Witam
Kilka dni temu oddałem MPV`kę do warsztatu na wymianę płynów, filtrów itd. Przy okazji tej wymiany stwierdzono konieczność wymiany łączników stabilizatora – przód. Z uwagi, że faktycznie dawały o sobie znać zdecydowałem się na wymianę. W warsztacie zamówili mi jedne łączniki – okazały się za krótkie, zamówili MOOG`a na drugi dzień miały być. Około 11ej dzwoni właściciel warsztatu – wszystko gotowe można przyjeżdżać po samochód. Po przyjeździe okazuje się, że owszem wymienili łączniki, ale jako że dostali za krótkie zdecydowali się wspawać (przedłużyć) je i zamontowali takie przerobione. Dla mnie totalna masakra, ale właściciel mnie przekonuje, że to żaden problem itd, że jest naprawdę super zrobione i ile to on się nie poświęcił żeby to dla mnie zrobić. Jako że śpieszyłem się dość mocno, a na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok, auto zostało odebrane w takim stanie w jakim było. Jeździ do dziś bez tych charakterystycznych stuków przy uszkodzonych łącznikach. Ale ..... z lewej strony zaczęło coś piszczeć na wysokości lewego koła. Wygląda mi to na klocki lub tarcze, ale przez te przerobione łączniki mam małą schizę. Piszczenie obecne jest cały czas, oprócz jazdy na wstecznym. Nasila się dodatkowo przy skręcaniu w lewo. Zanika przy skręcaniu w prawo. Proszę pomóżcie – co to może być ?
Czy takie przerobienie może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy, zużycie auta, czy jakikolwiek inny negatywny wpływ na samochód ? Oddać to do rzecznika , do reklamacji , jakie jest Wasze zdanie ?
Łączniki stabilizatora przedłużenie / wymiana MPV 2.0 2003
Strona 1 z 1
Krisek napisał(a):hmm jesli dlugosc jest idealna jaka powinna byc to chyba wszystko bedzie oki ....
MOOG robi doskonale czesci .... chyba jedna z najlepszych firm
to mnie trochę uspokoiłeś, dziękuję za odpowiedź
pytanie skąd mogło się pojawić to piszczenie:
– występuję tylko z lewej strony , podczas jazdy bez względu na prędkość, oczywiście im szybciej jadę tym większa częstotliwość/szybkość pisków
– przy naciśnięciu hamulca pisk na chwilę ustaje
– przy naciskaniu hamulca podczas postoju również słychać delikatny pisk w momencie wciśnięcia/puszczenia hamulca
- Od: 23 lut 2010, 23:15
- Posty: 4
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda MPV 2.0 Diesel 2003
Odkopię temat, łączniki stabilizatora polecam kupować tu ramech.pl solidne i naprawdę tanio,
jeśli nie mają w katalogu takich jakie są potrzebne to po otrzymaniu wymiarów dorabiają bez problemu
a piski wg mnie pochodzą z łożyska
jeśli nie mają w katalogu takich jakie są potrzebne to po otrzymaniu wymiarów dorabiają bez problemu
a piski wg mnie pochodzą z łożyska
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
W MPV występują dwa rodzaje łączników stabilizatora , długie ( 325 mm ) lub krótkie ( 265 mm ) i nie ma problemów z zakupem . Na obecne czasy doświadczyłem że nie cena i producent mają wpływ na trwałośc a jakośc naszych dróg ( tzn. dziur ) po których jezdzimy . Kupuję najtańsze bo i tak je szlak trafi za rok lub półtora .
Też miałem takie podejście i kupiłem na tył najtańsze właśnie w ramechu, z racji że nie szanuję zawieszenia i co ? 4 lata mają i zero oznak zużycia
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości