konserwacja podwozia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez enkai » 4 lis 2012, 18:22

Ja przymierzam się do tego http://lr.pl/fertan , ale raz na zawsze tol raczej utopia.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Guinness » 4 lis 2012, 20:57

Ja mam już to za sobą , zrobiłem to w wakacje jak było ciepło i sucho . Na szczęście nie było dużo rudej . Po oczyszczeniu podwozia i ognisk rdzy na miejsca zapalne poszedł podkład antykorozyjny z Novola http://professional.novol.pl/produkty.php?id=19 , pózniej na całe podwozie położyłem http://www.top-car.pl/elaskon.html ( poszło 6 butelek łącznie z profilami zamkniętymi , w miarę gruba warstw się utworzyła ) . Koszt około 100 zł za Elaskon , podkład antykorozyjny Novol i pistolet do konserwacji miałem z pracy , kanał i kompresor udostępnił mi brat-mechanik . Jak robiłem przegląd we wrześniu to diagnosta był w szoku od ilości i jakości zakonserwowania – powiedział że jest lepiej zrobione niż w profesjonalnych zakładach .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 20:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez sokoli_majster » 5 lis 2012, 08:27

Proszę bardzo.... tutaj wszystko opisałem jak samodzielnie wykonałem konserwację podwozia, cały dzień roboty ale kasa w kieszeni została i świadomość że sam to zrobiłeś i dobrze

viewtopic.php?p=2146405#p2146405
sokoli_majster
 

Postprzez enkai » 5 lis 2012, 09:40

Ja mam obiekcje co do stosowania bituminów na nadwoziach na których producenci ich nie stosowali.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 5 lis 2012, 09:56

Więc co proponujesz enkai żeby zabezpieczyć podwozie? Masz coś u siebie położone pod spodem czy "na żywca" jeździsz ;)
sokoli_majster
 

Postprzez Steve » 5 lis 2012, 11:41

enkai napisał(a):Ja mam obiekcje co do stosowania bituminów na nadwoziach na których producenci ich nie stosowali.

tak, tak – pogadaj z właścicielami fordów, który na konserwacji :> lubi zaoszczędzić <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez enkai » 5 lis 2012, 16:07

Jeśli czymś pryskać, to na bazie wosków lub polimerów a na mojej stosowane dotychczas było wyłącznie mycie.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Guinness » 5 lis 2012, 17:05

Ja właśnie polecam Elaskon http://www.top-car.pl/elaskon.html , jest na bazie wosku , produkt niemiecki , jakośc dobra i cena nie z kosmosu – około 20 zł za butelkę 1 l.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 20:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez enkai » 5 lis 2012, 17:48

Jeśli jest palne, to oparte na rozpuszczalnikach prawdopodobnie naftowych. Takie właśnie rzeczy powodują odwarstwianie oryginalnych zabezpieczeń. Dlatego raczej nie.
Czy ktoś miał kontakt z Rust Check?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Guinness » 5 lis 2012, 18:16

O ile dobrze pamiętam to czytałem o czymś takim w gazecie Auto Świat – Poradnik z pazdziernika . Był tam test porównawczy konserwacji podwozia , i była wzmianka że to jest zabezpieczenie czasowe – trzeba powtarzac co 1-2 lata .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 20:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez enkai » 5 lis 2012, 18:26

Każde trzeba ale jedne po prostu się podlewa po starym a inne trzeba przeglądnąć na okoliczność pęknięć i odwarstwień po czym usunąć je i uzupełnić. Robota głupiego,

Takie coś? http://www.noxudol.pl/antykorozja
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez mirmur » 8 mar 2013, 16:24

sokoli nie mów że pojechałeś Cortaninem na rdzę i na to Boll, bo ze zdjęć na to wygląda <płacze>

ja tak w kwietniu planuję wypiaskować podwozie od połowy do tyłu i wtedy zakonserwować, i chyba tu będę robić...
do tego kupiłem zestaw Noxudola i jeszcze sam potem pojadę wszystko <faja>

http://piaskowanie.jgora.pl/index.php?o ... &Itemid=33

oczywiście poproszę o wykonanie zdjęć podczas wykonywanej pracy :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 06:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez enkai » 8 mar 2013, 17:44

Ciekawe. Czy po tym piaskowaniu podkładane jest jakimś reaktywnym?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 9 mar 2013, 13:17

mirmur napisał(a):sokoli nie mów że pojechałeś Cortaninem na rdzę i na to Boll, bo ze zdjęć na to wygląda <płacze> .....


A coś źle zrobiłem? Będzie żarło z powrotem czy jak?
sokoli_majster
 

Postprzez lesny1985 » 9 sie 2015, 20:02

Obecnie konserwuję swoją mazdę pickup b2500 z 2001 roku. było sporo rdzy, wiadomo w miarę możliwości trzeba ją usunąć, całość wymyta karcherem, po wyschnięciu kompresor, pistolecik i spryskuje KORTANIN środek bezpośrednio na rdze wchodzi w reakcję z rdzą. Czynność powtórzyć po 6 godzinach. Most jest widoczny więc pomaluję czarną farbą – boll do felg. Reszta podwozia spryskana olej przekładniowy gesty – nowy nie używany! miejsca narażone na zmywanie można siknąć boll do konserwacji profili zamkniętych, zastosowany na wierzch tworzy grubszą powłokę ciężką do zmycia.
most także będzie tym siknięty.Nie zapominamy o profilach zamkniętych! Ogólnie dużo roboty ale mam nadzieje że to zatrzyma korozję tym bardziej że przed każdą zimą, co rok mam zamiar spryskać olejem przekładniowym całe podwozie. Odradzam czarne masy boll- nie wytrzymują roku.
lesny1985
 

Postprzez zadra » 28 wrz 2020, 10:56

po pięciu latach od poprzedniego postu to chyba już jest pewność, czy kortanin pomógł a cała konserwacja przyniosła zamierzony efekt.. papa
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy