MPV włączanie biegów
Strona 1 z 1
Witam Samochód MPV 2.0 benzyna 122KM, 2000 rok sprowadzona z Belgii, gaz Koltec, skrzynia biegów manualna. Przeszukałem różne wątki ale nie znalazłem żadnych informacji na mój problem jak w tytule. Opis problemu: w wysokich temperaturach ok 25 st C i wyżej, pojawiają się problemy z włączeniem i przełączaniem biegów (nie można właczyć pierwszego biegudrugi też wchodzi z dużymi oporami, jazda w korku w lato przy wysokich temperaturach staje się prawie niemożliwa, po przejechaniu kilku kliometrów z większymi prędkościami i ochłodzeniu samochodu wszystko wraca do normy). Proszę o pomoc lub podpowiedź w rozwiązaniu problemu
-
zbija
Sprawdź tulejkę wybieraka skrzyni biegów – na końcu wybieraka ( taki dłuuugi pręt
wzdłużsamochodu biegnący obok układu wydechowego
) jest tulejka – bardzo blisko katalizatora, nieosłonięta w zasadzie niczym. Wykręcić śrubę tulejkę wymienić lub chociaż przesmarować – u mnie pomogło.
-
pdrog
Zgadzam sie z tymi wypowiedziami, ale u mnie pomogla regulacja padalu sprzegła pod kieru przy pedale sa 2 srubki 12 i 10 ta 10 sie reguluje a 12 konturujaca pobaw sie tym z wyczuciem aby ten silownik glebiej wchodzil to bedzie Ci lepiej wysprzeglac i biegi beda lepiej wchodzic zwlaszcza ta 1 i 2.
-
TuX
Witam, u mnie przy przebiegu 200000km zaczol sie ten sam problem, czy proponowane rozwiazania pomagaja??? Kolego TuX czy sam regulowales czy masz jakiegos fachowca co to zrobi?
http://www.moloski.republika.pl – to moje kolejne hobby, a jest ich jeszcze kilka :D
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON
Pozdrawiam-MARCIN.
http://www.hotelglass.radom.pl – polecam klub BABYLON
Pozdrawiam-MARCIN.
- Od: 7 lis 2007, 18:43
- Posty: 121
- Skąd: Bialobrzegi
- Auto: 323F BA 1.8, MPV LW 2.0
Można coś więcej napisać o tej regulacji sprzęgła śrubkami co wręcać i w którą stronę.
Dopiszę swoją regulację. Posmarowałem tuleje prowadnic zmiany biegów w podwoziu i poniżej gałki zmiany biegów ( wnętrze), które poprawiły znacznie komfort zmiany biegów. Dodatkowo posmarowałem trzpień przy skrzyni biegów, który wysprzęgla. Tutaj uwaga, trzpień ciężko wyciągnąć bez rozkręcania, ale jeszcze ciężej włożyć. Po wyciągnięciu trzpienia pierwsze naciśnięcie sprzęgła powoduje zapadnięcie się pedału (lekki stersik), jednak po kilku wciśnieciach wraca na swoją pozycję. Biegi wchodzą płynie ale nie jest to ideał. Podobno ta skrzynia tak ma, że niektórych biegów trzeba "poszukać".
Dopiszę swoją regulację. Posmarowałem tuleje prowadnic zmiany biegów w podwoziu i poniżej gałki zmiany biegów ( wnętrze), które poprawiły znacznie komfort zmiany biegów. Dodatkowo posmarowałem trzpień przy skrzyni biegów, który wysprzęgla. Tutaj uwaga, trzpień ciężko wyciągnąć bez rozkręcania, ale jeszcze ciężej włożyć. Po wyciągnięciu trzpienia pierwsze naciśnięcie sprzęgła powoduje zapadnięcie się pedału (lekki stersik), jednak po kilku wciśnieciach wraca na swoją pozycję. Biegi wchodzą płynie ale nie jest to ideał. Podobno ta skrzynia tak ma, że niektórych biegów trzeba "poszukać".
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
- Od: 13 lut 2012, 23:53
- Posty: 30
- Skąd: Górny Śląsk
- Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość