Strona 1 z 1

Wymiana łożyska rolek paska i sprzęgiełko alternatora.

PostNapisane: 7 cze 2010, 12:00
przez Norby
Koszt łożysk 6203 z indeksem C3 24zł, sprzęgiełko 220zł

33cdde6d7da67b6fmed_1.jpg


Łożyska wychodzą pod prasą bez najmniejszych kłopotów


222d94f9ab2c5e81med_2.jpg


Z wciśnięciem także nie ma problemów.

Natomiast do odkręcenia sprzęgiełka alternatora potrzebny jest specjalny klucz i najlepiej odkręcać udarowo

6cb8139d14d1703bmed_3.jpg


Nie ma potrzeby wyjmować alternator z samochodu ( i tak jest ciężko )

6643320d113afe98med_4.jpg


Wystarczy wykręcić śruby mocujące alternator i pochylić go na bok aby dojść kluczem udarowym do sprzęgiełka. Nowe sprzęgiełko zakręca się tym samym kluczem i w tej samej pozycji.

PostNapisane: 12 lis 2012, 01:08
przez eszo67
Hm jaka jest srednica,rozmiar tego klucza do odkrecenia sprzegielka i gdzie to mozna dostac :)

PostNapisane: 16 sty 2013, 22:05
przez alk80
a to jest do diesla czy do benzyny, gdybyś Norby miał rodzaj silnika w profilu nie musiał był pytać ;)

bo przymierzam się do MPV w benzynie i nie wiem teraz czy na to uważać

PostNapisane: 16 sty 2013, 23:26
przez Norby
To jest diesel niepotrzebnie wymieniłem nie zawsze świergotanie to sprzęgiełko. Akurat to nie powinno zaprzątać ci głowy w benzynie to są jedne z lepszych silników. Próbowałem uaktualnić profil ale nie mogę pisałem nawet do moderatorów ale bez odzewu.

Re: Wymiana łożyska rolek paska i sprzęgiełko alternatora.

PostNapisane: 25 kwi 2014, 13:14
przez piotrek5103
Norby piszesz że nie potrzebnie wymieniłeś, a jakie był powód dla którego postanowiłeś wymienić? W mojej Madzi podczas włączenia klimatyzacji, nawiewów, radia itp, słychać ćwierkanie z okolic alternatora, słychać to nie zawsze, i często słychać tylko przy zimnym silniku.