Regulacja hamulca ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez WojtekMPV » 2 cze 2010, 13:00

Witam, dopiero odkrywam moje autko, więc doświadczonym użytkownikom moje pytania mogą się wydać głupie ale trudno.
W mojej MPV dziwnie działa hamulec ręczny po maksymalnym zaciągnięciu auto nawet się nie drgnie do przodu ale do tył nie trzyma . Co może się dziać.
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 12:00
Posty: 4

Postprzez remont » 5 cze 2010, 11:26

Regulacje hamulca postojowego/ ręcznego przeprowadzamy na dwa sposoby
1. kasowanie naciągniętej linki pod dźwignią hamulca w kabinie przez dokręcenie nakrętki klucz 10.
2. regulacja rozpiętości szczęk ciernych,
a – ściągamy tylne koła,
b – ściągamy tarcze hamulcowe (odkręcamy dwa wkręty z łbem stożkowym (śrubokręt krzyżowy)
c – zbijamy tarcze hamulcową z bębna hamulca ręcznego
d – ściągamy korek gumowy z otworu regulacyjnego
e – ustawiamy bęben otworem do dołu
f – śrubokętem płaskim przekręcamy śrube regulacyną do momentu aż uzyskamy żądany efekt

Ja uważam że jak cokolwiek wymieniać przy ręcznym to napewno linki; są dwie koszt od 30 zŁ za sztuke, lub sprężyny ściągające szczęki, a szczęki to jeszcze nam długo posłużą, na tym się nie jeździ, napewno co jakiś czas trzeba wyczyścić i przesmarować mechanizmy rozpieraka bo rdzewieją.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy