nie wyje ?

Re: MPV włączanie biegów

PostNapisane: 25 cze 2010, 09:25
przez pdrog
Sprawdź tulejkę wybieraka skrzyni biegów – na końcu wybieraka ( taki dłuuugi pręt :P wzdłużsamochodu biegnący obok układu wydechowego :P ) jest tulejka – bardzo blisko katalizatora, nieosłonięta w zasadzie niczym. Wykręcić śrubę tulejkę wymienić lub chociaż przesmarować – u mnie pomogło.

Re: MPV włączanie biegów

PostNapisane: 8 sie 2010, 13:33
przez TuX
Zgadzam sie z tymi wypowiedziami, ale u mnie pomogla regulacja padalu sprzegła pod kieru przy pedale sa 2 srubki 12 i 10 ta 10 sie reguluje a 12 konturujaca pobaw sie tym z wyczuciem aby ten silownik glebiej wchodzil to bedzie Ci lepiej wysprzeglac i biegi beda lepiej wchodzic zwlaszcza ta 1 i 2.

Re: MPV włączanie biegów

PostNapisane: 18 cze 2011, 12:03
przez marcin3z7adi
Witam, u mnie przy przebiegu 200000km zaczol sie ten sam problem, czy proponowane rozwiazania pomagaja??? Kolego TuX czy sam regulowales czy masz jakiegos fachowca co to zrobi?

PostNapisane: 18 kwi 2013, 10:43
przez bliźniak
Można coś więcej napisać o tej regulacji sprzęgła śrubkami co wręcać i w którą stronę.
Dopiszę swoją regulację. Posmarowałem tuleje prowadnic zmiany biegów w podwoziu i poniżej gałki zmiany biegów ( wnętrze), które poprawiły znacznie komfort zmiany biegów. Dodatkowo posmarowałem trzpień przy skrzyni biegów, który wysprzęgla. Tutaj uwaga, trzpień ciężko wyciągnąć bez rozkręcania, ale jeszcze ciężej włożyć. Po wyciągnięciu trzpienia pierwsze naciśnięcie sprzęgła powoduje zapadnięcie się pedału (lekki stersik), jednak po kilku wciśnieciach wraca na swoją pozycję. Biegi wchodzą płynie ale nie jest to ideał. Podobno ta skrzynia tak ma, że niektórych biegów trzeba "poszukać".