Wymiana oleju w skrzyni biegów
Strona 1 z 1
Witam jestem nowy na forum, czy ktoś może mi podpowiedzieć jak i co jaki czas wymienia się olej w skrzyni w MPV-ce 2,0 DCVi 136 km z 2004r. skrzynia manual 5. Jakiego oleju użyć. Ciężko wchodzą mi biegi szczególnie te niższe.
- Od: 13 mar 2012, 17:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda MPV 2,0 DCVi 136KM manual 2004r.
Co 80 tys km, ale oleju sie nie wymienia tylko sprawdza stan i uzupelnia jesli sa ubytki. Bywaly przypadki ze po wymianie oleju szybciej padaly skrzynie biegów. Myśle ze warto sprawdzić na podnośniku mechanizm zmiany biegów. Pojedz do zakladu mechanicznego i zlec im aby sprawdzili czy wskrzyni jest olej i dodatkowo zeby wyczyścili ten machanizm i przesmarowali go. Z tego co pamiętam w mpv dizlach po 2002 byly linki, natomiast wbenzynie 2.0 fs-ds i fs 1999-2002 a także 2.3 od 2002-06 wodzik w którym byly 2x 2 tulejki i 2 x sruby(Wymiana tulejek i sruby przy wybieraku + przesmarowanie zalatwialo problem z ciężko wchodzącymi biegami i luzami po paru latach eksploatacji). Możliwe zę po zimie przyrdzywialy lub zebral się syf i wystarczy na polączeniach psiknąć preparatem do czyszczenie przepustnic i gaźników, a potem specjalnym silikonem w spreju do linek. W przypadku benzyny wymiana tulejek i sruby, a to wszystko przesmarować towotem(tubka w markecie od5-7 zł).
Napisales ze te niskie, a to dlatego, że podczas jazdy po mieście zwlaszcza w korkach często uzywamy niskich biegów i z tej strony mechanizm lub tez te linki są bardziej obciążone i wyciera sie materjal dlatego ciężko wchodzą. Czasami regulacja skoku sprzęgla rozwiaze problem z ciezko wchodzaca jedynka. Ale jak pisalem warto sprawdzic ten mechanizm zmiany biegów ktory znajduje się pod panelem między dwoma fotelami.
Napisales ze te niskie, a to dlatego, że podczas jazdy po mieście zwlaszcza w korkach często uzywamy niskich biegów i z tej strony mechanizm lub tez te linki są bardziej obciążone i wyciera sie materjal dlatego ciężko wchodzą. Czasami regulacja skoku sprzęgla rozwiaze problem z ciezko wchodzaca jedynka. Ale jak pisalem warto sprawdzic ten mechanizm zmiany biegów ktory znajduje się pod panelem między dwoma fotelami.
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
Procedura wymiany dla A65M i G15M opisana w serwisówce nie bez powodu.
Wymiana oleju w skrzyni co 100.000km lub 60 miesięcy.
Wymiana oleju w skrzyni co 100.000km lub 60 miesięcy.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
W twojej skrzyni chyba nie ma otworu kontrolnego, jest tylko spustowy i wlewowy . Aby dokladnie sprawdzić poziom trzeba spuścić olej i zmierzyć jego ilość, i wlać s powrotem prawidłową ilość oleju. Jak tak bardzo chcesz to mozesz odrazu wlac nowy, ale mi bylo by szkoda kasy. Nie polecam lania najtanszych olejów do skrzyni bo tylko spaprasz skrzynie, a potem beda wieksze koszta. Ja kiedys wymienialem olej w mździe 626 po 350 tys. km. Wymiana oleju ma znaczenie w automacie razem z filtrem co 30 tys. km !! A ilośc oleju powinieneś miec w ksiązce jeżeli ją dostales od spredającego.
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
Olej w skrzyni powinien poziomem sięgać dolnej krawędzi otworu do napełniania.
O manualu jest tu na forum. Poszukaj.
O manualu jest tu na forum. Poszukaj.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości