bębny hamulcowe mazda mpv 2.0 disel 2003

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zaqcde » 4 maja 2011, 21:14

witam
panowie pytanko posiadam mazdę jak w tytule i mam takie objawy moim zdaniem słabe hamulce (ale na stacji diagnostycznej pan stwierdził że wszystko ok siła hamowania dobra) oraz lekki szum z tylnej osi takie ciche "huczenie" i teraz pytanka dla zorientowanych

czy mazdy mpv mają tak słabe hamulce posiadałem kilka aut ale pierwsze które daje odczucie że hamulce są słabe

czy objaw huczenia i słabe hamulce to efekt kończenia się szczęk hamulcowych czy raczej łożyska

i główne pytanko czy w bębnach w tym modelu 2003r zmienia się łożyska bo na allegro oraz w sklepach znajduję tylko piasty z łożyskami ( wydaje mi się że to modele z tarczą z tyłu oraz abs ) moja ma bębny czy to jakiś ewenement w tym roczniku bo do tego rocznika nie mogę zlokalizować łożysk

Proszę wszystkich zorientowanych w temacie o zabranie głosu
Początkujący
 
Od: 30 sty 2011, 23:18
Posty: 19
Auto: mazda mpv 2,0 d 2004 r

Postprzez bogdescu » 4 maja 2011, 21:49

Jestem świeżo po wymianie wentylowanych tarczo-bębnów na tylnej osi.
Mazda mpv 2l diesel 2004 – więc chyba ta sama którą masz.
Tarcze na przód występują do tego auta w dwóch różnych średnicach (wg deklaracji pana z hurtowni), natomiast te na tył są jednego rodzaju.

Wymieniałem oczywiście klocki od głównego hamulca, ale nie wymieniałem szczęki (tak się nazywają?) od hamulca ręcznego, gdyż A) nie są one zbyt zużyte oraz B) i tak działają pasywnie (na docisk a nie na ścieranie).
Siłę hamowania w trasie oceniam na OK jak na 2 tony i w porównaniu z moimi innymi autami.
Siła hamowania hamulcem ręcznym jest b. dobra.

Opisywany przez Ciebię szum występuje także u mnie – prawdopodobnie to łożysko ale na razie zamierzam to tak zostawić bo nie jest jeszcze irytujący. "Podejrzana" jest wg mechanika także piasta.
__________________________________
Edit 2011-05-05 :
(odpowiadając na pytanie o identyfikację części zamiennych oraz o zakresy cen zadane na priva ale może komuś się ta info przyda)

– u mnie napewno są tarczobębny.
To wygląda troche jak kapelusz:
w środku jest wystający bęben a wokół jest tarcza.
Te tarcze wyglądają tak:
https://autodaw-czesci.pl/detale.html?id=209
(wiem że te są od Opla ale na tym zdjęciu widać najlepiej formę elementu).
One są dostępne na allegro i u różnych hurtowników.

Jeśli masz same bębny, bez tarcz, to pewnie masz MPV sprzed liftu (a nie MPV po lifcie).
Karoseria się nieco różni: reflektory MPV 1 są bardziej kwadratowe, a te od dwójki bardziej ukośne.
Ta mazda jest po lifcie:
http://www.topmazdapics.info/wp-content/images/2011/01/Mazda-MPV-2.0-TD-Comfort-2010-1.jpg
To jest MPV przed liftem:
http://newcarbuyingguide.com/images/articles/reviews/mazda/2003_MazdaMPV_01.jpg

(wydaje mi się że wraz ze zmianą świateł miała miejsce też zmiana tylnych hamulców na tarczobębnowe – jeśli się mylę to proszę o poprawienie)

Wracając do pytania:
– klocki przód ok. 160 zł za parę, tył ok. 90 za parę (ceny średnie, bez chińskich, przednie droższe bo mają czujnik zużycia)
– koszt szlifowania 2 tarcz tylnych: 80 zł.
– koszt wymiany klocków i jednej pary tarcz: od 80 zł (u znajomego) do 150 zł w warsztacie.
– koszt tarczobębnów tylnych: od 50 zeta (chińskie, STANOWCZO nie polecam) do 100 zeta (najtańsze japońskie) albo 200 zeta (blueprint-mountain).
Na tył nie ma co szaleć, wystarzy kupić te za stówkę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2010, 23:34
Posty: 13
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri

Postprzez MAD » 18 maja 2011, 12:52

Hej,
mam MPV z 2000 r., z tyłu bębny. Chcę wymienić szczęki i znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/mazda-mpv-ii-lw-szcze ... 34139.html
Wiecie coś o tej firmie? Czy ktoś z Was zakładał takie szczęki?
Jeśli te są kiepskie, to jakiej firmy najlepiej kupić?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 22:17
Posty: 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy