Klekot i szarpanie zimnego silnika – Mazda MPV MZR-CD

Witam
Od okolo 6 miesiecy posiadam mazda mpv i prawie od samego poczatku problemy. Zaczelo sie od tego ze kilka dni po kupnie poczulem lekkie szarpniecia w przedziale 1500-2000 obrotow kiedy samochod nie byl jeszcze rozgrzany. Poczytalem na forum i wiele wskazywalo na scv dodajac ze akurat temperatura spadla do okolo 0 stopni.Byla jeszcze jedna sprawa ktora nie dawala mi spokoju, jak na moje oko samochod palil za duzo. Jako ze nie pokazuje spalania, zatankowalem kilka razy pod korek, obliczylem i wyszlo okolo 10 litrow/100km w miescie co mimo sporej masy i gabarytow bylo spro wiecej niz wczesniej wyczytalem.Na dniach szykowal mi sie wyjazd do Polski na swieta, zaryzykowalem i pojechalem w takim stanie jakim byla moja mazda. Zaraz po Nowym Roku bylem umowiony na wymiane rozrzadu ogolna diagnostyke auta plus ewentualna naprawe. Pierwsze co znalezli mechanicy to przedmuchy na podkladkach pod wtryskiwaczami. Wymienili plus wyregulowali zawory po wymianie rozrzadu oraz skalibrowali wtryski ale na programie ktory podobno nie byl tak dobry ktorym chcieli to zrobic wczesniej ale sie nie dalo bo bylo bardzo zimno i filtr paliwa nie osiagal wymaganej temperatury.ostalem rowniez poinformowane ze silnik byl wczesniej rozkrecany. W drodze powrotnej do uk mierzylem zuzycie paliwa przy dosc oszczednej jezdzie. Wyszlo okolo 6.5 litra. Kilka dni po powrocie wszystko wrocilo do normy: klekot, szarpanie. Pojechalem na komputer i nic nie wykazalo. Wykrecilem + wyczyscielm egr dalej to samo. No i znalazlem na forum o tescie przelewowym wtryskiwaczy. Sprawdzilem i dwa pierwsze od lewej rowniotko, 3-ci okolo 30 procent wiecej niz 1 i 2 a czwarty okol 40% mniej od 1i 2. Znajomy mechanik powiedzial ze 3 i 4 wtryskiwacz do wymiany. Jako ze nowe za drogie zaryzykowalem z uzywanymi. Przy wymianie okazalo sie ze numery starych wtryskiwaczy (5031 13H50A)sa inne od tych ktore wlasnie nabylem (5870 13H50B) ale mechanicy powiedzieli ze to jest to samo. Wymienilem, odpalilem. Problem nie zniknal. Test przelewowy: wtryskiwacz 1i 2 rowniotko , 3 i 4 prawie rowno ale okolo 70% procent mniej niz 1 i 2. Zostawilem to wszytsko, samochod stoi przed domem i jedyne co mi zostalo to Wasza pomoc. W warsztatach w ktorych bylem mowia ze sie na tych samochodach nie znaja, serwis mazdy, poza tym ze odradzany przez wszystkich ktorzy mieli z nim do czynienia, kosmicznie drogi.
Jak to jest z tymi numerami wtryskiwaczy? Czy naprawde niczym sie nie roznia? Jesli tak to po co dwa rozne numery?
Oprocz numeru czesci wtryskiwacze maja tez numerki na ''dekielkach'' Te ktore wymienialem mialy 9 i 1 a te na ktore wymienilem 9 i 3. Czy to ma jakies znaczenie?
Co z programowaniem wtryskiwaczy. Slyszalem wczesniej ze wtryskiwacze po wymianie trzeba pierw wprowadzic do komputera ale przeczytalem watek o wymianie wtryskiwaczy w MPV-ce na tym forum i nikt o tym nie wspominal. Znajomy te mowil ze nie musze programowac, ze same sie zaprogramuja jak samochod pochodzi na wolnych obrotach przez pol godziny.
Jeszcze raz prosze o pomoc, rady, podpowiedzi. Przepraszam za przydlugawa historyjke ale chcialem opisac jak to mniej wiecej wyglada.
Od okolo 6 miesiecy posiadam mazda mpv i prawie od samego poczatku problemy. Zaczelo sie od tego ze kilka dni po kupnie poczulem lekkie szarpniecia w przedziale 1500-2000 obrotow kiedy samochod nie byl jeszcze rozgrzany. Poczytalem na forum i wiele wskazywalo na scv dodajac ze akurat temperatura spadla do okolo 0 stopni.Byla jeszcze jedna sprawa ktora nie dawala mi spokoju, jak na moje oko samochod palil za duzo. Jako ze nie pokazuje spalania, zatankowalem kilka razy pod korek, obliczylem i wyszlo okolo 10 litrow/100km w miescie co mimo sporej masy i gabarytow bylo spro wiecej niz wczesniej wyczytalem.Na dniach szykowal mi sie wyjazd do Polski na swieta, zaryzykowalem i pojechalem w takim stanie jakim byla moja mazda. Zaraz po Nowym Roku bylem umowiony na wymiane rozrzadu ogolna diagnostyke auta plus ewentualna naprawe. Pierwsze co znalezli mechanicy to przedmuchy na podkladkach pod wtryskiwaczami. Wymienili plus wyregulowali zawory po wymianie rozrzadu oraz skalibrowali wtryski ale na programie ktory podobno nie byl tak dobry ktorym chcieli to zrobic wczesniej ale sie nie dalo bo bylo bardzo zimno i filtr paliwa nie osiagal wymaganej temperatury.ostalem rowniez poinformowane ze silnik byl wczesniej rozkrecany. W drodze powrotnej do uk mierzylem zuzycie paliwa przy dosc oszczednej jezdzie. Wyszlo okolo 6.5 litra. Kilka dni po powrocie wszystko wrocilo do normy: klekot, szarpanie. Pojechalem na komputer i nic nie wykazalo. Wykrecilem + wyczyscielm egr dalej to samo. No i znalazlem na forum o tescie przelewowym wtryskiwaczy. Sprawdzilem i dwa pierwsze od lewej rowniotko, 3-ci okolo 30 procent wiecej niz 1 i 2 a czwarty okol 40% mniej od 1i 2. Znajomy mechanik powiedzial ze 3 i 4 wtryskiwacz do wymiany. Jako ze nowe za drogie zaryzykowalem z uzywanymi. Przy wymianie okazalo sie ze numery starych wtryskiwaczy (5031 13H50A)sa inne od tych ktore wlasnie nabylem (5870 13H50B) ale mechanicy powiedzieli ze to jest to samo. Wymienilem, odpalilem. Problem nie zniknal. Test przelewowy: wtryskiwacz 1i 2 rowniotko , 3 i 4 prawie rowno ale okolo 70% procent mniej niz 1 i 2. Zostawilem to wszytsko, samochod stoi przed domem i jedyne co mi zostalo to Wasza pomoc. W warsztatach w ktorych bylem mowia ze sie na tych samochodach nie znaja, serwis mazdy, poza tym ze odradzany przez wszystkich ktorzy mieli z nim do czynienia, kosmicznie drogi.
Jak to jest z tymi numerami wtryskiwaczy? Czy naprawde niczym sie nie roznia? Jesli tak to po co dwa rozne numery?
Oprocz numeru czesci wtryskiwacze maja tez numerki na ''dekielkach'' Te ktore wymienialem mialy 9 i 1 a te na ktore wymienilem 9 i 3. Czy to ma jakies znaczenie?
Co z programowaniem wtryskiwaczy. Slyszalem wczesniej ze wtryskiwacze po wymianie trzeba pierw wprowadzic do komputera ale przeczytalem watek o wymianie wtryskiwaczy w MPV-ce na tym forum i nikt o tym nie wspominal. Znajomy te mowil ze nie musze programowac, ze same sie zaprogramuja jak samochod pochodzi na wolnych obrotach przez pol godziny.
Jeszcze raz prosze o pomoc, rady, podpowiedzi. Przepraszam za przydlugawa historyjke ale chcialem opisac jak to mniej wiecej wyglada.